• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nissan 370Z Nismo (VQ37VHR)

Kozenko

Użytkownik
Samochód
BMW F31, 320d (N47) 2013, BMW F20 118d (B47) 2017
Marka samochodu
Nissan 370Z Nismo
Budżet/ile litrów
~350zł/ ~5L
Styl jazdy
Silnik
VQ37VHR
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nissan Genuine Ester 5W-30
Jaki olej masz obecnie
Motul 5W30
Hej,

Wrzucam post na prośbę kolegi, który za chwilę będzie zmieniał olej.
Nissan sprowadzony z USA.
Aktualnie 20kkm km przebiegu.
Będzie głównie eksploatowany w mieście ze sporadycznymi trasami.
Nie będzie użytkowany w zimie.
Jazda bardzo dynamiczna.

Aktualnie w silniku MOTUL 5W30.
Podobno temperatura dla tego silnika wyższa niż 120 st C jest mocno niebezpieczna.
Taką temperaturę osiąga bez problemu na MOTULU i wtedy odpuszcza.
Większość użytkowników do tego motoru leje 5W50.
Jakie jest Wasze zdanie?
Zaproponujcie proszę konkretne oleje.

Dzięki serdeczne.
 
Najpierw dorzuciłbym chłodnicę oleju z termostatem a jeśli ma wymiennik to może wpiąć się takową na 'powrocie'. Wtedy skłoniłbym się ku Extreme Lubricants 5W-30/5W-40 i ar9200v2.
 
Chłodnicy póki co nie ma.
Jest w planach.
Więc dobieramy coś bez chłodnicy.
 
Z jednej strony jest doświadczony człowiek który zaleca 5W50 i 10W60, ale z tego co zasłyszałem na filmach dzieli oleje na mineralne i syntetyczne oraz wody i tłuściochy.
Z drugiej mamy producenta, który zaleca 5W30...
Ja bym pewnie poszedł na kompromis i zalał SAE 40. Pamiętajmy, że olej nie nagrzewa się sam z siebie, tylko odbiera ciepło od silnika, więc nie wiem czy olej o zbyt wysokiej lepkości, takiej jak SAE 50 nie obciąży go termicznie.
 
Kolega w poprzednim Nissanie również 370Z miał zalanego Millersa 5W40.
Niestety również do 120 stopni rozgrzewał go bez jakiegoś ogromnego wysiłku - w każdym razie nie na torze.
 
W tym silniku już chyba nie ma problemów z magistralą? Problemem jest temperatura i zapewne zalecenia producenta który bronił się przed emisją. Miałem auto z problemami panewkowymi i 5w50 rozwiazywało je tylko częściowo. Pozbyć się temperatury i lać najbardziej zbliżone to, co tam zalecali. Chłodnica oleju to nie jest operacja na otwartym sercu a idzie lato...
 
5w40/0w40. Na takim oleju jezdzi gtr. Dobrą opcją będzie amsoil 0w40 z normą dla nissana gtr, ale 5w30 też powinno dać rade. W stanach jeżdzą tymi autami po torach na olejach 5w30 bez zadnych awarii. Rady coobcia co do oleju trzeba brac z dystansem, bo nie ma on za bardzo wiedzy w tym temacie.
 
Dobry olej z estrami w lepkosci wymaganej przez producenta. Bez sensu lac wyższe lepkości, co one pomogą? Olej nagrzeje się tak samo, a dla silnika niebezpieczna jest temperatura. Olej estrowy 5W-30 zapewni w wysokiej temperaturze lepsze smarowanie i stabilność niż HC czy nawet cywilne PAO 5W-50 z mineralnymi domieszkami.

Penrite 10Tenths 5W-30, Eneos Sustina 5W-30, Redline 5W-30 (jeżeli zmieści się w budżecie). Z Motula to 300V powinien sobie poradzić.

Avia ma też oleje oparte o estry ale tych serii chyba ich w Polsce nie dostaniesz.

Amsoil SS jako wyjście awaryjne.
 
Tak, jeżeli jest niechęć do wyższej lepkości choć Carrera to imho mocny zawodnik, można spojrzeć właśnie na oleje PAO/Estrowe i mimo tego że niektóre marki są tzw. butikowe to Extreme GTC 5w40 moze być dobry remedium na niższą lepkość.
 
Również popieram wybór Extreme GTC, u mnie temp zauważalnie niższe, po przebierzce 260+ temp oleju nie przekracza 110st, a silnik w moim BMW też mocno obciążony termicznie, gdzie temp wody w trybie Eco przekracza 106st.
 
Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40, Mobil 1 FS 0W40
 
Silnik nie jest do tej lepkości przystosowany. On nawet na torze, jeżeli instrukcja nie mówi inaczej, ma jeździć na oleju o niskiej lepkości. Magistrala olejowa, materiały - wszystko jest dostosowane do oleju o niskiej lepkości. Także układ odprowadzania ciepła. Rzecz jasna olej musi byc odpowiedniej jakości, taki który poradzi sobie z wysokimi temperaturami. Lanie 5W-50 "bo się przegrzewa" to jak leczenie brania oleju za pomocą 10W-60.

Czy coś się może stać? Tego nikt ci nie powie, bo nie wiadomo w jakim stanie jest silnik. Może się nic nie stać, możesz go zatrzeć jeżeli coś pójdzie nie tak w systemie smarowania. Dwa ekstrema, ale oba prawdopodobne.
 
W Saabie leczyłem braki w ciśnieniu olejem 5W50. Potem zarzuciłem 0W40 i od ręki przestał przepalać i brak negatywnych skutków. (Ściągałem miskę, zaglądałem do panewek)
Mój głos za Meguin 5W40 lub Extreme L. 5W40. Zamiast lania 5W50 dorzuć ar9200v2.
 
Back
Top