• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes CLS 219 2005r 3.5 v6 benzyna

marian_olsztyn

Użytkownik
Samochód
Mercedes Cls 3.5
Marka samochodu
Mercedes Cls 219
Budżet/ile litrów
500zł/8l
Styl jazdy
Silnik
3.5 V6 272 km benzyna
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
229.5, 229.51
Jaki olej masz obecnie
liqui moly 5w40 leichtlauf
Dzień dobry,
Niedługo zbliża się wymiana oleju silnikowego.
Obecnie auto jest zalane liqui moly 5w40 leichtlauf. Samochod posiada instalację gazową. Bolączka tych aut jak się okazuje poza rozrządem i wycierający się wałkiem są ścierające się ściany cylindra. Auto przy rozgrzanym oleju co jakiś czas delikatnie postukuje-dla osób o słabszym słuchu odgłosy są nieslyszalne.
Z racji iż auto posiada instalację gazową tenperatura silnika moze być wyższa. Zacząłem się zastanawiać nad użyciem oleju 5w50 millers xf longlife o normie 229.51. Mimo iż norma jest spełniona do tego modelu producent przewidział dwa parametry 5w30 oraz 5w40. Samochód porusza się po mieście i po trasie 50 na 50. Prędkości przelotowe są dość wysokie. Zastanawiam się czy 5w50 nie pomoże w redakcji drobnych stukow oraz nie obniży temperatury silnika. Z gory dziękuję za sugestie.
 
@soszo kompletny rozrząd, który zrobiłem wraz z regeneracją zmiennych faz rozrzadu po zniżkach kosztował mnie 11tys. Ewentualna wymiana tłoków plus tulejowanie bloku to koszt ok 10tys. To dość sporo..
Autem poruszam sie od dwóch lat, przejrzałem właśnie faktury poprzedniego właściciela i zalewany był olej 5w30 mercedes z normą 229.51... Wtedy silnik był cichy... i teraz pytanie(wiem, że gdybanie) czy dzieki 5w30 czy może na skutek zalania jakiegoś "dodatku"?
@Zielony34 odnośnie lepkości.. bevo podaje 5w30 i 5w40.. natomiast instrukcja (właśnie sprawdziłem)podaje normy oraz gęstości (jest w niej także 5w50) i millers 5w50 je spelnia..
 
Last edited:
Warto trzymać się rozpiętości lepkościowej podanej przez producenta. Wbrew pozorom, przykładów na zwiększony pobór oleju po przejściu na wyższą lepkość jest sporo.

Co do wyższej temperatury - podstawy fizyki.
Podstawy fizyki znam ale nie rozumiem jaki wpływ na silnik ma różnica temperatur między 5w40 a 5w50?
 
To również kwestia konstrukcyjna, ale zwiększając lepkość dochodzi do większych oporów wewnętrznych w skutek czego może dojść do wyższych temperatur pracy. Sama mieszanina olejów bazowych posiada pewną pojemność cieplną PAO akurat się wyróżnia pod tym względem.
 
Ok ale ta temperatura nie będzie 50 stopni większą tylko co najwyżej kilka a naprawdę zrobi to wielką krzywdę?
 
No, czyli wielka krzywda się nie stanie tak jak mówię. Jeżeli można ograniczyć picie oleju to warto spróbować a nie kierować się jakimiś zasadami że tak się nie robi i już.
 
Szybkość utleniania to jeden z istotnych kwestii, wielu o tym zapomina.

Odnośnie zużycia oleju to może pójść do góry.
 
Może koniec offtopu? 😉 Ok utlenianie jest istotne i zużycie może iść do góry ale warto sprawdzić bo krzywdy silnikowi nie zrobimy a jeśli się okaże że nie pomogło to remont i wsio a jeśli się okaże że zużycie spadło to można się turlać dalej.
 
a nie kierować się jakimiś zasadami że tak się nie robi i już.
to może odwrócę stwierdzenie. Może kierujmy się dopuszczonymi lepkościami, a nie zasadą "na chłopski rozum" rodem z PRL? Wieksze opory, to wyższa temperatura. Prosta fizyka, tarcie powoduje wzrost temperatury. Mechanicznych przypadłości nie naprawiamy olejem. Olejem nie naprawiamy silnika.

O ile będzie wyższa temperatura oleju 5w50 od 5w40?
kwestia indywidualna zastosowanego oleju, oraz silnika.
 
No i spoko, można zastosować, ale nie w kwestii leczenia silnika olejem, lub leczenia poboru oleju.
 
Ok:) czyli kwestię lepkości mamy uzgodnioną.
Powyżej napisalem:

" Autem poruszam sie od dwóch lat, przejrzałem właśnie faktury poprzedniego właściciela i zalewany był olej 5w30 mercedes z normą 229.51... Wtedy silnik był cichy... i teraz pytanie(wiem, że gdybanie) czy dzieki 5w30 czy może na skutek zalania jakiegoś "dodatku"? "
 
U mnie na 5w50 vs 5w40 nie zauważyłem żadnych różnic w temp., za to ciśnienie na 5w40 jest mniejsze.
No właśnie, @Zielony34 może i mity rodem z PRL ale to samochód jest dla nas a nie na odwrót, jeśli można odsunąć w czasie remont silnika albo obniżyć spalanie oleju do akceptowalnego poziomu to dlaczego nie? Tak wiem temperatura i będziesz to powtarzał do końca.
 
@marian_olsztyn dwa lata to sporo czasu. Silnik mógł być po prostu jeszcze sprawny. Chyba, że objaw wystąpił po pierwszej wymianie oleju po zakupie, wtedy można sobie pogdybać i nic po za tym.
W jakiś sposób mógłbyś to sprawdzić tą hipotezę stosując olej o "normalnej" lepkości plus dodatek . Ocenić czy to wycisza slap czy też nie. Co by nie zastosować to "leczenie syfa pudrem". Ale z przypudrowanym syfem człowiek lepiej się czuje 😉
 
Back
Top