• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil delvac 10w40 do osobówki???

cut@phone

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda octavia rs 2.0 tdi 184km
Witam serdecznie,
mobil delvac 10w40 rekomendowany dla kilku Marek aut ciężarowych z dpf i scr.
Czy taki olej mógłby być również zalany w np. Silniku vw albo bmw dla aut osobowych?
 
Oczywiście, że można. Tylko warto pamiętać po, co formulowane są takie oleje. Jeśli ktoś łudzi się, że będzie robić przebiegi między wymianami w stylu LL, użytkując auto osobowe w jeździe miejskiej to nie tędy droga.
 
Na Delvacu 5W40 SHC zrobiłem 100 kkm Renaultem 19 1.9 dT. Wymieniałem co 7.5 kkm. Było to 15 lat temu. Chodził jak złoto.
 
Przy rozsądnej jeździe pewnie nic się nie stanie. Nie chciałbym wyjść na dyletanta, ale czy oleje tego pokroju nie są "zaprojektowane" do silników niskoobrotowych?
 
A więc? Jeśli olej byłby zmieniany co 10-15 tys km i auto robilo by powiedzmy 80/20 w czym 80% to autostrada to taki olej by nie zaszkodził silnikowi? Mam na myśli taki 2.0 tdi - dosyć pospolity silnik albo takie 3.0 w dieslu od bmw 🤔
Pracuje na koparce tam tez dpf i scr. Ostatnio przy zmianie oleju naszedł nas taki temat czy taki olej moglby byc do auta osobowego gdzie norma w osobowce to 5w30. Ja twierdziłem ze nie, ale nie miałem żadnego argumentu żeby to potwierdzić. Natomias znalazł sie jeden i drugi sie znalazl który do 1.9 tdi lał 10w40 i auto chodzi do dzisiaj, ale myśle ze to zupełnie inny silnik niż taki 5w30 powiedzmy 2010 wzwyż.
Co o tym myslicie? Mi normalnie cały czas to ryje beret 🤯
 
Przy rozsądnej jeździe pewnie nic się nie stanie. Nie chciałbym wyjść na dyletanta, ale czy oleje tego pokroju nie są "zaprojektowane" do silników niskoobrotowych?
Nie wiem jak w ciężarówkach, myśle ze tam max 1500obr ale nie jestem tego pewien. Natomiast taki sam olej mam w koparce z dpf i scr i tam mam max 2000obr
Możesz mieć racje, ale co jeśli tak zaprojektowany olej dostanie trochę większych obrotów? Powiedzmy tak 3000-3500obr. Normalnie tak mnie ciekawi ten temat ze muszę się dowiedzieć czy da radę czy nie 😀
 
B
Oczywiście, że można. Tylko warto pamiętać po, co formulowane są takie oleje. Jeśli ktoś łudzi się, że będzie robić przebiegi między wymianami w stylu LL, użytkując auto osobowe w jeździe miejskiej to nie tędy droga.
załóżmy ze auto będzie jedzic więcej po autostradzie niż po mieście takie 80/20 (autostrada/miasto)
 
Jasna sprawa, ale co? Coś się stanie jak będą wyższe obroty? Szybciej straci wartość czy nie ma opcji żeby coś się mogło stać z olejem
 
Last edited by a moderator:
Nie wiem jak w ciężarówkach, myśle ze tam max 1500obr ale nie jestem tego pewien. Natomiast taki sam olej mam w koparce z dpf i scr i tam mam max 2000obr
Możesz mieć racje, ale co jeśli tak zaprojektowany olej dostanie trochę większych obrotów? Powiedzmy tak 3000-3500obr. Normalnie tak mnie ciekawi ten temat ze muszę się dowiedzieć czy da radę czy nie 😀
Nie wiem czy jest gdzieś jakieś naukowe opracowanie tego zagadnienia. Oleje do ciężarówek formułowane są głównie z myślą o ich stabilności długowieczności z uwagi na rzadsze wymiany niż w osobówkach. Nie wiem czy kładzie się tam aż taki nacisk na np. odporność na zerwanie filmu przy wysokich obrotach. Idąc tym tropem pewnie można je stosować w osobówkach nie upalanych pod czerwone pole. Bardziej nie zalecane jest robienie w drugą stronę, tj. stosowanie olei do osobówek w ciężarówkach (mniej przeciwutleniaczy, dyspersantów). Zapewne można by wlać, ale byłoby to ekonomicznie nieuzasadnione - większy koszt zakupu, skrócone kilkukrotnie interwały.
 
ale co jeśli tak zaprojektowany olej dostanie trochę większych obrotów? Powiedzmy tak 3000-3500obr
Olej się projektuje pod obroty?? Dla przypomnienia - klasa 10W40 jest stosowana w motocyklach o obrotach rzędu 10-15 krpm!
 
Last edited:
Nie chodzi tu o lepkość ale np o odporność na pienienie. @poziom pisal , że związki użyte do olejów HD są inne niż do PCMO. Czy coś się stanie przy używaniu takiego oleju w osobówce? Pewnie nie jak jest za free można przycebulić. Ja mógłbym jeździć na rimuli lme6 5W30 ale nie jeżdżę choć są tacy którzý jeżdżą i nie narzekają.
 
Obroty silnika nie mają tu nic do tego. Dodatków przeciwpiennych w olejach HD jest więcej, czyli lepiej.
Główna różnica to despergatory sadzy. W silnikach diesla do oleju dostają się związki sadzy trochę innego rodzaju niż w przy spalaniu benzyny oraz oczywiście jest tego więcej. W olejach HD również często stosuje się lepszej jakości wiskozatory.
Odnośnie pienienia. Widzieliście jak bardzo pieni się spracowany olej z dużą zawartością benzyny?
Dlatego często oleje HD stosuje się w przypadku silników benzynowych gdzie dołożone zostało turbo i jest mapa na bogato.
Taki półśrodek, niezbyt finezyjny, ale podobno skuteczny.
Chyba nawet na forum gdzieś jest analiza zużyciowa z jakiegoś subaru turbo, na Shellu Rimula
@cut@phone
Ok, nic się nie stanie moim zdaniem. Najważniejsze to aby pamiętać, że są to oleje przeznaczone do silników diesla i najlepiej sprawdzają się przy jeździe "w trasie".
 
Czyli w sumie można śmiało te oleje lać do osobówek i krzywdy nie będzie, szczególnie, że oleje HD w większości nawet 10w40 - ba nawet 15w40 niektóre, są o obniżonych popiołach
 
No tak tylko warto mieć na uwadze, że ciężarówkowe low saps to 1.0%
 
Na niemieckim oil clubie polecanie oleju ciężarówkowego do diesli było/jest popularne, niejeden Hans tak jeździ.
 
Na Octavia Club Polska był polecany 5w40 z normą 505,01 , i miał swoich zwolenników , ale to lata temu.
 
W niektórych osobówkach ten mobil też jest zalecany, np isuzu d max
 
Back
Top