• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda RX-8 Revolution 232 KM

CICHY

Użytkownik
Lokalizacja
Wrocław
Samochód
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM) - czerwona - oraz Mazda RX-8 Revolution z 2004 roku, silnik Wankla 1,3 (nominalnie 232 KM) - też czerwona ;-)
Marka samochodu
Mazda
Budżet/ile litrów
budżet nieistotny, 6 litrów i loje raczej typu "premium"
Silnik
1,3 (sytem Wankla)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
tego jeszcze nie wiem - ale w tym modelu może być zarówno 0,2, jak i 2 litry
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Autko jak w tytule z silnikiem Wankla poj. 1,3 l, moc 232 KM, pojemność układu olejowego "głównego" 3,5-4 litry, z chłodnicami oleju ok. 6 litrów.

Teoretyczne zalecenie, jakie znalazłem na olej to 5w30, często stosowany jest też 10w40

Jaki zatem olej byłby tutaj najlepszy??? Nie ukrywam, że raczej w górną półkę celuję - nie musi być budżetowo ;-)
 
@CICHY mozesz sprobowac dolac 1 l Redline.
W RX8 pojemność układu kolejowego to razem z dwiema chłodnicami ok. 6 litrów, to chyba będę musiał tak ze 4 litry tego Czerwonoliniowca nabyć :(
 
Aha, tego nie uwzglednilem. 2 L wystarcza, ewentualnie cos z Motula 300V np. 5W-40, ale go rozcienczyc z Sustina 0W-20.
 
No to przedwczoraj był wymiana oleju z poprzedniego Motula Synergie 10w40 na małe kombo w składzie:
- 3 literki Sustiny 0w50;
- 1 litr Sustiny 0w20;
- 1 litr estrowo-PAGowego Xenum XPG 5w50;

Zdecydowanie lepsze są teraz wrażenia z jazdy - jest płynniej i i silnik lepiej się zachowuje na niskich obrotach, na wysokich jest tak jak było, czyli git...
 
zapewne wiesz o tym ale przeglądając kiedyś nietypowe oleje znalazłem chyba 10w30 i było na nim napisane rotary engine. ide costam nazwa

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Wiem - Idemitsu Rotary Engine Oil w wersji 10w30 oraz 20w50 - mieszanka PAO i poliestrów z molibdenem...

To co wlałem jest c.n. tak samo dobre, a chyba jednak nawet lepsze, zwłaszcza że jeszcze dorzuciłem do kompletu Oilsyn nano C5 w wersji regeneracyjnej, a w składzie tegoż oraz xenumowego xpg jest oprócz estrów jeszcze PAG, więc teoretycznie zabezpieczyłem przed zużyciem rotory, housingi i apeksy tak, że lepiej już się chyba nie da...
No i kluczowa kwestia to spalanie tych olejów w wanklu - musi być na maxa "bezdepozytowe", a tu zarówno te "ide coś tam", jak i moje combo jest ekwiwalentne:cool:
 
No i jeszcze - żeby ulżyć żywotowi obrotowca oraz zabezpieczyć uszczelnienia, szczególnie boczne - robię mieszańca premiksowego do benzyny (leję ok. 0,125 ml na bak paliwa - a ten ma ok 60 literków, choć w tankowaniu zawsze jest to 50parę):
- 1/3 dedykowanego do wankla Idemitsu Racing Premix;
- 1/3 oleju racing 2T na tri-estrach Maxima K2 (High RPM);
- 1/3 oleju racing 2T na... rycynusie :-D Maxima Castor927;
 
Patrząc po TDS to takie "grube" SAE20. Bardzo niska temperatura zapłonu oraz niski indeks lepkości. Synthetic blend to jak rozumiem HC (czyli grupa III. No to dosyć nietypowy olej. Z drugiej strony jak coś jest do wszystkiego to jest do... niczego. Niemniej skoro to dedykowany olej to tego typu perełek to jasno widać, że najlepsze klasy lepkości to SAE20 i/lub SAE30. Miks też byłby ciekawy.
Cosik tam pogrzebałem i znalazłem kolejną ciekawostkę o tym Idemitsu Rotary Racing Premix - ponoć oparte toto na polibutenie, więc ponoć osadów nie zostawia...
1666355737851.png

a do tegoż to jest to w necie znajdujemy coś takiego:

czyli można Paniom zapodać w prezencie - Idemitsu Racing PREMIX DO OPALANIA I DO RZĘS na przykład 🤣
 
Back
Top