• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC

Zurek

Nowy użytkownik
Samochód
-Mitsubishi Lancer VIII 1.8 143KM
Witam,
Prośba o dobranie odpowiedniego oleju silnikowego do:
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Mivec 143KM benzyna rocznik 2008.
Aktualnie zalany jest olej: Castrol 5W40 Magnatec.
Producent zaleca: 5w30, ACEA A3/B4 (w książce serwisowej nie mogłem znaleźć info. o ACEA info z internetu).
Cena: 120 do 170 zł
Styl jazdy dynamiczny. Samochód przeznaczony na dojazdy do pracy 12km w jedną stronę. Muszę wyjechać z miasta i przejechać z 8 km na trasie.
Kilka razy w roku dłuższa trasa około 150km.
Rozrząd jest na łańcuchu.

Pozdrawiam
 
Zgadzam się, że wszystko jest podyktowane ekologią i oszczędnością paliwa, ale ostatecznie dokonano zmian strukturalnych, a silnik został specjalnie dostosowany do ekonomii, ekologii i odpowiednio zalecił 5W20.
Ale okazuje się, że łączymy wiarę i naukę: kiedy naprawdę chcę pić, wydaje mi się, że piłbym wiadro, to jest wiara. I pijesz dwie szklanki i już nie możesz, to jest nauka.
Jest wystarczająco dużo analiz, które dowodzą, że diabeł nie jest tak straszny, jak go namalowano.
Musisz po prostu przestać to wymyślać i po prostu wypełnić zalecenia producenta. Aby się uspokoić, możesz przeprowadzić analizę zużytego oleju. W przeciwnym razie okazało się, że chcę zrobić dobrze dla silnika, ale okazało się, że:

https://www.oil-club.ru/forum/topic/3937-maslo-posle-kapitalki/

W tym przypadku mówimy o lepkości, olej zmienia się co 8 000 km.

Teraz od słów do działania:
Jesteś może wziąć też te oleje dla Mitsubishi:
A5 / B5:
Orlenoil Platinum MaxExpert F 5W30
Eni i-Sint F 5W30
Castrol Magnatec A5 5W30
Castrol Edge Professional A5 5W30
Fuchs Titan Supersyn F ECO-DT 5W30
Gulf Formula FS 5W30
Liqui Moly Leichtlauf Special F 5W30
Motul 8100 Eco-nergy 5W30
Shell Helix Ultra AF 5W30
Statoil Lazerway F 5W30
Valvoline Synpower FE 5W30
Wolf MS-F 5W30
Lukoil Armortech A5/B5 5W30

API SN Ilsac GF-5:
Idemitsu Zepro Touring 5W30
Petro-Canada Supreme Synthetic 5W30
Gtoil Energy 5W30
Pennzoil Ultra 5W30

Najważniejsza przerwa między wymianami oleju wynosi 200-250 godzin
 
Coś pamiętam, że na oil-club.de był poruszany temat zmiany zastosowanych materiałów w silnikach VAG pod nową normę. Tutaj tez jest to poruszone:
http://www.auto.cz/motorove-oleje-0w-20-zelene-ridke-a-tezko-dostupne-111485
 
Z tego co ja wiem od właściciela RSa to zależy kiedy kupiłeś auto. Czy łapał się na stare czy na nowe przepisy. Z tego samego powodu poznikały z oferty Superby 280KM czy Cupry R 310KM. Właśnie z powodu nowych eko przepisów. Trzeba by sprawdzić po numerach konkretnych części, które niby zmieniono czy faktycznie nastąpiła zmiana czy też jedynym powodem były nowe normy.
 
cytrynowiec napisał:
Coś pamiętam, że na oil-club.de był poruszany temat zmiany zastosowanych materiałów w silnikach VAG pod nową normę. Tutaj tez jest to poruszone:
http://www.auto.cz/motorove-oleje-0w-20-zelene-ridke-a-tezko-dostupne-111485

Bardzo dobry artykuł, dzięki! :roll:
 
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Który z proponowanych oleji 0w30, 5w30 najlepiej chroni silnik?
 
Nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi, który będzie najlepszy. Musisz wybrać coś sam, my tylko dajemy propozycje. W tym przedziale cenowym osobiście postawił bym na Shella lub Neste
 
Masz na myśli:
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 5L?
A z Neste:
NESTE PRO 0W30 4L lub NESTE City PRO 0W30 4L?

Skłaniam się bardziej w stronę Shella. Głównie ze względu na dostępność u sprzedawcy u którego kupuje już do innego samochodu Meguin'a.
 
Podsumowując temat. Po przestudiowaniu forum kupiłem RAVENOL SSO SAE 0W-30 4l. Chciałem pozostać przy normie ACEA A3/B4 (bdb ochrona silnika) i za rada kolegów zastosować olej lekko bieżny 0w30.
Waham się jedynie nad zastosowaniem plukanki po castrol Magnatec 5w40 C3. Czy warto? Olej był zmieniany co 10tys.
Mam nadzieję, że temat ten będzie bardzo pomocny. Mało jest tematów nawiązujących do silników Mitsubishi.
 
Pod jakim wzgledem sie wahasz? Z powodu ewentualnych zanieczyszczen pozostawionych po Castrolu ? Jezeli byl zmieniany co ok. 10 tys km regularnie, to osobiscie nie widze przeciwwskazan. Oprocz tego plukanki sa bezpieczne, gdyz zatrzymuja zanieczyszczenia w zawiesinie.
 
Nie byłem pewny konieczności stosowania plukanki przy moim interwale i uzytym oleju. Odpowiedziałeś już na moje pytanie, dzięki :)
 
A jaką płukankę masz na myśli dokładnie? Bo te na nafcie nie wydaje mi się by w zawiesinie zatrzymywały wsyzstko tylko one rozrzedzają i pomagaja usunać w całości olej
 
Wystarczy niewielka ilość dyspergatora aby rozbić cząsteczki i utrzymać w zawiesinie. Oczywiście po dłuższym czasie osad i tak się wytrąci dlatego po płukankach zaleca się niezwłoczne spuszczenie starego oleju. Po tym jak kiedyś męczyłem się godzinę z uszkodzonym gniazdem klucza w korku spustowym osobiście najpierw luzuje korek, a później robię płukankę ;)
 
Back
Top