• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda CX-3 2.0 2019

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Mazda CX-3
Budżet/ile litrów
nie istotne
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20, 5w30 API: SN ACEA: A5
Jaki olej masz obecnie
MAZDA OIL ULTRA 5W30 API: SN ACEA: A5
To znowu ja. Olej do Hondy już wybrałem dzięki wam, to teraz czas na Mazdę małżonki. Auto z 2019, 13tys przebiegu. Auto serwisowane przez ASO póki gwarancja, ale rozumiem, że mogę przyjść ze swoim olejem, o czym do tej pory nie pomyślałem. Oni leją MAZDA OIL ULTRA 5W30 SN, A5. Już były dwie wymiany. Po dotarciu i po roku.

Mazda w 98% jeździ po Krakowie, choć ma lepiej niż moja Honda, bo małżonka ma 10km do pracy. Ale małżonka znów lubi podjechać do rodziców, czyli 800m spod domu na zimnym silniku. Praktycznie codziennie tak jeździ.

Co proponujecie z SN, A5? Dlaczego instrukcja zaleca 0w20 lub 5w30? A niby czemu nie 0w30?

Czy wiadomo kto robi olej dla Mazdy? Można go śmiało lać do tych warunków jazdy?

Dodam, że Mazda sobie delikatnie bierze olej, ASO mówi, że tak ma być. Trochę mnie do dziwi bo moja 8 letnia Honda nie bierze ani grama od wymiany do wymiany.
 
Last edited:
Z ciekawości popatrzyłem co Motul proponuje z 0w20. Do Mazdy dwa oleje:

MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-20 SP/C5
MOTUL 8100 ECO-LITE 0W-20 SP-RC/Dex1 Gen3

A do Hondy jeden z nich, tzn ten drugi.

1. Jak widzicie wybór między tymi dwoma 0w20 na jazdę po mieście?
2. Dlaczego do Hondy tylko ten drugi?
3. Jaka różnica między tymi dwoma olejami?
 
Nie wiem czy warto znów wchodzić w dyskusję, widzę, że potrafisz zamęczyć pytaniami.

1) wszystko jedno - napisz do Motula może Ci wyjasnią

2) patrz punkt 1* lub 3*
3) Oleje różnią się ilością popiołów, Eco Lite ma ich więcej przez co nie spełnia normy ACEA Cx.

* - niepotrzebne skreślić
 
A popioły wysokie to niby nie mogą mieć tylko auta z pdf gpf, a reszta nich zarasta syfem i pali olej, zawory zakleja jazdą po mieście a co tam.
 
A popioły wysokie to niby nie mogą mieć tylko auta z pdf gpf, a reszta nich zarasta syfem i pali olej, zawory zakleja jazdą po mieście a co tam.
Tzn w jeździe miejskiej na niedogrzanym silniku lepiej mniej popiołów?
 
Może i mniej to lepiej ale bez jakiejś schizy. Zwłaszcza gdy różnica jest poniżej 0.1% jak w/w Motulach.

Po za tym nie widzę, żeby w ACEA były jakieś różnie w wymogach czystości między klasami A i C. Może źle patrzę, może ktoś mnie wyprostuje .
 
Neste Pro 0W20 jest w dobrej cenie i zalecają go do aut wymających klasy oleju A5/B5. Ciekawe na jakich bazach jest robiony.
 
@Berni ale, że co Cię w tych bazach interesuję? PAO?
 
Bardziej zastanawiam się czy tam jest GTL bo chyba Neste stosowało podobnie jak Shell te bazy. Pao bym się nie spodziewał w cenie 150zł za 4l
 
Last edited by a moderator:
Tzn w jeździe miejskiej na niedogrzanym silniku lepiej mniej popiołów?
Ogólnie mnie sapsów mniej zanieczyszczeń nagarów silnik bardziej czysty. Dlaczego wprowadzono nowe normy olejowe dla silników z bezpośrednim wtryskiem, turbo i tendencją do lpsi? Bo nagar jest problemem uważam, że też w silnikach wolnossących z pośrednim wtryskiem lecz z nowymi tłokami z wąskimi pierścieniami, które jeżdżąc głównie po mieście na niskich obrotach zaklejają się nagarem. Masz kanał na YouTube wykręć świece i zobacz endoskopową kamerką czy tłoki, zawory są czyste.
 
Admin kto pisze bzdury który podałeś jako powód usunięcia postów jasno wynika z testu przeprowadzonego przez r2d że lepkosc spada 5w30 do 5w20 i to po 6k I bzdura jest zalanie 0w20 do tego silnika jak polecacie
 
Sam spadek tez nie jest niczym nienormalnym, wytyczne do analiz wskazuje nawet do 10% względem wyjściowej (wzrost też), w olejach Shell do 20%. Więc wysłanie do analizy na kanał YT i twierdzenia że komuś lepkość spadła wiec hur dur co to za lanie niskich lepkości to jest bzdura.

A tak w ogóle to jak wam ktoś posty kasuje to sie moderacji żalcie a nie adminowi. Ja tu jestem od tego żeby serwer działał. No i jak ja kasuje to widać: pół tematu leci do kosza.
 
Lepkość oleju 5w30 zapewne spadła mi z uwagi na jazdę miejską i bezpośredni wtrysk. Teraz pytanie, bo już niemal byłem przekonany, że wleje 0w20. Przy 0w20 ta lepkość spadnie szybciej czy wolniej?
 
podobnie, na benzynę w oleju nie ma mocnych
 
No rozumiem, ale jakieś różnice muszą być na korzyść któregoś. Wiedząc, że mamy bezpośredni wtrysk i auto niedogrzane na jazdach miejskich, co lepiej wybrać? 0w20, 0w30 czy 5w30? Interwał max 6-7tys.
 
Może 5w20 Orlena, niedrogo i dobrze.
 
Sam spadek tez nie jest niczym nienormalnym, wytyczne do analiz wskazuje nawet do 10% względem wyjściowej (wzrost też), w olejach Shell do 20%. Więc wysłanie do analizy na kanał YT i twierdzenia że komuś lepkość spadła wiec hur dur co to za lanie niskich lepkości to jest bzdura.
To mozna powtarzac 232435345 razy...

Zrozumcie w koncu, ze ze strony konstrukcyjnej ewentualne spadki lepkosci sie uwzglednia! M.in. przegrzanie oleju (do 150°C), zawartosc paliwa itp. Przy tym silniku ca. 2.6 cP GF6, jest wystarczajacy.
 
@kaliope , Twój znachor youtubowy mierzy spadek lepkości względny, więc im mniejsza lepkość, tym spadek będzie mniejszy (po dolaniu tej samej ilości benzyny). Tu się nie ma co zastanawiać nad olejem, tylko co kilka tygodni trzeba przegonić samochód po autostradzie, by zassać paliwo i wodę przez PCV.
 
A Piter ZróbToSam, czyli mechanik samochodowy, który rozbiera silniki mówi, że według niego oleje 0w20 powinne być zabronione. Po prostu strzelić sobie w łeb można.
 
Back
Top