• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mondeo 2.0 TDCI 163KM+

Mr.Pibody

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Mondeo MR'11 2.0 TDCi 163KM+
Marka samochodu
Ford Mondeo
Budżet/ile litrów
200 zł/6 l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDCI 163KM - chip 200KM
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
10-20 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 A5/B5 WSS-M2C913-C
Jaki olej masz obecnie
Motorcraft A5 5W30
Witajcie, jakiś czas temu zaglądałem na to forum, ale mając dłuższą przerwę zapomniałem loginu, hasła i maila 🤣.

Powiedzcie mi proszę, mam Mondeo z 2 litrowym dieslem, kupiłem go jakiś czas temu z salonu, gdzie został jako auto w rozliczeniu, fabrycznie miał 163KM, ale została zrobiona w nim mapa na 200KM, EGR i DPF są na swoim miejscu i nie mam obiekcji tego stanu rzeczy zmieniać.
Mondeo serwisowane było przez cały czas w ASO, gdzie zalewany był serwisowy olej Forda z normą WSS-M2C913-C.
Przy ostatnim serwisie został mi zaproponowany olej, z podobno nowszą normą WSS-M2C950-A 0W30, który podobno jest olejem lepszej jakości i miał by się lepiej sprawdzać w samochodzie jeżdżącym dużo krótkich odcinków (10-20km).
Mój silnik do DW10C, nowsza norma stosowana jest do silników DW10F, wg. Pana z ASO, silniki konstrukcyjnie, poza osprzętem niczym się nie różnią i nic nie stoi na przeszkodzie do zastosowania oleju o nowszej normie - wręcz przeciwnie, było by to nawet wskazane w moim przypadku i sposobie eksploatacji pojazdu.

Co sądzicie o laniu oleju z nowszą normą do tego silnika?

Pozdrawiam.
 
Jeżeli nie mylę się, to starsza norma dotyczy olejów A5/B5, nowa C2 czyli wykastrowane A5/B5.

Wolałbym starszą normę.
 
@luckyboy zgadza się, 913 to oleje A5/B5, a 950 to oleje C2. Jednakże to jest silnik HDi produkcji PSA i w samochodach tego koncernu jeżdżą na olejach 2290 i 2312, czyli C2 i C1. Te same silniki montowało też Volvo i jak Ford, zapewne ze względu na współpracę, zalecali A5/B5 tylko 0W30, zamiast 5W30. Także nie patrzył bym złowrogo w kierunku olei C2.

Ogólnie silniki montowane pomiędzy poszczególnymi koncernami różnią się między sobą chyba wyłącznie zamontowanym osprzętem (wtrysk, turbo, DPF). Podobnie pomiędzy DW10C a DW10F nie spodziewał bym się jakichś szczególnych zmian konstrukcyjnych, poza zupełnie innym osprzętem silnika.

Jeżeli chodzi o samą kwestie 913 a 950. Patrząc na serię Magnatec Professional i oleje A5 5W30 i D 0W30, KV100 w obydwu przypadkach to około 9.5, za to różnica KV40 jest już znaczna, bo to 54 vs. 45, także faktycznie, przy częstych rozruchach i zimnych startach ten z normą 950 może mieć pewną przewagę w postaci np. urwania jakichś ułamków sekundy w czasie dotarcia do turbiny i węzłów tarcia.

Swoją drogą, co to za serwis, który proponuje klientowi zmianę normy na niezgodną serwisówką? ;)
 
@luckyboy w sumie...czemu by mnie to nie zdziwiło? 😅
 
@Mr.Pibody ewentualnie, takim złotym środkiem pomiędzy 913 i 950, może okazać się A5/B5 0W30 z normą Volvo. Coś jak Havoline Energy 0W30, albo Shell HU A5/B5 0W30. Auto jest już po gwarancji, można pokombinować, a Shell wydaje się być wyjątkowo fajnym olejem :)
 
lej to co lałeś, obserwuj ubytek- czy się zwiększy czy nie ew. ogranicz przebieg między wymianami. Chip nie oznacza potrzeby zmiany oleju tak samo jak założenie gazu wymaga nagle magicznego oleju. Zaoszczędzone pieniążki na przyjemności. Jak tylko norma się zgadza to bierz, nie wiem jak z fordowską formula
 
Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, nie mam się czym martwić i mogę bez obaw zalać olej z nowszą normą do tego silnika? Bądź w ogóle zupełnie inną normą, producenta, który ten silnik montował - Volvo, Peugeot, Citroen?

obserwuj ubytek
W tym miejscu prosił bym moderatora o poprawę mojego wpisu, te 100-200ml jest na 10.000 km, nie na 1000 km. Olej wymieniam co 10, góra 15 tys. km.

Nie wolno...
Dlaczego nie wolno? Jeżeli dobrze zrozumiałem, te silniki były montowane przez kilka koncernów i każdy z nich zalecał inny olej, czy jeżeli Volvo stosował 0W30 A5/B5, to w Fordzie może ten olej narobić bałaganu? Tak samo, co w przypadku PSA, gdzie do tych silników trafiał olej C2 5W30, a następnie 0W30?
 
W tym miejscu prosił bym moderatora o poprawę mojego wpisu
Zrobione 👍

Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, nie mam się czym martwić i mogę bez obaw zalać olej z nowszą normą do tego silnika?
Mam u siebie ten sam silnik i co ci mogę powiedzieć...dzisiaj odebrałem przesyłkę z paczkomatu:
1645877543997.jpg

ProDS F 0W30 z normą 950A. Miał być Energy 5W30 z normą 913D, ale zdecydowałem się na olej z nowszą normą, w sumie trochę skusiła mnie właśnie niska lepkość w 40 stopniach. Zrobię normalny interwał 8-10 tys. km i przed wymianą pojedzie do analizy, a Energy 5W30 wleci do rodziców C-Maxa.
Bądź w ogóle zupełnie inną normą, producenta, który ten silnik montował - Volvo, Peugeot, Citroen?
Nie tylko nawet koncernów, w których silnik był montowany. Poczytaj sobie tematy na forum, dotyczące tego silnika, jest ich tutaj kilka. Ludziska do HDI leją oleje chyba z całego dostępnego wachlarza :D. A5/B5, C2, C2/C3, C3, niektórzy pozbywszy się ekologii leją i A3/B4, normy od Forda, przez PSA, Volvo, po VAG-a 504/507.

Ja raczej staram się trzymać pewnych ram producenta, tutaj olejów lekkobieżnych, w tym przypadku wachlarz jest szeroki, bo swoje mówi PSA, swoje mówi Ford i Volvo, a i w każdym z tych koncernów, te silniki i zalecenia olejowe też ewoluowały, także możliwości do kombinowania jest dużo, samemu zakładając wątek doboru oleju, też dostałem propozycję stosowania 0W30 z normą 504/507.

Jeżeli chcesz spróbować czegoś innego, możesz zalać olej z normą 950, możesz coś od Volvo, możesz coś od PSA, tutaj pole do popisu szerokie, bo B2290 spełniają też oleje C2/C3, jak chociażby nasz Lotos C2+C3 5W30, czy Mobil1 ESP 5W30, kiedyś spełniał ją też np. Motul 8100 X-Clean EFE 5W30.
Ja w kolejce mam jeszcze Shella HU A5/B5 0W30, na razie zobaczę jak spisze się Havoline, jeżeli będzie spoko, to nie ukrywam, że może zagościć na dłużej :).
 
Zamiast tego Havoline wolałbym już Total Ineo First Chociaż ma na bogato molibdenu.
 
Dzięki Panowie.
Czyli w sumie...wiele się nie dowiedziałem, w zasadzie wyszło na to, że "lej co chcesz i nie zawracaj gitary". No trudno, nie ukrywam, że liczyłem na większą pomoc na forum olejowym, niż na forum forda, ale mimo wszystko dziękuję każdemu, komu chciało się w tym wątku udzielić.

Pozdrawiam.
 
Przykro mi że rozczarowałeś się Możliwości jest wiele...
 
Zrobione 👍


Mam u siebie ten sam silnik i co ci mogę powiedzieć...dzisiaj odebrałem przesyłkę z paczkomatu:
View attachment 10818
ProDS F 0W30 z normą 950A. Miał być Energy 5W30 z normą 913D, ale zdecydowałem się na olej z nowszą normą, w sumie trochę skusiła mnie właśnie niska lepkość w 40 stopniach. Zrobię normalny interwał 8-10 tys. km i przed wymianą pojedzie do analizy, a Energy 5W30 wleci do rodziców C-Maxa.

Nie tylko nawet koncernów, w których silnik był montowany. Poczytaj sobie tematy na forum, dotyczące tego silnika, jest ich tutaj kilka. Ludziska do HDI leją oleje chyba z całego dostępnego wachlarza :D. A5/B5, C2, C2/C3, C3, niektórzy pozbywszy się ekologii leją i A3/B4, normy od Forda, przez PSA, Volvo, po VAG-a 504/507.

Ja raczej staram się trzymać pewnych ram producenta, tutaj olejów lekkobieżnych, w tym przypadku wachlarz jest szeroki, bo swoje mówi PSA, swoje mówi Ford i Volvo, a i w każdym z tych koncernów, te silniki i zalecenia olejowe też ewoluowały, także możliwości do kombinowania jest dużo, samemu zakładając wątek doboru oleju, też dostałem propozycję stosowania 0W30 z normą 504/507.

Jeżeli chcesz spróbować czegoś innego, możesz zalać olej z normą 950, możesz coś od Volvo, możesz coś od PSA, tutaj pole do popisu szerokie, bo B2290 spełniają też oleje C2/C3, jak chociażby nasz Lotos C2+C3 5W30, czy Mobil1 ESP 5W30, kiedyś spełniał ją też np. Motul 8100 X-Clean EFE 5W30.
Ja w kolejce mam jeszcze Shella HU A5/B5 0W30, na razie zobaczę jak spisze się Havoline, jeżeli będzie spoko, to nie ukrywam, że może zagościć na dłużej :).
Dobry wybór bardzo fajny olej z nowszą normą za rozsądne pieniądze.
Post automatically merged:

Dzięki Panowie.
Czyli w sumie...wiele się nie dowiedziałem, w zasadzie wyszło na to, że "lej co chcesz i nie zawracaj gitary". No trudno, nie ukrywam, że liczyłem na większą pomoc na forum olejowym, niż na forum forda, ale mimo wszystko dziękuję każdemu, komu chciało się w tym wątku udzielić.

Pozdrawiam.
Z własnych (a właściwie Klientów) doświadczeń polecić mogę Millersa. Cena choć wyższa od średniej rynkowej to nie jest jakaś absurdalna i na XF premium eco 5W30 budżet powinien wystarczyć.
 
Potwierdzam jako użytkownik tego Mondeo Mk4 2.0 TDCI 163km po sofcie. Po zakupie auta, płukanka i wlałem Millers ECO 5w30 teraz obecnie Performance ECO 5w30. Szczerze polecam. Bardzo dobrze pracuje silnik na tym oleju, zresztą na początku czułem dużą różnice po zalaniu, ładnie wyciszał się silnik :) Olej wymieniam co 8-10 tys km.
 
zresztą na początku czułem dużą różnice po zalaniu, ładnie wyciszał się silnik
To nic nadzwyczajnego, efekt "świeżego oleju".

Bardzo dobrze pracuje silnik na tym oleju
To żaden wyznacznik. Prawdopodobnie, gdybyś nie był świadkiem i ktoś zalał co innego, to nawet byś się nie zorientował. Millers to nie jest szczególnie wyróżniający się producent na tle konkurencji, no chyba, że sporą ceną. To ta sama półka, co Total, czy Motorcraft, który przy tym jest dużo tańszy, a równie solidny.
 
Motorcraft to nic innego jak Castrol... Czyli uważasz, że Millers Performance ECO 5W30 to bełkot marketingowy za 186 zł 5L...? Z drugiej strony zamiast kupować Motorcraft, który kosztuje 120 zł można byłoby zakupić oliwe Orlen PLATINUM Max Expert F 5W–30 za ok. 80 zł.

To co powiesz o Penrite Full Synthetic 5W-30 ?
Post automatically merged:

To żaden wyznacznik. Prawdopodobnie, gdybyś nie był świadkiem i ktoś zalał co innego, to nawet byś się nie zorientował.
Masz racje, ale sama świadomość, psychika robi swoje. Człowiek nie świadomy nie myśli i nie kombinuje. Dla tego przestałem oddawać samochód do serwisu po tym jak nasłuchałem się znajomych z serwisu ASO jakie wałki są robione.
 
Last edited:
Motorcraft to nic innego jak Castrol... Czyli uważasz, że Millers Performance ECO 5W30 to bełkot marketingowy za 186 zł 5L...?
To co powiesz na to, że Liqui Moly z normą 913D to praktycznie to samo, co Lotos Synthetic A5 B5? A jaka różnica w cenie? ;)
 
Back
Top