Nikt raczej nie mówi, że źle. Tylko mam wrażenie że działania producenta mające wyeliminować błędy? mechanizmu są traktowane jako pokazanie że oleje o niskich lepkościach sprawiają problemy.
obciążeń.
Tak z praktyki, z tego, co ja zauważyłem to zwiększone zużycie, zwłaszcza kół zębatych, pojawia się kiedy napięcie łańcucha jest nieodpowiednie
Jest odwrotnie- zużyty łańcuch ma większą podziałkę. Nowy osiada na średnicy oodziałowej koła i praktycznie się nie rusza. Stary ma większą podziałkę, więc unosi się na kole. Zatem rolki muszą się przetaczać po zębie i stąd błyskawiczne zużycie kół.
Brawo, i dla takich tematów chce się odwiedzać forum, a nie setne pytanie jaki olej do 2.0TDI Naprawdę dużo można się dowiedzieć w tym wątku
Czyli co, mała lepkość niskotemperaturowa na szybkie napięcie łańcucha, a potem grubo? Bo jak tak. to grube 0W-30 brzmi idealnie, W40 to może już nie na dzisiejsze czasy Chyba że jednak większa lepkość na zimno długofalowo może dać nawet więcej korzyści dla łańcucha, niż bardzo płynny olej podczas samego rozruchu i rzeczywiście to 5w30 ma sens?
No i rozumiem zdecydowanie warto rzucić jakiś dodatek z molibdenem, czyli pewnie AR9200 v2 lub jakiś Ceratec.
Nie wiem jak w tym silniku, ale w większości tych które widziałem i tak są sprężyny lub zapadki na napinaczach, więc póki łańcuch nie jest zbyt długi niekoniecznie od razu musi być ciśnienie w napinaczu.
W celu zapewnienia właśnie wymienianemu łańcuchowi rozrządu optymalnego smarowania oraz dodatkowej ochrony przed zużyciem Schaeffler dołącza dodatek smarujący do zestawów INA Timing Chain KIT. Nowy preparat, opracowany przez firmę Schaeffler...
Widzę, że posiadacie potężną wiedzę. Czy może ktoś mi pomóc jaki olej z tą normą i dodatek najlepiej kupić dla auta 1.5 BlueHDI 130 KM po programie na 150 KM, które używane jest głównie w mieście na krótkich dystansach?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.