• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MG ZT 190 + LPG

Andrzej16

Użytkownik
Samochód
Audi Q7 3.0 TFSI + LPG
Marka samochodu
MG ZT
Budżet/ile litrów
200/8l
Styl jazdy
Silnik
2.5 V6 + LPG
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10w40
Jaki olej masz obecnie
Shell 5w40
Cześć koledzy,
Poszukuję dobrego oleju o lepkości 10w40 zalecanej do tego auta przez producenta.
Zalałem po wymianie 5w40 i zaczął brać olej. Wcześniej jeździł na 10w40.
Wiem, że większość olejów 10w40, to oleje mineralne lub mieszanka minerał-syntetyk na HC, stąd też pytanie, czy znajdzie się olej o lepkości 10w40, który będzie na samym HC lub z domieszką PAO lub GTL?
A może źle podchodzę do tematu i baza mineralna nie jest taka zła?
Dzięki z góry za odpowiedź i sugestie.
 
Jeśli chodzi o Eurola Maxence RC 10W-60 to mam po swojej dystrybucji jeszcze 4 bańki po 5 L, jedną mogę poświęcić na badanie za darmo, a pozostałe po cenie lepszej flaszki 😊
 
Eurol Maxence jest o 14% droższy od Shella Racing (średnio 5l 150zł vs. 130zł), a Eurol to z całym szacunkiem nie jest poziom jakości tak dużych producentów jak Shell.
 
Eurol to z całym szacunkiem nie jest poziom jakości tak dużych producentów jak Shell.
[/QUOTE]
Twierdzisz że tylko duzi producenci trzymają wysoką jakość.?
 
Twierdzę, że duzi producenci gwarantują Ci poziom jakości, na jaki mniejsi nie są sobie w stanie pozwolić, bo ich po prostu na to nie stać. Porównaj sobie na rosyjskim oil clubie jaki punkt zapłonu ma Eurol Maxence w ich analizie, jaki poziom siarki w świeżej oliwie i dojdziesz do podobnych wniosków. Żeby nie odwoływać się do innych producentów tylko konkretnie do Eurola, to przypomnę Ci @Hubert1 historię z Fluencem z przełomu tego i ubiegłego roku. Na oficjalnej stronie Eurola na przestrzeni miesiąca 3 razy zmieniły się deklarowane dane dla TDS. Oczywiście w dystrybucji w tym czasie była najstarsza partia, która spełniała inne normy. Tyle w temacie.
 
Eurol Maxence jest o 14% droższy od Shella Racing (średnio 5l 150zł vs. 130zł), a Eurol to z całym szacunkiem nie jest poziom jakości tak dużych producentów jak Shell.
Ten Eurol można kupić w cenie 119,43 zł za 5 litrów wystarczy dobrze poszukać w necie strony sprzedawcy
 
Być może, ja widzę w zaufanych hurtowniach po ok. 150zł, jak szuka się okazji, typu właśnie jedno źródło gdzie ktoś ma o 20% taniej, to później się ludzie dziwią że trafia się na ryzyko nieoryginalnego towaru (nie mówię, że u tego konkretnego sprzedawcy jest podróba Eurola oferowana ale rynkowa cena jest o 1/5 wyższa). Moim zdaniem nie ma w ogóle o czym dyskutować czy 119zł za Eurola, czy 133zł za Shella, który jest na GTL, a nie HC, ma wyższą temperaturę zapłonu i rekomendacje producentów, którzy takie lepkości zalecają do swoich wozów.
 
SAE 10W-60 sporadycznie polecam. Ale obok np. Shella, stosunkowo tanio można dostać na PAO 10W-60 od Meguina.
 
Nie cuda, tylko trafiłem na olej, który polubił się z moim silnikiem :) dlatego dziwie się, że tutaj go nikt nie polecił koledze.
 
Żeby precyzyjniej to określić należy znać przepis, nie sądzę, że będzie się wyróżniać. Ogólnie oleje PMO nie cieszą się u nas popularnością.
 
Back
Top