• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC

Zurek

Nowy użytkownik
Samochód
-Mitsubishi Lancer VIII 1.8 143KM
Witam,
Prośba o dobranie odpowiedniego oleju silnikowego do:
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Mivec 143KM benzyna rocznik 2008.
Aktualnie zalany jest olej: Castrol 5W40 Magnatec.
Producent zaleca: 5w30, ACEA A3/B4 (w książce serwisowej nie mogłem znaleźć info. o ACEA info z internetu).
Cena: 120 do 170 zł
Styl jazdy dynamiczny. Samochód przeznaczony na dojazdy do pracy 12km w jedną stronę. Muszę wyjechać z miasta i przejechać z 8 km na trasie.
Kilka razy w roku dłuższa trasa około 150km.
Rozrząd jest na łańcuchu.

Pozdrawiam
 
Właśnie to znalazłem na twoim silniku.
W płynnych olejach żyje lepiej.
Zalecenia ogólne: 0 / 5W-20/30 ILSAC i / lub ACEA A1 A5. Wysokoalkaliczny - dobry, pełny popiół - wręcz przeciwnie, zły (o ile oczywiście katalizator nie żyje). Idealny - middlewares API SN na dobrej podstawie (c PAO lub GTL). Idealna lepkość 8,5-10,5 cst z HTHS 2,7-3 .3
Wniosek:
0W -20 Mobil1 AFE
0W-20 Shell Helix Ultra
0W-20 Ravenol ECS
Jeśli przepraszam za błędy. Współpracuję z Google Translator :lol:
 
Ja, man kann dich verstehen.

Odnośnie doboru oleju, mój ojciec ma identyczny samochód i tam można swobodnie użyć ACEA A3/B4. Użyłem płukanki, następnie poszedł Meguin Super Leichtlauf 5W-40.

Ale oczywiście mamy większy wybór.
 
[mention]DIMA312[/mention] why fullsaps oil is bad for this engine?

Można by dorzucić Shell Helix Ultra 0W30 i Neste City Pro 0W30 oba bez problemu dostepne w Polsce w zakładanym budżecie. Jeden GTL drugi PAO.
 
Prawdę mówiąc nie wiem, ale kojarzę z książki, że producent Full-Saps też dopuszcza.
 
Lepiej to powiedzieć: Mid SAPS jest lepszy dla silnika DI, mniej depozytów w silniku. Czystość jest równa zdrowiu. Silnik działa już dobrze z Mid SAPS, co oznacza, że ​​ma więcej zużycia, moim zdaniem bajkę ;)
 
Powiedziałbym, że oleje A1 i A5 są bardziej odpowiednie dla silnika. W A5 musisz popatrzeć na popiół, musi być tak nisko jak to możliwe. Oleje A3 są zbyt grube, dzięki czemu silnik jest gorętszy, a dzięki cieńszym olejom swobodnie oddycha. Kilku kierowców Mitsubishi zauważyło i potwierdziło to.
 
Spójrz na to, co mówi Ravenol, na przykład, jeśli silnik jest zaprojektowany dla 0w20, to nie wziąłbym ACEA A3 5w40, nie byłoby dobrze.
 

Attachments

  • IMG_20181221_172158.jpg
    IMG_20181221_172158.jpg
    206,6 KB · Odwiedzin: 1287
Zrobiłem zdjęcie.



Według mnie to celowe, oleje nisko lepkosciowe będą pożądane. Dlatego według Ravenola są takie oleje dopuszczone. Z powodu oszczędności paliwa, ale i również emisji spalin.
 

Attachments

  • IMG_20181221_175857.jpg
    IMG_20181221_175857.jpg
    538,4 KB · Odwiedzin: 1295
Dokładnie! Jeśli 0w20 znajduje się w książeczce serwisowej, oznacza to, że silnik jest przystosowany do lepkości. Który producent będzie zalecał 0w20 dla silnika przystosowanego do lepkości xW40?
Japończycy opracowali silnik dla 0w20.
Reszta to teoria spiskowa :lol:

https://www.oil-club.ru/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=10700

W przypadku długich i szybkich tras można prawdopodobnie wziąć SAE 30, ale na 12 km wystarczy SAE20. Paradoks polega na tym, że silnik z cienkim olejem nie jest gorący, podobnie jak gruby.
Oto analiza, więc mi wierzysz
 

Attachments

  • IMG_20181221_183435.jpg
    IMG_20181221_183435.jpg
    304,7 KB · Odwiedzin: 1293
Potwierdzam słowa @[mention]DIMA312[/mention] odnośnie lepkości dokładnie tak jest. W tej chwili w 1.4 TSI CZDA mam olej 0w20 508/509 , a poprzedni był 0w30 504/507 i mam teraz niższe temp. niż na poprzednim, trasa czy miasto ciągle 2-3 stopnie mniej. HTHS 2,6 do 3,5.
 
Pojadę z lekkim oftopem... a jak to się ma w przypadku obciążonych silników? W tym roku w Audi RS6 VAG zmienił zalecenia z 0W40 na 0w20. Fakt opory mniejsze, spalanie mniejsze, a co za tym idzie pewnie lepsze wyniki w badaniach eko ale jak to wygląda przy obciążeniu? "Lżejszy" olej nie tylko szybciej się chłodzi ale również szybciej miejscowo nagrzewa. Jak z ciśnieniem oleju w wysokich temperaturach? Wydawało mi się, ze to był krok VAGa w kierunku spełnienia kolejnych wśrubowanych eko norm, a nie poprawy smarności, a może jednak jestem w błędzie?
 
Nowa norma VAG 508/509 jest dość wyśrubowana, dlatego w większości tych olejów stosowane są w dużych ilościach bazy IV i V grupy.Ma to za zadanie sprostać wysokim obciążeniom w silnikach. Standardowe pakiety są skromne, ale np. Mobil aby podnieść ochronę dodaje sporo boru. Generalnie te oleje spełniają A1/B1 a więc niski HTHS. Gdy zrobiłem UOA z 0w30 z AR9100 (504/507) i doskonale wyszło z ochroną, więc po VOA Eurola LV 0w20 (jest u nas na forum) zdecydowałem się go zalać , ale właśnie z AR9100. O temp. oleju już pisałem, UOA planuję po drugiej zmianie, co będzie pewnie na wiosnę.
 
No spoko tylko Ty masz 1.4, a VAG zmienił oficjalne zalecenia do ponad 600 konnego 4.0 V8, które wydaje mi się generuje zupełnie inne obciążenia i temperatur. Zaprojektowali silnik zalewali 5W30 lub 0W40 po czym bach weszły nowe przepisy ekologiczne i zmiana na 0W20. Jakoś mi się nie chce wierzyć, ze jest to w tym przypadku podyktowane troską o nasz silnik...
 
Back
Top