• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes C300 W205 Silnik M264

Bolek123

Użytkownik
Samochód
Mercedes w205 2019, 190kw, M264
Marka samochodu
Mercedes W205 C300 FL(usa)
Budżet/ile litrów
6,6 litra 200-450zł
Styl jazdy
Silnik
MB M264 (264.920 E0264116) 190kw.
Data produkcji
2018/2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Normy akceptowane: MB 229.51 229.52 229.61 229.71 229.72 https://bevo.mercedes-benz.com/bevo...guage_id=1&content_action=show&carspecid=7071
Dzień dobry,

Proszę o pomoc w dobraniu oleju silnikowego do auta. Nie ukrywam jestem dużym laikiem. Temat też jest strasznie zawiły, ilość norm producentów aut , parametry NOAK, TBN, HTHS etc.

Zależy mi na utrzymaniu silnika jak najdłużej w dobrej formie(autko kupione „dla siebie”). Bardzo sceptycznie podchodzę do zaleceń autoryzowanych serwisów odnośnie wymiany co 15-30 tyś. Km i korzystania z jedynego słusznego oleju dostępnego w danym punkcie.

Silnik wydaje się nowa konstrukcją dość ciasno spasowaną (Nanoslide cylinder) a rozpiętość w zaleceniach jest bardzo duża od 229.51 5W-40 do 229.72 0W-20. Proszę o propozycje.

Zastanawiałem się nad :
Penrite Enviro+ 5W40
Millers EE Performance C3 5W30
FUCHS TITAN GT1 FLEX 3 5W40
 
Ja zastanowiłbym się nad olejami z normą 71/72.
Masz silnik typu TGDI (turbo benzyna z wtryskiem bezpośrednim), w którym może, ale nie musi występować zjawisko samozapłonów (LSPI).
Wymienione normy zawierają test na występowanie tego zjawiska, więc nie powodowałyby zwiększenia ryzyka uszkodzenia silnika.
Lepkości 0w20.
Jak koniecznie chcesz SAE40, to Mobil 1 ESP X3może być odpowiedni (API SN Plus to norma z testem przeciw LSPI):


Jeżeli nie zwracamy na LSPI uwagi, to możesz wybrać dowolny olej z normami zalecanymi przez producenta i powinno być OK.
Propozycje, które podałeś to oleje mi nieznane.
Chyba zdecydowałbym się na Fuchsa.
 
Last edited by a moderator:
Jeśli chodzi o zjawisko LSPI może być coś na rzeczy w poprzedniej wersji silnika M274 zgłaszano pęknięcia tłoka.
Lepkości 0w20
Przeglądając Internet natrafiłem opinie, może mylna że te olej są nastawione są na oszczędność paliwa kosztem ochrony silnika? Stąd poszukiwania w okolicach 0-5W30-40
 
Z zaleceń mercedesa z normy 229.71
Tak naprawdę wybór jest niewielki:

FUCHS TITAN GT1 FLEX 5 0W20 XTL
Liqui Moly Top Tec 6600 0W-20
Valvoline SynPower JL C5 SAE 0W-20
SynPower MST C5 Motor Oil SAE 0W-20
+/- Gulf Formula LVX 0W-20
 
Tak się składa, że szukając oleju spełniającego specyfikację Opla OV0401547 zauważyłem że większość producentów przy okazji spełnia specyfikację MB229.71 i BMW LL 17FE+ (prawdopodobnie za sprawą dodatku OLOA 54720). Do wyboru masz jeszcze np:
Neste Pro+M 0W20
Havoline ProDs MG 0W20
Eurol Ultrance Eco 0W20
 
Do MB 0w20 to tak ... średnio ...
5w30/5w40.
Europa dopiero raczkuje w niskich lepkościach, podczas gdy Japonia od 20 lat na SAE20 jeździ.
 
Najprawdopodobniej kupiony zostanie:
1. MOBIL SUPER 3000 XE1 5W30 (proszę o opinie) Lub SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W-30

Zaczekam na aktualizacje oferty Fuchs. Z ciekawostek :
Oferowany w Polsce(po kontakcie z dystrybutorem) https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-gt1-flex-23-5w30-4-litry.html Ma API SN i tylko taką.
Za to https://www.fuchs.com/de/en/product/product/8839-titan-gt1-flex-c23-sae-5w-30/ Już ma API SP

Ew jak pojawią się analizy i stanie się bardziej dostępny:

 
Generalnie Mobil wyżej stawia serię z 1 (jedynką) od serii Super. Różnice przede wszystkim w zastosowanych bazach. Jeśli chcesz do tego prewencyjnie zapobiegać zjawisku lspi, to masz lepszy wybór w tej marce, czyli ESP x3 0w40. Jest i MB229.51/52, jest i API SN+, jest też fajna autorska baza Mobil 1. Przy niższych lepkościach masz ESP 5w30, zatwierdzony przez MB229.51/52, ale bez SN+, tylko patrząc na pakiet, to jest to porównywalny olej z ESP x3, choć nie zatwierdzony pod SN+. Może zwyczajnie nie został zgłoszony do testu, tak było do niedawna z Mobilem x3 0w40, który pomimo tego samego składu długo spełniał tylko API SN.
 
ESP LV nie ma w ogóle norm, które sprawdzają olej pod katem LSPI.
trochę zmyliła mnie norma 229.61
Chociaż z tego wynika ze MB sprawdza każdy olej po tym kątem po 2018.
Plus do tego:
Nie jest źle z Ca.

Generalnie Mobil wyżej stawia serię z 1 (jedynką) od serii Super. Różnice przede wszystkim w zastosowanych bazach. Jeśli chcesz do tego prewencyjnie zapobiegać zjawisku lspi, to masz lepszy wybór w tej marce, czyli ESP x3 0w40. Jest i MB229.51/52, jest i API SN+, jest też fajna autorska baza Mobil 1. Przy niższych lepkościach masz ESP 5w30, zatwierdzony przez MB229.51/52, ale bez SN+, tylko patrząc na pakiet, to jest to porównywalny olej z ESP x3, choć nie zatwierdzony pod SN+. Może zwyczajnie nie został zgłoszony do testu, tak było do niedawna z Mobilem x3 0w40, który pomimo tego samego składu długo spełniał tylko API SN.

Ok dzięki rzeczywiście nowy:
jest dość podobny do
Jedynie mnie zastanawia niby "ciasno spasowany silnik" i czy brać 0w40?
 
"ciasno spasowany silnik" i czy brać 0w40?
Tym sloganem bym się zupełnie nie przejmował.
Skoro dopuszcza ci normy 229.51, czy 229.52, tzn, że i sae 40 dopuszcza.
Zrób analizę oleju preparowanego, żeby sprawdzić ilość paliwa znajdującego się w oleju.
Powyżej 2-2.5%, rozważ olej z lepkością 40.
Zaproponowany mobil1 0w40 wydaje się być najlepszą propozycja łączącą wszystkie rozwazane aspekty.
 
Last edited by a moderator:
Muszę odśwież temat i poszukać alternatywy do mobil 1 esp X3 0W-40 na wypadek gdyby potwierdziła się zmiana składu oleju, jak to miało miejsce z esp x3 05w30.

Jakieś propozycje?
Cele przedewszyskim anty LSPI. Jazda 85% w trasie ze stałą prędkością 120-150km/h.
 
Co się takiego potwierdza? Sam mam ten silnik w GLC300 i zalałem właśnie ESP 0W40. Po 7tys km w tym dojazdy po 15-18km do pracy już czuję woń paliwa. Myślę, że przy tym zostanę...
 
Nie wiem czy to przypadłość Mobil1 ale wydaje mi się, że producenci olejów przesuwają "lepsze" parametry w stronę wysokich temperatur kosztem niskich.
 
Co się takiego potwierdza? Sam mam ten silnik w GLC300 i zalałem właśnie ESP 0W40. Po 7tys km w tym dojazdy po 15-18km do pracy już czuję woń paliwa. Myślę, że przy tym zostanę...

Mobil zmienił formułe oleju zostawię link https://www.oilclub.pl/index.php?threads/esp-x3-0w-40.2422/page-9#post-188353

Nie rozumiem co znaczy ze czujesz woń paliwa?


Nie wiem czy to przypadłość Mobil1 ale wydaje mi się, że producenci olejów przesuwają "lepsze" parametry w stronę wysokich temperatur kosztem niskich.

Wybacz jestem laikiem... Wyższe temperatury chodzi o olej 0w40 niż 0w20?
 
Back
Top