• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nietypowa usterka.

luckyboy

Pod nadzorem
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Od ponad dwóch lat jeżdżę 1.6 HDi i od momentu zakupu samochodu, silnik miał tendencję do delikatnego okresowego poszarpywania. Ostatnio już nawet zauważyłem, że dynamika silnika zależy od rozruchu, zależy w jakim trybie uruchomi się. Wczoraj okazało się, że sposobem na te szarpanie jest poprzedzenie rozruchu silnika przez przekręcenie kluczyka w stacyjce na pozycję zapłonu i cofnięcie kluczyka. Nie wiem na co wpływa te przekręcenie kluczyka, ale działa. Silnik pracuje zdecydowanie inaczej, ma dużo lepszą moc poniżej 2000obr/min. Może macie jakieś pomysły?
 
Mam podobnie w 1.4hdi, Francuzy chyba tak mają
 
Czyli poczwórna dawka mannola jednak nie pomaga? ;)

Sprawdził bym przepustnicę na pierwszy strzał. Nie za często jeżdżę berlingo ale jeśli już to nie czuję żeby szarpał.
 
Zależy czy 1.6hdi ma, bo moje 1.4 chyba nie ma,przyznanej nie widzę jej
 
Czyli poczwórna dawka mannola jednak nie pomaga? ;)

Sprawdził bym przepustnicę na pierwszy strzał. Nie za często jeżdżę berlingo ale jeśli już to nie czuję żeby szarpał.
Po odpaleniu silnika na dwa razy silnik pracuje jak na innej mapie
 
Może wchodzi na awaryjny?
Nie wiem. Nie ma żadnych błędów, w trasie spalanie spada, a dynamika wzrasta. Nawet w mieście czuje mniej obciążenie klimatyzacji.
 
Sprawdź sobie żądaną i rzeczywistą pozycję EGR jak wygląda przy odpaleniu od strzału i przy odpalaniu na dwa razy. Może już serwomotor pada i nie może adaptacji złapać.
 
Sprawdź sobie żądaną i rzeczywistą pozycję EGR jak wygląda przy odpaleniu od strzału i przy odpalaniu na dwa razy. Może już serwomotor pada i nie może adaptacji złapać.
Wszystko chodzi idealnie, bo mam podgląd na żywo.
 
Po odpaleniu silnika na dwa razy silnik pracuje jak na innej mapie
Sterowanie przepustnicą jest przez plastikowe ząbki. Ja tam bym sprawdził czy przepustnica nie lata jak jej się chce.
 
Jest film na yt , gdzie gość tłumaczy takie dziwne zachowania bez błędu .
Tylko komputer nie jest diagnozowany i gdy on szwankuje to sam się nie zdiagnozuje
Miałem Espace który gasną przy obciążeniu , najpierw poszły wtryski i listwa do regeneracji, zaraz podmienilem pompę wysokiego i potem gasną już na dłużej . Dopiero po 15 minutach odpalał od strzała i moc piękna .

Pompiarz sprawdził że gdy zgadną nie było sygnału między ECU sterującym pompa a pompą, wymienił ECU i silnik zaczął nowe życie cichutko , moc i niskie spalanie jak w nowym .

Ogarniętego pompiarza poszukaj i niech testuje , mierzy parametry osprzętu .
Thttps://youtu.be/5XiQ8J8NOa8

Mówię o takich pomiarach :

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Wczoraj miałem okazję podpiąć samochód do Diagboxa i wszystkie parametry czujników są idealne. Zresztą moja apka pokazuje tak samo, a problem jest nierozwiązany.
Screenshot_20210813-150510_FAP.jpeg
Screenshot_20210813-150427_FAP.jpeg
Screenshot_20210813-150413_FAP.jpeg
 
A nie jest juz moze zapchany?
Nie na tyle żeby ECU tego nie widział. Jakby przepływało gdzieś za mało powietrza, to od razu wyrzuci błąd. Musi być czysty bo chodzi w pełnym zakresie.
 
Może porównać dane z komputera (odczyty na żywo) wtedy kiedy szarpie i wtedy kiedy nie. U mnie nawet jak EGR jest bardzo mocno otwarty to i tak błędu nie wyrzucało, dopiero jak go odłączę ale to też nie od razu. Trochę szukanie po ciemku. Można się pokusić o czyszczenie EGR, przegonienie auta tak żeby wypalił sadzę, oczyścił sondę i później sprawdzić na następny dzień rano.
 
Jakby przepływało gdzieś za mało powietrza, to od razu wyrzuci błąd.
Albo i wielbłąd 😁

Z takim podejściem do tematu to przyczyny nie znajdziesz. "Jeździć, obserwować a jak się co urwie to pan przyjedź" ;)
 
@soszo musiałbym wszystko rozbierać, mierzyć napięcia, za dużo roboty w ciemno.

Gdyby jeszcze dojście było dobre, a wszystko schowane...
 
Diagnostyka - trudna rzecz. Masz ok 300kkm na liczniku. Czyszczenie dolotu nie zaszkodzi.

Mi astra szarpała czasem, a przede wszystkim falowały obroty. Po wymianie zaworu scv przestało falować i szarpać. Ale mechanicy chcieli mi wymieniać/czyścić przepustnicę, egr i co tam jeszcze. Dolot cały. Stąd moja propozycja zajrzenia do przepustnicy. Ona jest chyba na wierzchu. Po zdjęciu prawego bałwanka od intercoolera powinieneś móc zajrzeć do niej. Sprawdzić czy nie lata jak "żyd po pustym sklepie".
Tak wygląda zestaw naprawczy

1628886576579.png
 
Back
Top