• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes-Benz W211 E280 CDI (OEM642)

CRISTON

Użytkownik
Samochód
Mercedes-Benz E280 CDI
Marka samochodu
Mercedes-Benz W211 E280 CDI
Budżet/ile litrów
500zł / 8,5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
OEM642.920
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże 229.51
Jaki olej masz obecnie
5W30 "Synthetic", tak napisane jest przy ostatniej wymianie, marki i rodzaju brak :(
Stałem się niedawno posiadaczem ww. samochodu z silnikiem OEM642 czyli 3.0 V6 w dieselu. Chciałbym dobrać do niego odpowiedni olej, w internetach znalazłem wiele informacji, żeby utrzymać ten silnik w jak najlepszej kondycji to nie można przesadnie oszczędzać na pierwszym lepszym oleju. Wiadomo jak to jest z tymi opiniami w internetach 😆. Przeglądałem forum od dłuższego czasu i po sprawdzeniu aprobat Mercedesa doszedłem do wniosku, że najbardziej ekonomicznym wyborem byłby rodzimy Orlen PLATINUM Max Expert XD 5W30.

Jednak jestem osobą, która czasem lubi sobie robić pod górkę i lubię szukać olejów typu "mniej znany" lub wręcz niepospolity. W poprzednich samochodach często wybierałem właśnie takie mniej oczywiste firmy (przynamniej tak mi się wydaje) na naszym rodzimym rynku, stąd przewinęło mi się kilka razy Xado, Mitasu, Petronas.

Jednak wracając do meritum, z książki serwisowej wyczytałem, że Mercedes ten zależnie od różnych serwisów jeździł na oryginalnym oleju Mercedesa 5W30, następie na jakimś Shellu 5W30, później na Castrolu 5W30, ostatni wpis, w którym była wskazana przynajmniej firma oleju to Aral 5W30.

Także wysłucham wszelkich propozycji, a także tych innych - mniej konwencjonalnych.
 
Oprócz Orlen XD możesz jeszcze wziąć pod uwagę najnowszy Orlen V+, posiada również MB 229.52, ale ma najnowsze API SP.

Inne ciekawe propozycje:
Petronas 5w30 AV (MB 229.52, API SP)
Fuchs Titan 23 5w30 (MB 229.52, API SP)
Eneos X 5w30 Ultra (MB 229.52, API SP)
 
Tak samo jak wyżej, polecę Orlen Platinum MaxExpert XD, wypada tak samo dobrze, jak kilkadziesiąt procent droższe a w sumie to te same oleje w bańkach innych producentów.
 
Jak chcesz tanio to Orlen, ewentualnie Gulf. Jak chcesz kombinować to zależy ile kasy chcesz wydać 😀

Spróbuj Eni/Agip albo Q8.
 
Jeżdżę autkiem z tym silnikiem 3.5 roku. Od siebie dorzucę Mobil 1 ESP X3 0W40 i Petronas 7000 DM 0W30. Mobila miałem dwa razy i jego jedyny minus to strasznie długie nagrzewanie się zimą. Petronas jest zalany obecnie i jestem stosunkowo z niego zadowolony. Zawsze do oleju dorzucam Archoil 9100/9200v2. Auto kupiłem jak miało 193k przebiegu, obecnie 220k i śmiga. Po wlaniu Mobila możesz różnicę w dźwięku silnika. Mi osobiście chodził głośniej ale jak mniemam to kwestia użytego GTL jako bazy. Ty masz o ile dobrze kojarzę słabszą wersję tego silnika. U mnie obecnie siedzi Stage 1 i turbo hybrydowe i przy wyborze oleju po części kieruję się HTHS. Szukam oleju który ma też 3.5. Mobil ma 3.8, Petronas 3.5. Oba spełnianiają normę 229.52. Oba mają dość wysoki indeks lepkości jak na oleje C3.
 
Eni I-Sint MS
Midland Axxept
Rowe Synt RS DLS
Bizol Allround
Petronas Syntium 5000 DM
Neste Pro C2/C3
 
Last edited by a moderator:
@jerseyAdmin podpowiedzi z ich "dobierarek" olejów do akurat mojego auta: Q8 Formula Special RN 5W-30, Eni i-Sint 5W-30 Czyli kierować się ew. w ich stronę?

@Adonissov Tak, mam tą wersję, która ma 190KM/140kW. Nie jestem pewien czy chcę zejść z jego lepkością na 0W, chociaż Mobil rzeczywiście coś takiego proponuje Mobil1 ESP 0W30, a także Mobil1 ESP Formula P 5W-30. W Petronasie bardzo dużo różnych olejów spełnia normy od Mercedesa, np. Syntium 5000 DM lub XS oba w 5W30.

@Guti O Midlandzie nigdy nie słyszałem, ale widzę, że ich strona prezentuje się bardzo ciekawie, chyba jedynym minusem jest sprzedaż tego oleju w buteleczkach 1L. Nad Rowe się również zastanawiałem, z ich "dobieratorki" wynika, że pasowałby, np. HIGHTEC MULTI SYNT DPF 5W30, HIGHTEC SYNT RS SAE 5W-30 HC-C4 i ten, o którym wspomniałeś. Zaś o Bizolu się nasłuchałem, że niby trochę przereklamowane są od nich oleje.
 
Bizol to solidna marka. Oleje w ich ofercie nie mają jakiejś specjalnie wygórowanej ceny. Jakość jest na wysokim poziomie a ich marketing nie jest na tyle agresywny, żeby stwierdzić, że to przereklamowana firma.
 
Last edited by a moderator:
@CRISTON
Nie ma co się obawiać 0WX. Jeśli wejdziesz na Mercedes Bevo to tam, dobierając pod normę pokaże, że można używać 0WX. Ogólnie wydaję mi się, że samochód częściej użytkujemy w zakresie po parametrze W, więc nie ma się czego obawiać. Zgadza się, Petronas ma inne oleje, ale seria 7000 wydaję się być klasyfikowana wyżej.
 
@Adonissov swojego Mercedesa użytkujesz głównie w mieście, na dłuższych dystansach czy 50/50? Pytam, bo szczerze to nie określiłem jak będę użytkował to auto, mniej więcej 8 razy w miesiącu będę robił trasy około 50km po zwykłych krajówkach (najprawdopodobniej później ten dystans się zmniejszy), tak to często jakieś krótkie dystanse w mieście nawet nie przekraczające 10km, no i czasem trafi się trasa 200km+.

@Guti na Meguinem też się mocno zastanawiałem, bo cena jest bardzo przystępna.

@soszo Naprawdę ten Texaco to klon Orlen'owskiego XD?
 
@CRISTON Pomyśl nad 0W30/5W30 i raczej DPF out, o ile masz. Ten silnik nie lubi jazdy miejskiej zdecydowanie.
 
Może być na odwrót jak wolisz. Są to oleje zrobione wg tej samej receptury. Jest ich więcej np Motul EFE, Neste Pro C2/C3 itd. Są firmy (np Lubrizol, Afton) które wymyślają formulacje pod daną normę, a producenci olejów żeby uzyskać oficjalną aprobatę "klepią" wg określonego przepisu.
 
raczej DPF out, o ile masz.
Tak jest! Nie zatracajmy swojej polskości! EGR zaślepić, DPF wyciąć, a do silnika moto doktor 🤣.

Na przyszłość, temat dotyczy doboru oleju, a nie złotych porad eksploatacyjnych...
 
W takim razie jak wygląda sytuacja z olejami Mihel, bo w oko mi wpadł Ceramic Oil 9200 5W30, jest to bardzo duże płacenie w głównej mierze za markę? Czy rzeczywiście ich oleje wyróżniają się na tle powiedzmy dotąd wymienionych w tym temacie?

Gdzieś z tyłu głowy mam jeszcze Comma z przykładowym Syner-Z 5W-30, który ma oficjalne zatwierdzenie Mercedesa.

Ostatnio także w pobliskim sklepie motoryzacyjnym zobaczyłem, że zaroiło się też produktów od MPM i po krótkim researchu znalazłem PREMIUM SYNTHETIC C3 DPF 5W30, który chyba też by się wpasował do mojego auta.
 
Back
Top