Witam serdecznie. Od kilku miesięcy jestem użytkownikiem ww. auta. Po zakupie wymiana oleju na taki jaki wlany był wcześniej czyli Motul 5w30 x clean +. Pytanie czy zostać przy tym czy zmieniać na coś "lepszego"?
Pozdrawiam
Die Mercedes-Benz Betriebsstoff-Vorschriften zeigen eine Übersicht der Anforderungen der im Fahrzeug benötigten Betriebsstoffe und der empfohlenen Produkte. Betriebsstoffe sind alle zum Betrieb eines Mercedes-Fahrzeugs / Aggregats erforderlichen Flüssigkeiten bzw. Schmiermittel z.B. Kraftstoff...
bevo.mercedes-benz.com
Odnośnie wyboru oleju i w jakiej normie, 229.51 - są nowoczesne pakietowo, ale określają także odpowiednie parametry odnośnie wytrzymałości NOACK 10.
Dziękuję za wyczerpującą pomoc. Swoją drogą, dziwi mnie ogrom norm producenta... już to widzę jak mechanicy w mojej miejscowości "dokładają starań" by dobrze dobrać olej trzy beczki na zakładzie i coś się znajdzie. Myślę, że 99% użytkowników na polskich drogach jest nieświadoma tego, co mają w silniku zalane.
Pozdrawiam
Ważne że sprawa wyjaśniona Polskie oleje Lotos czy Orlen mają tą normę i z dostępnością też problemu nie ma. Niektóre 229.51 mają także łączone normy C3 i VW i mogą mieć nowszy pakiet dodatków, cena rośnie ale można znaleźć coś ciekawego.
Ok. Już zrobione 1000km na nowym oleju Eurol Fluence 5w40 + archoil 9100 300ml i chyba się skuszą za jakiś czas o analizę którą się chętnie podzielę. Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Ostatnio uczestniczyłem w ciekawej rozmowie między swoimi kolegami, wśród których znalazła się osoba, która ostatnie dwadzieścia lat przepracowała w serwisie aut amerykańskich. Kiedy oznajmiłem im jaki olej zastosowałem w swoim aucie, to zostałem prawie zlinczowany... usłyszałem: "w tym aucie z DPF i przy naszym klimacie TYLKO 5W30!". Na nic moje tłumaczenia, że olej spełnia specyfikacje producenta itp. Jest sens kopać się z koniem? no chyba że rzeczywiście popełniłem gdzieś błąd.
A co ma doświadczenie w autach U.S w kontekście DPF? Dałbym sobie spokój....ewentualnie pokazał im stronę z normami MB czyli BEVO. Niech się kopią z producentem
Nie popełniłeś, a z koniem nie ma sensu się kopać. Co ma klimat i DPF do lepkości w temperaturze roboczej do uja pana? Serwisant jak każdy inny, zna dwa oleje: z beczki i z firmy która mu warsztat wyposaża (najczęściej Motul stąd taka popularność tych olejów w PL).
Zalałeś dobry olej, spełniający normy producenta i jest ok. A gość niech sobie te swoje średniowieczne amerykańskie Vki młotkiem naprawia, a nie do nowoczesnego europejskiego silnika się zabiera
Dzięki Panowie za odpowiedź. Walka była nierówna-czterech na jednego i wiem, że w ich mniemaniu to ja byłem na straconej pozycji. Z tym Motulem to chyba fakt, bo ten olej był polecony.
Pozdrawiam serdecznie
Z mojego doświadczenia wynika, ze jakiekolwiek doświadczenie serwisowe nie jest gwarancją tego, ze ktoś cokolwiek się zna na olejach. Ostatnio byłem u jednego dużego sprzedawcy olejów i byłem świadkiem rozmowy jednego z pracowników z Klientem, który chciał przejść z 10W40 na 5W30. Oczywiście opowiadał stare ludowe zabobony (po 200 tysiącach przechodzi się na półsynetyk -cytat dosłowny) i stwierdził, ze one do tego ręki nie przyłoży. Słuchałem i słuchałem (nie moje małpy nie mój cyrk) aż w końcu nieśmiało zaproponowałem, że może rozważy 5W40 i na gość stwierdził, że musi skonsultować w takim razie z kimś kto się zna i po rozmowie telefonicznej zakupił w końcu 5W40. Nie ma jak "profesjonalne doradztwo" i potem się dziwić, ze ludzie takie głupoty opowiadają i wypisują.
Ok. Próbka oleju wysłana 12.06.2020. Teraz tylko czekać na info i odpowiedź na pytanie, czy dalsza wymiana oleju może być na tym samym zestawie. Pozdrawiam
Witam ponownie Panowie.
Powoli będę zamawiał olej na kolejną wymianę. Nie zakładam nowego tematu z doborem, bo chyba nie ma to sensu.
A więc do rzeczy, mam za sobą już dwie wymiany Eurol Fluence 5w40 z Archoil9100 i LM Ceratec.
Codzienne dojazdy do pracy drogą krajową (2x15km). Miasta bardzo mało. DPF jest na swoim miejscu. Normy: 229.31, 229.51
Szukajki podają 5w30.
Zostać przy Eurolu? Chodzi za mną Aral Super Tronic 0w40.
Najważniejsza dla mnie jest ochrona silnika, zużycie paliwa pomijalne.
Pozdrawiam
Bardzo fajnie, że nie założyłeś nowego tematu, w ten sposób można śledzić co lałeś, co się sprawdzało a co ewentualnie nie
Aral powinien być lepszy, chociaż w użytku cywilnym to będzie, jak się już tutaj wiele razu pisało, pomijalne. Ale jeżeli za tobą chodzi, to możesz sobie zrobić przyjemność i zmienić.
Z bardzo dobrych olejów jest jeszcze Redline EuroSeries, spełnia normy dla Twojego wozu. Ewentualnie LM Molygen 5W-30 (masz Moly w zestawie, nie trzeba dolewać ).
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.