U mnie w rodzinie była a3 8l 1.9 tdi 90 km ok 70 tys zrobione na mobil delvac 15w40 turbo wtryski nic nie robione. Jedynie na takim oleju to po odpaleniu nie chciała się dobrze wkręcać musiała chwile pochodzić dłużej ale zimny nie zimny silnik cały czas ogień
Ale przecież do takiego Vito 116 cdi 2017 rok w dobieraczkach jak i w dokumentacji mercedesa są dopuszczone oleje i normy zarówno oleje typowo „osobówkowe” jak i oleje „ciężarówkowe”. A przecież taki silnik jak w Vito (2.2 cdi) będzie również w GLC, C klasie , E klasie itd. Natomiast już w dokumentacji osobówek już oleju ciężarowkowego nie będzie
Jak mawiał @poziom1989, im mniejszy zakres lepkości tym mniej problematycznych wiskozatorów. Sam się zastanawiałem nad Amsoil 10W30, bo parametrami lepkości KV40/100 zjadał np 0W40.
Ale z drugiej strony jest też niższy VI, co powoduje większe zmiany lepkości w funkcji temperatury.
Same wiskozatory - OK< im mniej, tym lepiej, ale są inne, równie ważne kwestie.
Ja bym tak "0-1" nie przedstawiał zagadnienia.
Zawsze w mniejszej rozpiętości SAE będzie wieksze VI, bo i różnice w KV40 i KV100 będą mniejsze. Logicznym jest, że 10W30 będzie mniej narażony na zmiany lepkości, niż 5W30, czy 0W30, to i logiczne, że VI będzie mniejsze, bo VI oblicza się z zależności KV40 i KV100...
Zawsze w mniejszej rozpiętości SAE będzie wieksze VI, bo i różnice w KV40 i KV100 będą mniejsze. Logicznym jest, że 10W30 będzie mniej narażony na zmiany lepkości, niż 5W30, czy 0W30, to i logiczne, że VI będzie mniejsze, bo VI oblicza się z zależności KV40 i KV100...
@MC Subi , co jest odwrotnie? Mnieksza rozpiętość KV40 i KV100 to wyższy VI, wieksza rozpiętość lepkości, to niższy VI, włącz sobie byle kalkulator lepkości i sprawdź, to nic skomplikowanego.
otóż nie - jeśli 10W30 i 5W30 przykładowo w 100C mają identyczną lepkość, to w 120 5W30 będzie miał większą, ergo - 5w30 JEST MNIEJ NARAŻONY NA ZMIANY LEPKOŚCI. Gdyby było tak jak mówisz, to najlepsze byłyby oleje sezonowe sprzed 50 lat, np. SAE 30.
Jak mówiłem, włącz sobie pierwszy lepszy kalkulator VI i porównaj...nikt Cię nie pyta o SAE, tylko o KV40 i KV100, bo na ich podstawie oblicza się VI, i jak na złość, ZAWSZE, czymniejsza rozpiętość KV40 do KV100, tym VI jest wyższe...
W każdym poście piszesz co innego - albo rżniesz głupa, albo nie rozumiesz podstawowych pojęć. Odnieś się do tego, co zacytowałem w #30 i napisz, jakim cudem 10W30 będzie mniej narażony na zmiany lepkości, od 5W30.
Się Panowie nie zrozumieli
ozzy1979 wspomniał o problemie z ilością wiskozatorów. Czyli rozjazd VI pomiędzy olejem świeżym, a zużytym. Czyli takie 10w30 może mieć większe szanse na dłuższe utrzymanie swojego VI niż np. tanie 5W30 gdzie siły ścinające, fizycznie niszczące strukturę modyfikatorów lepkości doprowadzą do większych zmian VI w perspektywie całego interwału pracy oleju.
No chyba, że zastosowano jakieś bardzo odporne na ścinanie vm
@nano zara, zara...czyli chcesz mi powiedzieć, że mając dwa oleje, gdzie jeden ma KV100/40=60/10, co daje VI=153, i drugi mający KV100/40=50/10, co daje VI=192, to ten pierwszy będzie mniej podatny na zmiany lepkości w funkcji temperatury? Przecież kilka postów wyżej samemu dokładnie to samo napisałeś...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.