Marcel211
Nowy użytkownik
- Samochód
- W211 320 CDI 2004 OM648 DPF || W211 320 CDI 2004 OM648 bezDPF || e87 2.0 N47 DPF || e91 3.0 N57 DPF
- Marka samochodu
- Mercedes
- Budżet/ile litrów
- 8
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 3.2 CDI
- Data produkcji
- 2004
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5W30 229.51
- Jaki olej masz obecnie
- Valvoline XL-III C3 5W30
Witam, przy okazji założenia nowego tematu chciałbym się ze wszystkimi przywitać.
W najbliższej rodzinie mamy kilka diesli, których serwisem się zajmuję. Dwa mercedesy z silnikami om648 z tą różnicą, że jeden z (280 tyś. km, 50/50 trasa/zakorkowany Wrocław), a drugi bez DPF (440 tyś. km, dojazdy ok. 30 km). Oba wcześniej jeździły na Shellu 5W30 ECT C3, dwie ostatnie wymiany Valvoline XL-III C3 5W30. BMW z silnikiem M47 (220tyś. 40/60 trasa/miasto) podobnie Shell->Valvoline i ostatnio Shell AM-L 5W30, który trafił także do N47 (240 tyś, 50/50). W N57 (207 tyś. km) będzie to moja pierwsza wymiana. Wszystkie w dobrej kondycji bez poborów oleju czy problemów z DPF.
Ogólnie mam świadomość, że oleje które stosowałem to nie jest najwyższa półka ale jednocześnie myślę, że krzywdy im nie robiłem. Z racji, że ilości potrzebnego oleju są dosyć spore chciałby pozostać na obecnym pułapie cenowym do 30zł/L. Rozważam zalanie do wszystkich motorów oleju Orlen Maxexpert V 5W30 lub Shell AM-L 5W30, różnica w cenie jest nie duża więc skłaniam się bardziej ku Shell'owi.
Prośba do was o podpowiedź co lepiej się sprawdzi ME V czy AM-L, a może coś innego? Zaznaczę, że nie chciałbym iść w coś trudnodostępnego i gorszego jakościowo jak wymienione. Najlepiej żeby jeden olej pasował do wszystkich samochodów ale rozważę też inne opcje jeśli mają jakieś poważne uzasadnienie.
Interwały wymiany to ok 10 tyś. km w każdym z nich.
W najbliższej rodzinie mamy kilka diesli, których serwisem się zajmuję. Dwa mercedesy z silnikami om648 z tą różnicą, że jeden z (280 tyś. km, 50/50 trasa/zakorkowany Wrocław), a drugi bez DPF (440 tyś. km, dojazdy ok. 30 km). Oba wcześniej jeździły na Shellu 5W30 ECT C3, dwie ostatnie wymiany Valvoline XL-III C3 5W30. BMW z silnikiem M47 (220tyś. 40/60 trasa/miasto) podobnie Shell->Valvoline i ostatnio Shell AM-L 5W30, który trafił także do N47 (240 tyś, 50/50). W N57 (207 tyś. km) będzie to moja pierwsza wymiana. Wszystkie w dobrej kondycji bez poborów oleju czy problemów z DPF.
Ogólnie mam świadomość, że oleje które stosowałem to nie jest najwyższa półka ale jednocześnie myślę, że krzywdy im nie robiłem. Z racji, że ilości potrzebnego oleju są dosyć spore chciałby pozostać na obecnym pułapie cenowym do 30zł/L. Rozważam zalanie do wszystkich motorów oleju Orlen Maxexpert V 5W30 lub Shell AM-L 5W30, różnica w cenie jest nie duża więc skłaniam się bardziej ku Shell'owi.
Prośba do was o podpowiedź co lepiej się sprawdzi ME V czy AM-L, a może coś innego? Zaznaczę, że nie chciałbym iść w coś trudnodostępnego i gorszego jakościowo jak wymienione. Najlepiej żeby jeden olej pasował do wszystkich samochodów ale rozważę też inne opcje jeśli mają jakieś poważne uzasadnienie.
Interwały wymiany to ok 10 tyś. km w każdym z nich.
Last edited: