• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nietypowa usterka.

@soszo aby wyczyścić dobrze dolot musiałbym zdjąć głowice, bo kolektor dolotowy jest odlany z głowicą.

Poza tym silnik potrafi ciągnąć lepiej w tych samych warunkach, więc ewidentnie problem jest elektryczny.

Do przepustnicy zajrzę, być może drugie wzbudzenie prądem elektrycznym powoduje inne jej wychylenie.
 
@luckyboy a przy gaszeniu silnika nic Ci nie brzęczy pod maską?
 
Od kiedy kolektor jest zintegrowany z głowicą? Czyściłem wiele kolektorów z 1.6 HDI, była to zwykła plastikowa część. Aczkolwiek pochodziły one raczej ze starszych wersji silnikowych.

Z reguły po 200tyś km. kolektor był już bardzo mocno zapchany nagarem, do tego stopnia, że nagar odrywał się uszkadzając turbinę.
 
Od kiedy kolektor jest zintegrowany z głowicą? Czyściłem wiele kolektorów z 1.6 HDI, byłA to zwykła plastikowa część.
Od 2010r.

cc04f95c43d188c32d81c7808066.jpeg
 
@luckyboy

W tej hrv mam kolektor wydechowy z głowicą , jest takie wybrzuszenie na kanały i od razu rura na 4 śruby z kołnierzem .
Ssących nie spotkałem razem bo są za długie z reguły, ale przy turbo dałoby się i to zrobić.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jakbyś jednak się zdecydował na czyszczenie, to jedyną możliwością dokładnego wyczyszczenia tak skomplikowanego kształtu, jest myjka ultradźwiękowa. Samemu (mechanicznie) nie radzę niczego próbować czyścić.

Do wstępnego czyszczenia, głównie z lekkich osadów i oleju który tam sobie siedzi mogę polecić preparat "Liqui Moly Oczyszczacz Kolektora nr 5168" ponieważ można go zastosować bezpośrednio do dolotu.
 
Prawdopodobnie winna będzie przepustnica powietrza, być może tpms jest uszkodzony albo siłownik i stąd też te szarpanie. Po odłączeniu przepustnicy nastała płynność.
 
Na tor z nim parę godzin , bryła silnika się rozgrzeje i wszystkie szlamu spłyną zassane przez silnik .

Hrv też mi na zimnym to i kangura .

Tera take hundy robiom

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Mi 307 109km benzyna przy odpaleniu przez ok 2sekundy nierówno pracuje, jak wtedy chce ruszyć to szarpie, po tych 2sek jest ok zero problemów. Chyba też czas na przepustnice i korkowiec. 🤔
 
Zauważam, że do póki na ssaniu, to ma cug, a gdy niebieska dioda zgaśnie to się zaczyna , uboga mieszanka, silnik jeszcze zimny i jest problem z jej zapłonem.

Mam 97 kkm może trzeba zmienić świece i wyregulować zawory.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Teraz zaczynam zastanawiać się czy za ten spadek osiągów i zwiększone spalanie nie wpływa przepływomierz powietrza.
 
Aktualizacja tematu: finalnie odpowiedzialny za to poszarpywanie jest sterownik świec żarowych.

Po odłączeniu przekaźnika szarpania nie mają miejsca, a moc jest stała. Nigdy wcześniej bym na to nie wpadł, ale jakoś w końcu wpadłem

Nie wiem czy to jest wina przekaźnika czy gdzieś dalej jest jakaś inna przyczyna w instalacji elektrycznej.

Całkiem możliwe że świece żarowe grzeją kiedy nie powinny, a to obciążenie prądowe alternatora objawia się poszarpywaniem silnika.
 
Alternator 100A może zabrać max 2KM . Uważasz, że taki ubytek mocy może powodować szarpanie?
 
@soszo ale to nie jest takie szarpanie że latam w fotelu tylko takie delikatne ale wyczuwalne i odbierające komfort jazdy, jakbyś jechał z przyczepką.

Ewidentnie kiedy włączają się świece żarowe czuć pierwsze szarpnięcie od alternatora, podobne do włączenia klimatyzacji samochodowej.

Wymyśliłem sobie że podwójne przekręcenie kluczyka w stacyjce przed rozruchem silnika powoduje rozłączenie grzania świec - być może ten przekaźnik blokuje się?

Kiedy zaczyna się wypalać FAP to zaczynają grzać świece żarowe i występuje to poszarpywanie. Teraz kiedy odłączyłem wtyczkę od przekaźnika to oczywiście nie ma tego. Czyli to nie jest zwiększona dawka paliwa, zamknięta przepustnica czy EGR.

Tak samo podczas normalnej jazdy czasami szarpie i myślę że to właśnie wtedy świece żarowe grzeją.

Przekaźnik kosztuje 105zl i zastanawiam się czy go kupić na próbę...
 
Last edited:
Kup, podlacz, jak nic nie da, to masz 14 dni na zwrot
 
Uważasz, że taki ubytek mocy może powodować szarpanie?
Jak najbardziej, może być odczuwalne, tym bardziej kiedy w czasie pracy silnika w sposób 0-1 załącza i rozłącza się większe obciążenia. Układ żarowy może i 20A szarpnąć. Nie wiem jakiej mocy i na jakie napięcie są świece w konkretnie tym silniku.
Wymyśliłem sobie że podwójne przekręcenie kluczyka w stacyjce przed rozruchem silnika powoduje rozłączenie grzania świec - być może ten przekaźnik blokuje się?
Ogólnie jeżeli załączał by Ci się układ grzania w trakcie pracy silnika, to może być problem z samymi świecami, sprawdzałeś je? Zrób rezystancję do bloku silnika, może któraś już wyzionęła ducha, a diagnostyka naprawdę bardzo sporadycznie wywala błąd spalonej świecy.

Tam masz moduł, do którego przychodzi zasilanie 12V, dwa przewody od sterowania i diagnostyki z PCM i 4 odejścia na świece.
Sprawdź świece najpierw, bo jeżeli któraś ma np. przebicie do obudowy, nie musi się to wiązać z przepaleniem bezpiecznika, bo sam moduł też układ zabezpiecza, ale może właśnie mocno obciążać chwilowo instalację, a błąd by Ci wywaliło dopiero, kiedy swieca będzie miała otwartą pętlę ;).
 
Last edited:
Back
Top