• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MG ZT 190 + LPG

Andrzej16

Użytkownik
Samochód
Audi Q7 3.0 TFSI + LPG
Marka samochodu
MG ZT
Budżet/ile litrów
200/8l
Styl jazdy
Silnik
2.5 V6 + LPG
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10w40
Jaki olej masz obecnie
Shell 5w40
Cześć koledzy,
Poszukuję dobrego oleju o lepkości 10w40 zalecanej do tego auta przez producenta.
Zalałem po wymianie 5w40 i zaczął brać olej. Wcześniej jeździł na 10w40.
Wiem, że większość olejów 10w40, to oleje mineralne lub mieszanka minerał-syntetyk na HC, stąd też pytanie, czy znajdzie się olej o lepkości 10w40, który będzie na samym HC lub z domieszką PAO lub GTL?
A może źle podchodzę do tematu i baza mineralna nie jest taka zła?
Dzięki z góry za odpowiedź i sugestie.
 
O matko, silnik z wymaganym 10W-40, to się cuda dzieją. Norma patrząc na wiek to pewnie A3/B3 albo A3/B4.

Po zmianie na 5W-40 prawdopodobnie resztki oleju pogryzły się z nowym i dlatego pobór. Przy zmianie jakości oleju (5W są często lepszej niż 10W) czasami tak jest.

Mineralnych olejów samych z siebie bym się nie bał, koniec końców nawet PAO robione jest z ropy naftowej. Natomiast problemem w wypadku tej lepkości jest to, że to już często oleje gorszej jakości w porównaniu do tych o bardziej nowoczesnych wymaganiach.

W mojej skromnej opinii, najlepszym 10W-40 jaki możesz kupić a który będzie mieścił się od biedy w założonym budżecie to Liqui Moly 10W-40 MoS2 Leichtlauf. Jak poszukasz to 8 litrów powinno się znaleźć za 200-230 złotych.

Jako numer dwa szukałbym Penrite Semi Synthetic 10W-40 i zastanowił się nad Bizolem Allround 10W-40.

Czarnym koniem może być PMO 10W-40, to polska marka blendująca oleje za granicą. Analizy 10W-40 nie mamy, ale te które analizowaliśmy jakościowo wypadały całkiem ok.

Podsumowując:
- odrobinę ponad budżetem ale zdecydowanie top bez wykładania 400-500 złotych: LM 10W-40 MoS2 Liechtlauf i Penrite SemiSynthetic 10W-40
- najlepsze co możesz kupić w budżecie wg mnie: Bizol Allround 10W-40, PMO 10W-40
 
Najlepszy 10W40 jaki znam to Penrite Racing ale sporo poza budżetem i przerost formy nad treścią. Zwykły Penrite Semi Synthetic 10W-40 jest niezły tak samo jak LM 10W-40 MoS2 Leichtlauf ale ceny trochę odjechane. Kiedyś b. dobry był Motul Synergie 10W40 ale pewnie go zdążyli ze 2 razy popsuć. Millers Trident 10W40 też jest ok. Bardzo tani i całkiem nizły jest 10W40 by Eurol. Moim zdaniem lepiej jakiś tańszy (co nie znaczy, ze zły) 10W40 i doprawić go dobrym dodatkiem.
 
Kiedys z ciekawości przegladalem testy 10w40 na ruskim oilclubie i tam dobrze wypadły:
Texaco Havoline
Valvo Maxlife
Eurol Turbosyn (tego testowalem 2 razy w starszym dieslu 1.9 tdi i zastrzeżeń nie mam - choc to inna liga niz twoj silnik).
 
Pierwsze primo jaki ładny samochód...!
Drugie secundo tam wchodzi 5 litrów z ogonkiem wg danych dobieraczek... skąd az 8? Tyle to wchodzi do niezłego V8..

Pozdrawiam,
 
Texaco Havoline Extra - trudniej dostępny;
Shell Helix HX8 - łatwiej dostępny, analizy są na tym forum.
Oba mają bardzo dobre opinie na oil-club.ru
Oba spełniają API SN oraz MB 229.3, co jest rzadkością w klasie 10W-40.
 
Do dynamicznej jazdy w MG ZT 2.5 V6 w LPG. Producent zaleca 10W40, natomiast nie chciałbym tej lepkości, gdyż są to praktycznie same minerały.
 
To nie prawda, że są same minerały. Ktoś Ci na forum podał takie informacje? Są na rynku bazujące na HC, niektóre mają nawet małe stężenie PAO. Np. Penrite 10 Tenths 10W-40 bazuje wyłącznie na PAO.

Możesz również rozważyć alternatywnie jakiś SAE 5W-40.
 
@poziom1989, wiem o tym Pentrite, już przejrzałem internety. Jest grubo ponad mój budżet, w dodatku overkill jak na 16-letnie auto. Przejście z 10W40 na 5W40 spowodowało spalanie oleju. Stąd też moja chęć zastosowania 10w50, gdzie w moim budżecie jest właśnie Specol, Total, Valvoline i mają bazy HC, bez 2. grupy olejów bazowych.
 
Okay, nie spojrzałem na budżet. Kolejna kwestia to nie lepkość sama w sobie jest problemem, czasami użytkownicy opisują, że po przejściu na GTL od Shella dochodzi do tymczasowego zwiększonego poboru oleju, jak i również przy PAO były przypadku. A skąd masz pewność, że przez Ciebie wymienione oleje nie posiadają w składzie grupy II?
 
Czyli sugerujesz, że pobór oleju może ustać po czasie? Co do w/w olejów - pewności nie mam, ale na pewno jest to dużo mniejsza zawartość niż w 10w40.
 
@Andrzej16 jeżeli od ostatniej wymiany zaczął się pobór i podczas tej wymiany zalałeś inny olej, niż był wcześniej to jest wielce prawdopodobne, że ten pobór po czasie ustąpi. W jednym aucie jak przeszedłem z 10W40 na 5W40 to dymek poleciał z rury wydechowej, a w drugim można było zobaczyć na rurze wydechowej ślady oleju, później pobór już nie był taki drastyczny
 
Ja się zaliczam do użytkowników ktorym Shella na GTL wciągalo najwięcej, co prawda w innym silniku.
Sprobuj zwyklego, przaśnego 5w40 hydrokraka np Lotosa Aurum. One juz niewiele się różnia od 10w40. Jak nie pomoze to Mobil 5w50.

Pozdrawiam,
 
Back
Top