• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda RX-8 Revolution 232 KM

CICHY

Użytkownik
Lokalizacja
Wrocław
Samochód
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM) - czerwona - oraz Mazda RX-8 Revolution z 2004 roku, silnik Wankla 1,3 (nominalnie 232 KM) - też czerwona ;-)
Marka samochodu
Mazda
Budżet/ile litrów
budżet nieistotny, 6 litrów i loje raczej typu "premium"
Silnik
1,3 (sytem Wankla)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
tego jeszcze nie wiem - ale w tym modelu może być zarówno 0,2, jak i 2 litry
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Autko jak w tytule z silnikiem Wankla poj. 1,3 l, moc 232 KM, pojemność układu olejowego "głównego" 3,5-4 litry, z chłodnicami oleju ok. 6 litrów.

Teoretyczne zalecenie, jakie znalazłem na olej to 5w30, często stosowany jest też 10w40

Jaki zatem olej byłby tutaj najlepszy??? Nie ukrywam, że raczej w górną półkę celuję - nie musi być budżetowo ;-)
 
Dzień dobry :)

Chyba jest opcja alternatywna, którą przeoczyłem- RedLine 5W20 lub 5W30:


Może nawet mniej wspomagaczy byłoby potrzebnych wtedy. Zdecydowanie lepiej z dostępnością niż HKS. No i przynajmniej na 100% wiadomo z czego ten olej się składa.

Ciekawy opis oleju:
"Olej syntetyczny 5W20 charakteryzuje się grubsza warstwą smarującą w temperaturze roboczej niż oleje 5W30 i 10W30.

Olej zalecany do silników Chrysler, Ford WSS-M2C945-A, Acura/Honda, Mazda and Scion".

Czyżby potężna zaleta olejów niskolepkościowych ? Trochę nie jestem pewny jak to należy rozumieć, ale chyba chodzi o to, że po prostu lepiej smaruje w przypadku znacznego obciążenia silnika ?

W sumie w USA sporo jeździ aut japońskich i to pewnie po tuningu, więc raczej wiedzą jak je smarować...
 
@Limonka generalnie nowoczesne m. in. srodki smarne o niskiej lepkosci maja wieksza "nosnosc" tzn. rozkladaja obciazenie na wieksza powierzchnie, ma to ogromne znaczenie w lozyskach. Duza role odgrywa pakiet dodatkow jednak, nie sama lepkosc pod katem zuzycia.
 
Autko jak w tytule z silnikiem Wankla poj. 1,3 l, moc 232 KM, pojemność układu olejowego "głównego" 3,5-4 litry, z chłodnicami oleju ok. 6 litrów.

Teoretyczne zalecenie, jakie znalazłem na olej to 5w30, często stosowany jest też 10w40

Jaki zatem olej byłby tutaj najlepszy??? Nie ukrywam, że raczej w górną półkę celuję - nie musi być budżetowo ;-)
Tu chyba nikt o tych silnikach nie wie tyle co Ty😉
 
No teraz - jak już trochę tym jeżdżę - to chyba w sumie tak jest...
Generalnie - gdzie nie zaglądam i czego nie czytam, to w kontekście wankla najczęściej kończy się na zalecaniu olejów na bazie estrów, albo innych, ale takich które spalają się w miarę czysto, dodatkowo nasi krajowi spece od wankla (znam osobiście jednego, ale pozostali trzej "guru" w sumie potwierdzają) idą nieco pod prąd trendowi niskolepkościowemu i z dawniejszych rekomendacji typu 10w30 lub 5 w30 już od ładnych paru lat raczej rekomendują 10w40 - oczywiście to zalecenie a nie po Coobciowemu wszędzie 5w50, co by to nie było, przykładowo Gronek w Rotary RevService poleca głównie Motula 300V Chrono (to te niby podwójne estry) w kanonicznej lepkości 10w40 i na to daje gwarancję dożywotnią (pod warunkiem udowodnienia, że na tym się jeździło :cool: ), z kolei w Jueseju i Nipponie widziałem, że raczej Xw20 i Xw30 mają branie, choć i u Japsów są zalecenia Xw40, natomiast przy intesywniejszym gazowaniu (trakdaje i inne takie) to wanklowe wersje olejów 2T są zalezane jako premiksy, np. ja latam od pewnego czasu na Idemitsu Racing Rotary Premix i ... dobrze jest, szczególnie, ze do paliwa dodaję - jako zagorzały dodatkolog😋 - jeszcze wynalazki od Archoila, Oilsyna i Amsoila...
 
Coobcio😉ledwo rozróżnia rozne wersje tfsi, a juz sie wypowiada jaki tam olej zalewac.a ostatni film z "plukanka" dolotu to juz grubo poszedl.
Co wymiana oleju, plukanka dolotu. Patrze na cene tego cudownego preparatu, a to prawie 100zl.niedlugo plukanki beda drozsze niz olej....
 
Masz rację - masakra, ale posłuchać go jest bardzo pociesznie = gęba sama się śmieje, bo to wyjątkowo specyficzny osobnik:)
 
Motula 300V Chrono (to te niby podwójne estry) w kanonicznej lepkości 10w40 i na to daje gwarancję dożywotnią (pod warunkiem udowodnienia, że na tym się jeździło :cool: ), z kolei w Jueseju i Nipponie widziałem, że raczej Xw20 i Xw30 mają branie, choć i u Japsów są zalecenia Xw40, natomiast przy intesywniejszym gazowaniu (trakdaje i inne takie) to wanklowe wersje olejów 2T są zalezane jako premiksy, np. ja latam od pewnego czasu na Idemitsu Racing Rotary Premix i
Patrząc po TDS to takie "grube" SAE20. Bardzo niska temperatura zapłonu oraz niski indeks lepkości. Synthetic blend to jak rozumiem HC (czyli grupa III. No to dosyć nietypowy olej. Z drugiej strony jak coś jest do wszystkiego to jest do... niczego. Niemniej skoro to dedykowany olej to tego typu perełek to jasno widać, że najlepsze klasy lepkości to SAE20 i/lub SAE30. Miks też byłby ciekawy.

Co ciekawe, ponoć w RX-8 jest stosowany również olej Amsoil INTERCEPTOR 2T. Typowe SAE20 choć mrozów się nie boi. Za to indeks lepkości 172 (!) i temperatura zapłonu na poziomie wrzącej wody. Ciekawe...

Od Motula serio wolałbym RedLine'a, czy Amsoil Signature Series. Takie też stosują.

W sumie podoba mi się Coobcio- szczególnie jak zastosował płukankę złożoną z oleju Elf 5W50 no i premium Penrite tej samej lepkości. Kto bogatemu zabroni...
 
HaKaeSa też stosują;)
Post automatically merged:

Sustina też całkiem czysto się pali :)
 
Można jakiś Mix zrobić np. wykorzystać Sustine z jakimś olejem np. Redline, 300V, może dojdzie do fajnej synergii.
 
Legendy o litrze oleju na 1 kkm to takie same legendy, jak spalanie ponad 30 litrów wachy na setkę...

Normalnie są to okolice 1,5-3 setek na kkm przy wcale nieoszczędnym traktowaniu
 
Można jakiś Mix zrobić np. wykorzystać Sustine z jakimś olejem np. Redline, 300V, może dojdzie do fajnej synergii.
tak sobie teraz przypomniałem - jeszcze przed rewizją silnika, jak przebieg auta był przekroczony o ok. 28 kkm w stosunku do standardowych stu tysięcy i padała już wtedy kompresja na gorącym siliku (tzn jechał sprawnie i bez problemów, ale na gorącym już nie odpalał, tylko na zimnym), to zrobiłem dolewkę Sustiny 0w50 do oleju (olej jeszcze po poprzednim właścicielu był, jakiś 10w40, plus jedna moja wcześniejsza dolewka z niecałego litra Motyla Xclean 5w40) i na tym dolaniu silnik jeszcze na chwilę trochę odżył, tzn. zrobiłem nim jeszcze trochę jazdy miejskiej i pełną trasę z Wrocka do Rotary RevService (kawałek za Sochaczewem), ok. 350 km - zupełnie bezproblemowo, dynamicznie i szybko, jedyne co, to zapobiegawczo, nie gasiłem nigdzie po drodze silnika.
To całkiem odporna konstrukcja jednak jest - zresztą te silniki wytrzymują "z marszu" tunerskie zabawy z ponaddwukrotnym wzrostem mocy oraz portingiem (też sobie street port zaordynowałem, no i mam;-)
reasumując, chyba zrobię w przyszłości eksperyment olejowy i potraktuję Jej Wanklowość Sustiną (może nawet 0w20 - bo zostały mi jeszcze 2 litry - z którymś "estrowcem")
 
w przyszłości eksperyment olejowy i potraktuję Jej Wanklowość Sustiną (może nawet 0w20 - bo zostały mi jeszcze 2 litry - z którymś "estrowcem")
Bardzo dobry pomysl. Szkoda, ze tak malo uzytkownikow na forum, ktorzy lubia takie mixy :>
 
(może nawet 0w20 - bo zostały mi jeszcze 2 litry - z którymś "estrowcem")
Masz na myśli jakiś olej lotniczy? Np Mobil Jet Oil II? Na tym nawet chodzą ruskie łady, a Piotr tester niemal nie mógł zmierzyć skazy na pręciku. Tylko TBN jakiś taki słaby 😁
 
Last edited:
@poziom1989
Czuję się pominięty:
"Xado Luxury Drive 10W-40 A3/B4 + Motul Synergie 6100+ 10W-40 + Meguin SL 5W-40 (na razie)". Olej PAO (ponoć) + półsyntetyk plus PAO syntetyk. Wszystkie zgodne z normami VW 502.00 oraz MB 229.3 😃
 
W UOA Mobil Jet widać pozostałości oleju silnikowego Ca, Mg, B więc jakiś tam mix był. Olej jest dostępny w cenie ok 90-91zł za kwartę plus wysyłka..

@Limonka to ma być "estrowiec" dodany do 2L Sustiny 0W20, a nie zbiór olejów spełniających te same normy ;)
 
Last edited:
Back
Top