• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Galant 2.5 v6 PB+LPG

ZEKORI

Nowy użytkownik
Samochód
Mitsubishi Galant 2.5 v6
Marka samochodu
Mitsubishi Galant VIII
Budżet/ile litrów
5l/150-200zl
Styl jazdy
Silnik
2.5 v6
Data produkcji
2001
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40, API SG lub wyższe
Jaki olej masz obecnie
Motul 6100 10w40
Witam. Kupiłem ostatnio wyżej wymienione auto. Planuję zrobić w niedługim czasie serwis olejowy, bo przychodzi powoli na niego czas i mam problem z doborem oleju do tego silnika. Przestudiowałem sporo tematów na temat oleju do silnika 6a13, część poleca taki jaki teraz jest czyli 10w40,część 5w40 a część 5w30. I teraz dylemat, jaki olej wybrać.
Mam nadzieję że coś doradzicie.
Pozdrawiam 😊
 
Jaki pobór oliwy ?
Ja bym spróbował jednak 5w40.
Lotos syntetic 5w40
Eurol super lite 5w40
Motul x ces 5w40 już używasz oleju tej firmy.
Specol gold 5w40.
 
To spokojnie możesz spróbować 5w40.
Lotos i motul spełniają bardziej rygorystyczną norme mb 229.5.
Elf sxr jak i total energy 5w40 też spełniają.
 
@Hubert1 rygorystyczną normę? W stosunku do której?

@ZEKORI ewentualnie bazujący wyłącznie na PAO, Meguin Super Leichtlauf 5W-40 lub Shell Helix Ultra 5W-40 (GTL).

Lub trzymać się tej lepkości, następnie dobrać coś pewnego producenta Mobil, Valvoline, Total lub Castrol (Aral).
 
Różnica między w/w normami MB to przede wszystkim dopuszczona odparowalność wg Noack'a - 13 vs 10% i chyba to @Hubert1 miał na myśli.
 
Nie chce mi sie wchodzic w szczegoly, to nie odpowiedni temat. Po za tym trzeba indywidualnie postrzegac olej, czy tylko spelnia dana specyfikacje itp. niektorzy to wykorzystuja w celach marketingowych oraz....dla tego Mitsubishi jest to bez wiekszego znaczenia, skoro min. wymagania to API SG, to mozna sie opierac o API SN lub ACEA A3/B4.
 
@ZEKORI miałem ten silnik w Chyslerze, jezdziłem na 5w40 Shell, Texaco, 0w40 Mobil 1, 5w30 A5 Elf SXR
Na wszystkich git.
Poleciłbym 5w30 ILSAC GF-5 ale jednak w 20 letnim aucie może coś konsumować. *
Aha, do silnika wchodzą 4 litry i jest pod max.

Moje typy to:
5w40 krajowe - Lotos SyntheticPlus, Orlen MaxExpert C3
0w40 Mobil1 FS

Warto zainwestować 30 zł w płukankę długodystansową na ostatnie 200-300 km przed wymianą, te silniki mają dość wąskie kanaliki olejowe i są wrażliwe na zanieczyszczenia.

Pozdrawiam,

*edycja, nie wprowadzaj ludzi w błąd.
 
Last edited by a moderator:
Wybiorę pomiędzy mobilem 0w40 lub meguinem 5w40, zależne co mam dostępne w hurtowni.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam😁
 
Meguina nie dostaniesz stacjonarnie. Mobil? Tutaj możliwe, ale z pewnością cena nie będzie niska.

Więc pozostanie zamówienie Meguina 150 zł + koszty wysyłki, Mobil 4+1 l 200 zł do tego oczywiście przesyłka.
 
Nie wiem, nie mieszkam w Polsce, dlatego napisałem "możliwe". Tutaj też kwestia ceny.
Post automatically merged:

Poprawka: Mobil można dostać za 160 zł.
 
+1 dla Mobil 1 oraz Meguina. Będzie Pan zadowolony z obydwu 😎
 
Jak ma być olej z wyższej półki jakościowej to Meguin Super Leichtlauf 5W40 bedzie w tym wypadku bardzo dobrym wyborem. Tańsza alternatywa to gruntownie przebadany i sprawdzony Eurol Super Lite 5W40 :
oba oleje to klasyczne full sapsy wg. starej szkoły jak znalazł do tego silnika.
 
Witam po dłuższej przerwie. Galancior jest po grubym serwisie ponieważ leciał olej z każdego miejsca jakie się da. Dzisiaj zalałem olej meguina i zaczęły mi popychacze trochę cykać. I się zastanawiam czy dolac jakiegoś modyfikatora czy coś. Jeżeli to ważne to Galancior jest na jedno słuszne paliwo lpg.
 
Back
Top