• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil delvac 10w40 do osobówki???

U mnie w rodzinie była a3 8l 1.9 tdi 90 km ok 70 tys zrobione na mobil delvac 15w40 turbo wtryski nic nie robione. Jedynie na takim oleju to po odpaleniu nie chciała się dobrze wkręcać musiała chwile pochodzić dłużej ale zimny nie zimny silnik cały czas ogień ;)
 
Ale przecież do takiego Vito 116 cdi 2017 rok w dobieraczkach jak i w dokumentacji mercedesa są dopuszczone oleje i normy zarówno oleje typowo „osobówkowe” jak i oleje „ciężarówkowe”. A przecież taki silnik jak w Vito (2.2 cdi) będzie również w GLC, C klasie , E klasie itd. Natomiast już w dokumentacji osobówek już oleju ciężarowkowego nie będzie
 
Tak?
Pod jakim względem?
Jak mawiał @poziom1989, im mniejszy zakres lepkości tym mniej problematycznych wiskozatorów. Sam się zastanawiałem nad Amsoil 10W30, bo parametrami lepkości KV40/100 zjadał np 0W40.
 
Ale z drugiej strony jest też niższy VI, co powoduje większe zmiany lepkości w funkcji temperatury.
Same wiskozatory - OK< im mniej, tym lepiej, ale są inne, równie ważne kwestie.
Ja bym tak "0-1" nie przedstawiał zagadnienia.
 
Ale z drugiej strony jest też niższy VI,
Zawsze w mniejszej rozpiętości SAE będzie wieksze VI, bo i różnice w KV40 i KV100 będą mniejsze. Logicznym jest, że 10W30 będzie mniej narażony na zmiany lepkości, niż 5W30, czy 0W30, to i logiczne, że VI będzie mniejsze, bo VI oblicza się z zależności KV40 i KV100...
 
Zawsze w mniejszej rozpiętości SAE będzie wieksze VI, bo i różnice w KV40 i KV100 będą mniejsze. Logicznym jest, że 10W30 będzie mniej narażony na zmiany lepkości, niż 5W30, czy 0W30, to i logiczne, że VI będzie mniejsze, bo VI oblicza się z zależności KV40 i KV100...
Jest dokładnie odwrotnie
 
@MC Subi , co jest odwrotnie? Mnieksza rozpiętość KV40 i KV100 to wyższy VI, wieksza rozpiętość lepkości, to niższy VI, włącz sobie byle kalkulator lepkości i sprawdź, to nic skomplikowanego.
 
Odwrotnie jest to
10W30 będzie mniej narażony na zmiany lepkości, niż 5W30
otóż nie - jeśli 10W30 i 5W30 przykładowo w 100C mają identyczną lepkość, to w 120 5W30 będzie miał większą, ergo - 5w30 JEST MNIEJ NARAŻONY NA ZMIANY LEPKOŚCI. Gdyby było tak jak mówisz, to najlepsze byłyby oleje sezonowe sprzed 50 lat, np. SAE 30.
 
Jak mówiłem, włącz sobie pierwszy lepszy kalkulator VI i porównaj...nikt Cię nie pyta o SAE, tylko o KV40 i KV100, bo na ich podstawie oblicza się VI, i jak na złość, ZAWSZE, czymniejsza rozpiętość KV40 do KV100, tym VI jest wyższe...
 
W każdym poście piszesz co innego - albo rżniesz głupa, albo nie rozumiesz podstawowych pojęć. Odnieś się do tego, co zacytowałem w #30 i napisz, jakim cudem 10W30 będzie mniej narażony na zmiany lepkości, od 5W30.
 
Się Panowie nie zrozumieli :cool:
ozzy1979 wspomniał o problemie z ilością wiskozatorów. Czyli rozjazd VI pomiędzy olejem świeżym, a zużytym. Czyli takie 10w30 może mieć większe szanse na dłuższe utrzymanie swojego VI niż np. tanie 5W30 gdzie siły ścinające, fizycznie niszczące strukturę modyfikatorów lepkości doprowadzą do większych zmian VI w perspektywie całego interwału pracy oleju.
No chyba, że zastosowano jakieś bardzo odporne na ścinanie vm
 
Screenshot_20230807_122537_Chrome.jpg
 
@nano zara, zara...czyli chcesz mi powiedzieć, że mając dwa oleje, gdzie jeden ma KV100/40=60/10, co daje VI=153, i drugi mający KV100/40=50/10, co daje VI=192, to ten pierwszy będzie mniej podatny na zmiany lepkości w funkcji temperatury? Przecież kilka postów wyżej samemu dokładnie to samo napisałeś...
 
Czekajcie, bo się gubię a nie chce mi się czytać od początku.

Im wyższe VI tym mniejsze zmiany lepkości wraz ze wzrostem temperatury więc coś się @nano merdło. Tylko co ma VI do lepkości SAE?
 
To już jest tak pomerdane, że nie ma co tego prostować.
 
Back
Top