Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Nie wiem jak w ciężarówkach, myśle ze tam max 1500obr ale nie jestem tego pewien. Natomiast taki sam olej mam w koparce z dpf i scr i tam mam max 2000obrPrzy rozsądnej jeździe pewnie nic się nie stanie. Nie chciałbym wyjść na dyletanta, ale czy oleje tego pokroju nie są "zaprojektowane" do silników niskoobrotowych?
załóżmy ze auto będzie jedzic więcej po autostradzie niż po mieście takie 80/20 (autostrada/miasto)Oczywiście, że można. Tylko warto pamiętać po, co formulowane są takie oleje. Jeśli ktoś łudzi się, że będzie robić przebiegi między wymianami w stylu LL, użytkując auto osobowe w jeździe miejskiej to nie tędy droga.
Nie wiem czy jest gdzieś jakieś naukowe opracowanie tego zagadnienia. Oleje do ciężarówek formułowane są głównie z myślą o ich stabilności długowieczności z uwagi na rzadsze wymiany niż w osobówkach. Nie wiem czy kładzie się tam aż taki nacisk na np. odporność na zerwanie filmu przy wysokich obrotach. Idąc tym tropem pewnie można je stosować w osobówkach nie upalanych pod czerwone pole. Bardziej nie zalecane jest robienie w drugą stronę, tj. stosowanie olei do osobówek w ciężarówkach (mniej przeciwutleniaczy, dyspersantów). Zapewne można by wlać, ale byłoby to ekonomicznie nieuzasadnione - większy koszt zakupu, skrócone kilkukrotnie interwały.Nie wiem jak w ciężarówkach, myśle ze tam max 1500obr ale nie jestem tego pewien. Natomiast taki sam olej mam w koparce z dpf i scr i tam mam max 2000obr
Możesz mieć racje, ale co jeśli tak zaprojektowany olej dostanie trochę większych obrotów? Powiedzmy tak 3000-3500obr. Normalnie tak mnie ciekawi ten temat ze muszę się dowiedzieć czy da radę czy nie
Olej się projektuje pod obroty?? Dla przypomnienia - klasa 10W40 jest stosowana w motocyklach o obrotach rzędu 10-15 krpm!ale co jeśli tak zaprojektowany olej dostanie trochę większych obrotów? Powiedzmy tak 3000-3500obr