• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Outlander plus LPG

Darek W.

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Outlander 2.0 Benzyna
Marka samochodu
Mitsubishi Outlander
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
2.0 mivec
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
OEM
Witam.Planuje założyć gaz do samochodu.Mitsubishi Outlander.Jaki olej dobrze sprawdzi się w tej kombinacji silnik2.0
IMG_20201029_185737.jpg
 
Mam wrażenie że znam obie te lokalizacje ;-) Od jakiegoś czasu próbuję ustalić jaki dokładnie mają ten motul, ale tylko dowiedziałem się że to 5w30, a możliwości jest co najmniej kilka. Chcę to wiedzieć czy aby zgodny jest z manualem.
 
U mnie w aso tez znaja tylko jedna nazwe "orlen 5w30" ale jak spytasz jaki to nie wiedza.... musialem sam zezowac przez szybe na beczke.. :D
 
Zadzwoniłem dzisiaj do serwisu w Krakowie i tu też powiedzieli że nowe auto zalane jest olejem 0w20.Tak więc to już naprawdę nie wiem co tam jest wlane jako pierwszy olej.Serwis stwierdził ,że klienci to rozróżniają olej mineralny i syntetyczny i raczej nikt nie pyta czym zalewają auto.Tak więc przy wymianie wlewają 0w20 z beczki z logiem Mitsubishi.Nie byli w stanie podać bliższych informacji na temat oleju.Co ciekawe ta wymiana kosztuje 1 grosz z ich olejem.Wprawdzie kupiłem tam auto, ale mam za daleko więc nie skorzystam.Poza tym naprawdę nie wiadomo co tam w tych beczkach mają.Nie szukam jakiejś teorii spiskowej, ale co jak co to w serwisie powinni wiedzieć jaki olej jest w nowym samochodzie.A na razie to mam informacje że jest 0w20 lub 5w30.
 
Ja to chyba stary jestem ale jakoś nie mam przekonania do 0w20.Jak latem będzie znów 40 stopni i w korku jazda to jakoś to słabo widzę.Chyba, że to nie ma znaczenia a ja mam jakieś zacofane podejście.Moglby ktoś mnie uświadomić czy latem jak tak przypieka to ma to jakieś znaczenie jaki jest olej?
 
Spójrz na obrazek, który załączyłeś. Oleje o lepkości 0W20 można stosować w całym zakresie temperatur czyli od - 35 do + 50. Polecam jednak poczytanie tego forum, jak również obcojęzycznych wersji, nawet rosyjskiej.
 
Ze zdjęcia z instrukcji wynika ,że można i 20 w 50.Mam wrażenie ,że trzeba brać pod uwagę klimat i w jakich warunkach auto jest używane.
 
Jeśli silnik został wraz z układem smarowania, oraz pompą zaprojektowany pod taką lepkość, to nie ma prawa nic się stać. Toyota jakoś bije setki tysięcy na 0W20 i nic się tam złego nie dzieje.

Możesz śmiało zastosować również 0W30, 5W30, 5W40. Wybór jest szeroki.
 
Nie wiem czy nie szkoda czasu mam wrażenie, że może być tak ,że w każdym ASO wlewają to co mają i nie jest to określane przez centrale. Jak zgodzili się wlać to co przyniosę ze sobą to nie będę raczej poruszał tematu ich olejów.
Chyba ,że jest coś o czym jeszcze nie wiem.Np .trzeba będzie podpisać jakieś dokumenty, że ten olej nie z ASO można wlać,ale traci się gwarancje,trafia na 3 lata do więzienia czy coś w tym stylu.
Mam Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC -benzyna ,kod silnika 4A92- 117 KM .Fabrycznie zalany olejem 0W20 .Po przejechaniu 4000km wymieniłem na Amsoil 5W30 (ASL).Jest idealnie czyli cicho,płynnie i zupełnie inna kultura pracy silnika czyli bardzo miękka i cicha,łatwy rozruch.Na oleju 0W20 to był masakra - silnik pracował twardo i terkotał jak kosiarka do trawy, jesienią i zimą nieustannie był niedogrzany.Napisałem e-maila do swojego ASO z pytaniem czy mogę go zalać Amsoil 5W30 i przesłałem im PDF karty produktu odpisali ,że mogę i nie stracę gwarancji.Aktualnie samochód ma 2 lata i ponad 12000km przebiegu - problemów brak. Nie zaglądam do oleju bo wiem ,że od wymiany do wymiany ubytek będzie minimalny w granicach 100-150 ml.Nie słuchaj ASO oni dbają nie o twój ale o swój interes.Te silniki nim wprowadzono normy ecco i olej 0W20 idealnie pracowały na 5W30
 

Attachments

  • AmsOil karta produktów.pdf
    394,9 KB · Odwiedzin: 142
Back
Top