• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes C300 W205 Silnik M264

Bolek123

Użytkownik
Samochód
Mercedes w205 2019, 190kw, M264
Marka samochodu
Mercedes W205 C300 FL(usa)
Budżet/ile litrów
6,6 litra 200-450zł
Styl jazdy
Silnik
MB M264 (264.920 E0264116) 190kw.
Data produkcji
2018/2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Normy akceptowane: MB 229.51 229.52 229.61 229.71 229.72 https://bevo.mercedes-benz.com/bevo...guage_id=1&content_action=show&carspecid=7071
Dzień dobry,

Proszę o pomoc w dobraniu oleju silnikowego do auta. Nie ukrywam jestem dużym laikiem. Temat też jest strasznie zawiły, ilość norm producentów aut , parametry NOAK, TBN, HTHS etc.

Zależy mi na utrzymaniu silnika jak najdłużej w dobrej formie(autko kupione „dla siebie”). Bardzo sceptycznie podchodzę do zaleceń autoryzowanych serwisów odnośnie wymiany co 15-30 tyś. Km i korzystania z jedynego słusznego oleju dostępnego w danym punkcie.

Silnik wydaje się nowa konstrukcją dość ciasno spasowaną (Nanoslide cylinder) a rozpiętość w zaleceniach jest bardzo duża od 229.51 5W-40 do 229.72 0W-20. Proszę o propozycje.

Zastanawiałem się nad :
Penrite Enviro+ 5W40
Millers EE Performance C3 5W30
FUCHS TITAN GT1 FLEX 3 5W40
 
Nie, 0W40 to nadal 0W40. Chodzi mi o gorsze parametry w temperaturach minusowych - punkt zamarzania, CCS. A lepsze parametry wysokotemperaturowe np punkt zapłonu, mniejsza odparowarność itp. Wszystko mieści się w tej samej klasie lepkości.
 
W sensie, że u mnie podlewa ten olej paliwem. Myślę, że po 10kkm będzie już spora zawartość benzyny w oleju więc nie schodzę z lepkością niżej na pewno.
 
Myślę, że po 10kkm będzie już spora zawartość benzyny w oleju więc nie schodzę z lepkością niżej na pewno.

Rozumiem, ale jak zakładasz ze po 10kk olej już ma dużo benzyny to nie powód do analizy plus ew zmianę na inny produkt?

Nie, 0W40 to nadal 0W40. Chodzi mi o gorsze parametry w temperaturach minusowych - punkt zamarzania, CCS. A lepsze parametry wysokotemperaturowe np punkt zapłonu, mniejsza odparowarność itp. Wszystko mieści się w tej samej klasie lepkości.

Brzmi jak dostosowanie się do "ocieplenia klimtu" nie mniej bardziej mnie interesuje czy zmienią formułę? Mniej dodatków jak w esp x3 5w30? Czy 0w40 x3 zostanie jak było a zmianę nazwali esp x4.

Chciaż szukając alternatyw w 0w40, z aprobata i anty lpsi(małym jak rozumiem Ca2+) ciężko.
 
Mój pierwszy post więc na początek cześć wszystkim 🤝

Pytanie do Bolek123. Ile oleju wlewasz, a ile (że jest) pokazuje Ci komputer? W pierwszym poście napisałeś "ile litrów: 6,6 litra" co by się zgadzało z moim stanem. Jak wejdę w zegarach w menu serwisowe to pokazuje mi na odpalonym silniku poziom oleju od 6,2 do 7 litrów (bieżący odczyt, zależnie czy na postoju czy podczas jazdy ze stałą prędkością i jeszcze inaczej podczas przyspieszania), ale zauważyłem, że wg komputera prawidłowy poziom to 6 litrów ponieważ jak pokazuje wartości powyżej to niżej jest dopisek, że przekroczono o x właśnie litrów czyli tą różnicę między 6, a wskazaniem kompa. Też tak masz? Zrobiłem 10k od wymiany więc zaraz będę odstawiać na serwis i chcę wiedzieć czy się przyczepić jak odbiorę po wymianie i żeby spuścili nadmiar, czy może jednak komputer może się zdarzyć, że tak pokazuje niedokładnie?
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    193,3 KB · Odwiedzin: 36
  • 2.jpg
    2.jpg
    270,8 KB · Odwiedzin: 37
Ja pierwszy raz po sprowadzeniu wymieniałem w serwis bosh. I rzeczywiście mój błąd bo nie sprawdziłem dokładnie i zalali 6.6l. W menu serwis było wszystko ok jednak po paru km zaczęły się pojawiać informacje ze jest go zaduzo. Po wejściu w właśnie w menu warsztat było zaduzo o te 0.6. Od teraz wymieniam 6 litrów i jest dobrze.

Zobacz instrukcje u mnie 2wd jest 6.6l a 4matic 6.0litra!
 
W 4matic chyba jest inna miska żeby zrobić miejsce na półoś. Czy coś w tym stylu... to by tłumaczyło mniejszą pojemność układu.
 
Back
Top