• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes CLS 219 2005r 3.5 v6 benzyna

marian_olsztyn

Użytkownik
Samochód
Mercedes Cls 3.5
Marka samochodu
Mercedes Cls 219
Budżet/ile litrów
500zł/8l
Styl jazdy
Silnik
3.5 V6 272 km benzyna
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
229.5, 229.51
Jaki olej masz obecnie
liqui moly 5w40 leichtlauf
Dzień dobry,
Niedługo zbliża się wymiana oleju silnikowego.
Obecnie auto jest zalane liqui moly 5w40 leichtlauf. Samochod posiada instalację gazową. Bolączka tych aut jak się okazuje poza rozrządem i wycierający się wałkiem są ścierające się ściany cylindra. Auto przy rozgrzanym oleju co jakiś czas delikatnie postukuje-dla osób o słabszym słuchu odgłosy są nieslyszalne.
Z racji iż auto posiada instalację gazową tenperatura silnika moze być wyższa. Zacząłem się zastanawiać nad użyciem oleju 5w50 millers xf longlife o normie 229.51. Mimo iż norma jest spełniona do tego modelu producent przewidział dwa parametry 5w30 oraz 5w40. Samochód porusza się po mieście i po trasie 50 na 50. Prędkości przelotowe są dość wysokie. Zastanawiam się czy 5w50 nie pomoże w redakcji drobnych stukow oraz nie obniży temperatury silnika. Z gory dziękuję za sugestie.
 
Wieksza lepkośc, grubszy film olejowy, więcej energii potrzeba na wzajemne dodatkowe ruchy tłoka na boki czego autor chce uniknąć. Oczywiście bez przesady więc 5w50 to naturalny kandydat.

Przy okazji do sprzętu ogrodniczego zaleca się bardzo lepki na zimno SAE30 bo z racji chlodzenia powietrzem są duze luzy na tłoku własnie na zimno...

Pozdrawiam,
 
Wieksza lepkośc, grubszy film olejowy, więcej energii potrzeba na wzajemne dodatkowe ruchy tłoka na boki
Przy okazji do sprzętu ogrodniczego

a od kiedy jesteśmy forum ogrodniczym? Jakie luzy tłoka ma ograniczyć 5W50? Sugeruję, aby dać sobie spokój z filozofią, zająć się praktyką. Już tu jeden taki był, co twierdził, że silnik okrętowy, to to samo, co w samochodzie. Bo ma tłoki.

nie obniży temperatury silnika
Im wyższa lepkość, tym większe opory. Im większe opory - wyższa temperatura.
 
A nie przyszło wam do głowy , że delikatne stuki to na swożniach mogą być lub i na panewkach ? Może jednej ?
Jeśli jedna czy dwie to wykaże pomiar kompresji .
Może zamiast gdybać to czas coś zmierzyć ? Jakaś prosta diagnostykę przeprowadzić ? .
Tak słyszałem o "kołataniu tłoków" nawet w nowych , dlatego mazda opracował jakiś mechanizm swożnia by niwelować to zjawisko.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Dlatego pytałem autora, bo mam tą świadomość, że przyczyna może być inna. Twierdzi, że na 100% tłok, dlatego tutaj zalecana jest odpowiednia diagnostyka. Ale nie z pewnością "leczenie" problemu wyższą lepkością.
 
To o czym napisał @marian_olsztyn to pistons slap. To nie jest stuk panewki czy sworznia.
20210120_075900.jpg
 
Siła Internetu 😉
Myślę, że OP zna problem. Nie pyta co się z jakiej przyczyny stuka tylko co zrobić żeby nie stukalo.
 
Tak jak wyżej pisałem znam problem. Silnik był wyjęty przy okazji zrobienia rozrządu. Wszystko sprawdzone, diagnoza jest. Dodatkowo Aso Mercedes potwierdziło źródło stuków. To nie jest "ulep" który chodzi jak traktor. Macie doświadczenie więc postanowiłem się Was poradzić. Nie mówię o wyeliminowaniu pistons slap.. a jedynie o teoretycznej możliwości jego wyciszenia. "Stuk" jest prawie nie słyszalny, zaraz po wymianie oleju go nie ma (jeżdżę na 5w40 ) Dlatego zapytałem o 5w50.
 
5w50 warto spróbować, nie jest to lepkość która zrobi krzywdę temu silnikowi i koszt żaden, bo olej i tak wymienić trzeba.
Co do luzów tłoka w kosiarce chłodzonej powietrzem proponuję udać się do najbliższego ogrodniczego w celu zaspokojenia ciekawości. Teraz martwy sezon, obsługa chętnie wyjaśni, może nawet zdejmą głowicę i pomierzą 😀

Pozdrawiam,
 
auto posiada instalację gazową tenperatura silnika moze być wyższa
Temperaturę silnika masz taką samą, jak na benzynie.

Nie widzę sensu stosowania oleju 5W50. Problem jest mechaniczny, więc będzie i tak powracał.
 
Ale co panowie szkodzi spróbować zalać 5w50 choćby najedną wymianę.
Jak nie pomoże to wróci na 5w40 i tyle.
 
Np. zwiekszone zuzycie oleju ? Widze maskowanie wad fabrycznych itp. przy pomocy wyzszej lepkosci zakorzenilo sie gleboko na forach.
 
Ale co panowie szkodzi spróbować zalać 5w50 choćby najedną wymianę.
Jak nie pomoże to wróci na 5w40 i tyle.
Kolejna kwestia, wielokrotnie wyjaśniana na forum. Efekt może być odwrotny od zamierzonego. Większa lepkość=większe opory=wyższa temperatura.
 
Zadecyduje OP. Nie sądzę żeby temperatura oleju przy zmianie lepkości miała wzrosnąć aż o tyle żeby efekt był odwrotny.

Czy zmiana lepkość pomoże zamaskować to nie wiem i chyba nikt tego nie wie. Ale i tak bym spróbował nie obawiając się "efektu odwrotnego". Wyłożyć kilka/kilkanaście tysi na naprawę silnika zawsze się zdąży. Warto spróbować metod nieinwestycyjnych.
 
Kolejna kwestia, wielokrotnie wyjaśniana na forum. Efekt może być odwrotny od zamierzonego. Większa lepkość=większe opory=wyższa temperatura.
Nie wiem dokładnie o co chodzi z tą wyższa temperaturą ale znajomego mondeo MK4 2.0 brało 3l ma 10 000, zmienił 5w30 na 10w40. Pobór niecały litr i i na 10w przejechane już ponad 100 000 a ogólnie silnik ponad 300 000. Jeśli można odsunąć w czasie kosztowny remont silnika to chyba warto chociaż spróbować?
 
Warto trzymać się rozpiętości lepkościowej podanej przez producenta. Wbrew pozorom, przykładów na zwiększony pobór oleju po przejściu na wyższą lepkość jest sporo.

Co do wyższej temperatury - podstawy fizyki.
 
Back
Top