• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil 1 czy Selenia?

Itsbiondo

Użytkownik
Samochód
Alfa Romeo 159 1750 tbi
Marka samochodu
Alfa romeo 159
Budżet/ile litrów
Budżet nie gra roli
Styl jazdy
Silnik
1750 tbi
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Selenia sport power
Jaki olej masz obecnie
Castrol magnatec 5w40 c3
Witam, szukam pomocy z doborem oleju do Alfy 159 1750 tbi
Są podejrzenia że występuje u mnie lspi i chce spróbować zmienić olej
Przy pierwszym odpaleniu z rana na 2-3 sekundy występuje tak jakby takie trykotanie, i czasami faluje na obrotach poprzedni właściciel mówił mi że jest to właśnie te lspi zdarzało się to sporadycznie, teraz zalałem castrola magnatec 5w40 i te trykotanie zdarza się codziennie stąd ten pomysł żeby zmienić jak najszybciej olej
Poprzedni właściciel lał millersa 5w30 lspi
Po zakupie też zalałem ten olej a po 5000km zalałem silnik Selenia Quadrifoglio 5w40
Nie ukrywam że zalałem castrola bo leję do do drugiego auta i nigdy nie miałem problemów no i tez ze względu na cenę seleni
Teraz już nie mam zamiaru oszczędzać na oleju
Czytałem opinie na temat Mobila, ponoć jest to dobry olej i mobil esp x3 0w40 ma specyfikację api sn plus i jest zalecany właśnie do silników narażonych na zjawisko lspi
Stąd ten cały misz masz, wrócić do Seleni quadrifoglio czy kupić mobila?
 
Wiem że olejem nie naprawie ale szukam też dobrego oleju żeby mieć spokój bo trochę bałaganu się narobiło z tymi olejami u mnie..
 
Myślałem że Alfa uczy się na błędach po felernych wariatorach w silnikach TS, a jak widać to nic się nie zmieniło:)

Zmieniło, tyle, że zajęło im to więcej czasu niż jedna generacja. Tipo 939 (159/Brera) powstawał w mariażu z GM, co widać po słabych silnikach benzynowych (JTS), ten Tbi wygląda jak próba ratowania się. Użytkując Giuliettę jakoś mniej się słyszało o wariatorach, ale to może dlatego, że najpopularniejszy silnik benzynowy to był 1.4T Multiair.

Miałem już ten olej włany i te grzechotanie występowałoby raz na ruski rok, jakoś tak nabrałem zaufania do tego oleju, tylko że cena trochę przeraża 😅

No ciekawe. Przy tak grubej cenie tak grubego oleju, to ja bym poszukał przyczyny problemu. Jeżeli to wiarator(y) to tylko kwestia czasu. Ja w TSie mam wymieniony wariator i olej mnie kosztował 80pln. Po dwóch sezonach nie jeżdzenia na Selenii Quadrifoglio miałbym na nowy wariator :cool: Może na alfaholikach coś będzie: Temat: 1750 TBI | Rzerzace kola rozrzadu
 
@imc w sumie dobre podejście teraz to mi dałeś do myślenie 😅 muszę sobie przemyśleć to wszytko na spokojnie i zobaczę co z tego wyjdzie i na jaki olej się finalnie zdecyduje
 
W 1.75 TBi problem z wariatorami jest bardzo sporadyczny i jest powodowany głównie, przez zbyt długie interwały wymian oleju. Dotyczy to każdej innej marki. Jak nie dbasz to się psuje i tyle.

Nie porównujcie tego do Twin Sparka bo to zupełnie inny temat.
 
Nie porównujcie tego do Twin Sparka bo to zupełnie inny temat.

Pewnie, że inny... i zupełnie inne ceny części takich jak wariator(y). Chodzi mi o podejście, jak mi się coś odzywa w samochdzie to to naprawiam. Olej może przykryć problem, ale go nie usunie. A potem może być zuoooo... i dużo drożej niż ta Selenia Quadrifoglio.
 
Back
Top