• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes-Benz W211 E280 CDI (OEM642)

CRISTON

Użytkownik
Samochód
Mercedes-Benz E280 CDI
Marka samochodu
Mercedes-Benz W211 E280 CDI
Budżet/ile litrów
500zł / 8,5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
OEM642.920
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże 229.51
Jaki olej masz obecnie
5W30 "Synthetic", tak napisane jest przy ostatniej wymianie, marki i rodzaju brak :(
Stałem się niedawno posiadaczem ww. samochodu z silnikiem OEM642 czyli 3.0 V6 w dieselu. Chciałbym dobrać do niego odpowiedni olej, w internetach znalazłem wiele informacji, żeby utrzymać ten silnik w jak najlepszej kondycji to nie można przesadnie oszczędzać na pierwszym lepszym oleju. Wiadomo jak to jest z tymi opiniami w internetach 😆. Przeglądałem forum od dłuższego czasu i po sprawdzeniu aprobat Mercedesa doszedłem do wniosku, że najbardziej ekonomicznym wyborem byłby rodzimy Orlen PLATINUM Max Expert XD 5W30.

Jednak jestem osobą, która czasem lubi sobie robić pod górkę i lubię szukać olejów typu "mniej znany" lub wręcz niepospolity. W poprzednich samochodach często wybierałem właśnie takie mniej oczywiste firmy (przynamniej tak mi się wydaje) na naszym rodzimym rynku, stąd przewinęło mi się kilka razy Xado, Mitasu, Petronas.

Jednak wracając do meritum, z książki serwisowej wyczytałem, że Mercedes ten zależnie od różnych serwisów jeździł na oryginalnym oleju Mercedesa 5W30, następie na jakimś Shellu 5W30, później na Castrolu 5W30, ostatni wpis, w którym była wskazana przynajmniej firma oleju to Aral 5W30.

Także wysłucham wszelkich propozycji, a także tych innych - mniej konwencjonalnych.
 
Chcesz, zalewaj mihela ale osobiście uważam, że za dużo you tuba oglądasz. Tzn oglądać można ją też nie stronię od filmików ale nie ma co ulegać przekazowi. 0W to woda? Ech
 
Kup mihela, zawieź do punktu utylizacji, a do silnika wlej normalny lotos, orlen. Działania 20 letniego gruza nie polepszy zaden olej za niewiadomo ile.
 
@soszo Z Jutuba to co najwyżej widziałem polecanie Bizola, stąd mój poprzedni wniosek, że może być przereklamowany. Odnośnie 0W**, to nie mam o tym złej opinii i nie uważam, że jest to woda. Jak posiadałem Volvo 2,5T z 2006 roku to od samego początku książki był w nim zalewany 0W30 i sam również go zalewałem.

@sprajt2 Mamy bardzo różne podejście do tego co jest gruzem, a co nim nie jest 😆
 
o Bizolu się nasłuchałem, że niby trochę przereklamowane są od nich oleje.
Post automatically merged:

Z Jutuba to co najwyżej widziałem polecanie Bizola, stąd mój poprzedni wniosek, że może być przereklamowany
To w końcu się "nasłuchałeś" czy to jest Twój "wniosek"?

Padło już sporo propozycji w Twoim wątku. Nie ma co już lać tej wody, tylko czas się na coś zdecydować. Masz już coś z grubsza wybranego? Może chociaż jakiś dylemat pomiędzy olejem X a Y, czy nic jescze konkretnego?
 
Last edited by a moderator:
Jeśli chcesz coś niepospolitego możesz jeszcze rzucić okiem na Penrite Enviro+.
Gdybym miał kupić olej do Twojego samochodu, prawdopodobnie byłby to Orlen Platinum ME XD lub Meguin Megol Efficiency (promocyjna cena) a za zaoszczędzone pieniądze dokupił bym Archoil AR9100.
 
Last edited by a moderator:
@Guti Masz rację Archoil jest polecany wszędzie i myślę, że ta buteleczka 250ml by wystarczyła na te około 8,5L oleju w silniku. W moim wyznaczonym budżecie i tak bym się zmieścił.

Zacznę od wyboru budżetowego (Orlen) + wyżej wspomniany dodatek i z każdą kolejną wymianą będę szedł w górę.
 
To zupelnie bez sensu taktyka. Jesli juz silnik ma byc najlepiej chroniony, to od nowości, a nie u schyłku jego zywota....
A co do Orlena, zda egzamin b. dobrze.
 
najbardziej ekonomicznym wyborem byłby rodzimy Orlen PLATINUM Max Expert XD 5W30.
Tak, Orlen i Lotos, a z zagranicznych Gulf, Texaco, Bizol, Wolf/Champion.
Znajdź 5w30 C3 + norma MB i kupuj z pewnego źródła.
One w 90% są bardzo podobne, jak nie identyczne.
 
Może Eurol Fluence?

 
@nano Nie jestem pewien czy występują podróby olejów od Orlenu, ale mogę się mylić 😅 Chociaż czego to się już nie podrabia aktualnie 🤔

@Zbyszko Również rozważałem, zobaczymy przy następnej wymianie.

Na razie zamówiłem sam dodatek Archoila, a olej już sobie bezpośrednio z hurtowni wezmę.
 
Drodzy forumowicze,
temat powrócił jednak w trochę zmienionej formule.

Posłuchałem się was i przy pierwszy zalaniu oleju wybrałem Orlena + Archoila jako dodatek.

Aktualnie auto przechodzi kilka usprawnień/modyfikacji, a mianowicie pozbywam się z niego klapek wirowych w kolektorze ssącym, oraz czyszczę cały osprzęt dolotowo-wydechowy, jak i samo turbo będzie regenerowane bo pojawiły się luzy na wirniku.

Zastanawiam się czy po tych modyfikacjach nie zmienić oleju szybciej i przejść na 0Wxx + ew. kolejny dodatek do oleju. No i jakaś mocna płukanka bo to co zobaczyłem na kolektorach, turbo itp. wyglądało jak świeżo wydobyty węgiel z kopalni.

Oczywiście po tym wszystkim również auto trafi na wgranie wirusa.

Pytanie również do osób, które się udzielały czy z wcześniej wynienionych olejów jest coś co „ nie jest już” polecane oraz czy nie pojawiły się jakieś „nowości”, które wypadłyby lepiej.
 
a która płukanka usunie węgiel z kolektora?
 
Back
Top