• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes W211 3.2 OM648 DPF & BMW E87 N47 DPF & BMW e90 M47 DPF & BMW e91 N57 DPF

Marcel211

Nowy użytkownik
Samochód
W211 320 CDI 2004 OM648 DPF || W211 320 CDI 2004 OM648 bezDPF || e87 2.0 N47 DPF || e91 3.0 N57 DPF
Marka samochodu
Mercedes
Budżet/ile litrów
8
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.2 CDI
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 229.51
Jaki olej masz obecnie
Valvoline XL-III C3 5W30
Witam, przy okazji założenia nowego tematu chciałbym się ze wszystkimi przywitać.
W najbliższej rodzinie mamy kilka diesli, których serwisem się zajmuję. Dwa mercedesy z silnikami om648 z tą różnicą, że jeden z (280 tyś. km, 50/50 trasa/zakorkowany Wrocław), a drugi bez DPF (440 tyś. km, dojazdy ok. 30 km). Oba wcześniej jeździły na Shellu 5W30 ECT C3, dwie ostatnie wymiany Valvoline XL-III C3 5W30. BMW z silnikiem M47 (220tyś. 40/60 trasa/miasto) podobnie Shell->Valvoline i ostatnio Shell AM-L 5W30, który trafił także do N47 (240 tyś, 50/50). W N57 (207 tyś. km) będzie to moja pierwsza wymiana. Wszystkie w dobrej kondycji bez poborów oleju czy problemów z DPF.

Ogólnie mam świadomość, że oleje które stosowałem to nie jest najwyższa półka ale jednocześnie myślę, że krzywdy im nie robiłem. Z racji, że ilości potrzebnego oleju są dosyć spore chciałby pozostać na obecnym pułapie cenowym do 30zł/L. Rozważam zalanie do wszystkich motorów oleju Orlen Maxexpert V 5W30 lub Shell AM-L 5W30, różnica w cenie jest nie duża więc skłaniam się bardziej ku Shell'owi.

Prośba do was o podpowiedź co lepiej się sprawdzi ME V czy AM-L, a może coś innego? Zaznaczę, że nie chciałbym iść w coś trudnodostępnego i gorszego jakościowo jak wymienione. Najlepiej żeby jeden olej pasował do wszystkich samochodów ale rozważę też inne opcje jeśli mają jakieś poważne uzasadnienie.

Interwały wymiany to ok 10 tyś. km w każdym z nich.
 
Last edited:
Może też być orlen XD, ma MB 229.52.
 
Najlepiej żeby jeden olej pasował do wszystkich samochodów
ACEA C3 5w30.
Orlen / Lotos.
Mają aprobaty lub deklaracje spełnienia odpowiednich norm, co gwarantuje zaostrzenie podstawowych wymagań C3.
Cena około 100PLN/4L (+/-10pln).
 
Orlen XD. Masz normę C3 z dodatkiem energooszczędności wynikające z C2. Bardzo dobry olej, polecę każdemu i sam nie miałem nic przeciwko jego obecności w silniku mojej Kijanki.

Tak w ogóle oleje Shell czy Valvoline to światowa czołówka więc z tą krzywdą nie przesadzaj. Zalewałeś bardzo dobre środki. Orlen jest na podobnym poziomie więc bez problemu możesz zalewać.
 
Back
Top