• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Nowy standard Stellantis FPW9.5535/03

Może zwiększając lepkość chcą poprawić pracę napinacza. Producent silnika zauważa problem, chce coś poprawić, więc to chyba dobrze?
Nikt raczej nie mówi, że źle. Tylko mam wrażenie że działania producenta mające wyeliminować błędy? mechanizmu są traktowane jako pokazanie że oleje o niskich lepkościach sprawiają problemy.
 
bo masz klasyczną twardą, pracującą powłokę i sprężysty rdzeń.
I jak chcesz to spęczyć, żeby znitować łańcuch?
Post automatically merged:

obciążeń.
Tak z praktyki, z tego, co ja zauważyłem to zwiększone zużycie, zwłaszcza kół zębatych, pojawia się kiedy napięcie łańcucha jest nieodpowiednie
Jest odwrotnie- zużyty łańcuch ma większą podziałkę. Nowy osiada na średnicy oodziałowej koła i praktycznie się nie rusza. Stary ma większą podziałkę, więc unosi się na kole. Zatem rolki muszą się przetaczać po zębie i stąd błyskawiczne zużycie kół.
 
Wyedytowałem się. Nie było tematu...
 
Last edited:
Brawo, i dla takich tematów chce się odwiedzać forum, a nie setne pytanie jaki olej do 2.0TDI 😀 Naprawdę dużo można się dowiedzieć w tym wątku👍

Czyli co, mała lepkość niskotemperaturowa na szybkie napięcie łańcucha, a potem grubo? Bo jak tak. to grube 0W-30 brzmi idealnie, W40 to może już nie na dzisiejsze czasy :) Chyba że jednak większa lepkość na zimno długofalowo może dać nawet więcej korzyści dla łańcucha, niż bardzo płynny olej podczas samego rozruchu i rzeczywiście to 5w30 ma sens?

No i rozumiem zdecydowanie warto rzucić jakiś dodatek z molibdenem, czyli pewnie AR9200 v2 lub jakiś Ceratec.
 
Nie wiem jak w tym silniku, ale w większości tych które widziałem i tak są sprężyny lub zapadki na napinaczach, więc póki łańcuch nie jest zbyt długi niekoniecznie od razu musi być ciśnienie w napinaczu.
jakiś dodatek z molibdenem
Tu trzeba jechać grubo, w BMW już w fabryce a potem w zestawach naprawczych jest taki smar:
 
Widzę, że posiadacie potężną wiedzę. Czy może ktoś mi pomóc jaki olej z tą normą i dodatek najlepiej kupić dla auta 1.5 BlueHDI 130 KM po programie na 150 KM, które używane jest głównie w mieście na krótkich dystansach?
 
Nie wiem czy posiadamy potężną wiedzę ale posiadamy zasadę, że każdy zakłada wątek w dziale doboru oleju. Nawet jak samochody/silniki się powtarzają
 
Back
Top