• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Octavia 3 1.6 tdi 110km

jaroslaw.michalowski@yaho

Nowy użytkownik
Samochód
Octavia 3 1.6 tdi 110km
Marka samochodu
Skoda octavia 3 1.6 tdi 110 km
Budżet/ile litrów
500/4.6 l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 tdi 110km
Data produkcji
2015 grudzien
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie zauważyłem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Vw504/507
Jaki olej masz obecnie
Fanfaro 5w30
Witam, jestem tu nowy przejrzałem już wiele wątków na temat normy vw 504/507, jednak nadal mam wątpliwości.

Autko kupiłem jakiś czas temu - octavia 3 1.6 tdi 110km wersja green line z 2015 roku, jakieś 8k km temu poprzedni właściciel zalał olej fanfaro 5w30, w papierach wcześniejszy olej to castrol 5w30, chyba już nie ma to znaczenia jakie to oleje dokładnie. Auto ma ponad 160k km przebiegu.

1. Wiem już że po castrolu trzeba wypłukać. Która plukanka poradzi sobie najlepiej? Archoil 2820, czy tec2000?

2. Olej - chce zalać coś z najwyższej pułki, myślę między ravenolem 5w30, lub ewentualnie 0w30, albo penrite enviro+ 5w30. Który wybrać, lub jeśli macie to czy jest coś innego?

3. Czy do tych olejów dolewać archoil 9100?
 
Last edited:
1. Wiem już że po castrolu trzeba wypłukać. Która plukanka poradzi sobie najlepiej? Archoil 2820?
Nie trzeba.
2. Olej - chce zalać coś z najwyższej pułki, myślę między ravenolem 5w30, lub ewentualnie 0w30, albo penrite enviro+ 5w30. Który wybrać, lub jeśli macie to czy jest coś innego?
Mozesz, ale nie musisz. Wystarczy zwykly Orlen Maxexpert V 5W30, VAG oem 0W30

Może porownaj sobie lepkosci z tabelki i cos z tego wyciagnij.
 

Attachments

  • IMG_20230611_211345.jpg
    IMG_20230611_211345.jpg
    332,9 KB · Odwiedzin: 163
Jak poprzedni właściciel był tak hojny, że zalał Fanfaro to na pewno trzeba wypłukać, bo nie wiadomo co jeszcze mu przyszło do głowy. Może być ORI VW 0W30, Może być jakiś fajny Millers, albo Eurol albo Meguin.
Generalnie ja bym przejrzał dział przepracowanych olejów z tą normą.
Ważne by było 507.00 i przede wszystkim ważny jest interwał olejowy, który jest uzależniony od odcinków drogi które jednorazowo robisz. Czym krótsze tym olej się szybciej zużywa.
Jeżeli zaś chodzi o Archoil możesz alać na próbę. Ja zalałem 9200 i dwóch podstawowych zalet o których tu piszą użytkownicy (lżejsza praca silnika i mniejsze spalanie) nie uświadczyłem.
 
@demonick7
Z tych, które wymieniłeś to są raczej oleje tańsze od moich wymienionych, pytanie czy są podobnej jakości, czy jednak ravenol i penrite lepszy?

2. Czy mogę przejść na 0w30 ravenol czy jednak zostać przy 5w30 jeśli się na ravenol zdecyduje, czy któryś z tych dwóch jest lepszy do tego silnika?

Dzięki za odpowiedź, przejrzałem już te testy używanych olejów i wygląda na to że ravenol to dobry wybór, pytanie czy zostać przy vmp 5w30 vsmo czy jednak 0w30
 
Last edited by a moderator:
W przypadku olejów 504/507 jest kilka gotowych receptur i z tego co wiem oprócz 1 każda przewiduje minimum 20% udział baz gr. IV. Są oleje, w których udział baz gr. IV jest większy niż gr. III. np. Ravenol czy Eurol.
 
1. Dorzuć parę złotych do Oilsyn Powerflush i potrzymaj chociaż pół godziny.
2. VAG 0w30 - bardzo ciekawy olej na bazie GTL od Shella i fajnymi dodatkami
3. Dodatku nie musisz. Ja bym zrobił jeden interwał na samym oleju, by zobaczyć jak da sobie radę.
 
Można 0w30. Będzie miał lepsza pompowalnosc na mrozie. Z tych, które wymieniłem PAO jest tylko Meguin, ale akurat to większego znaczenia nie ma. To nie jest 2,0 TSI 300km, żeby był super wymagający.
Niby mały silniczek i nie wymagający, jednak zdarzają mi się trasy przez Niemcy i jak dobrze wiemy w dużej mierze nie ma tam ograniczeń na autostradach, więc prędkość 180-200 km/h to moja prędkość przelotowa. Stąd zależy mi jednak żeby silnik był jak najlepiej chroniony. Pytanie czy przy takich prędkościach ma znaczenie czy jest to 0w30 czy 5w30?
Z drugiej strony auto porusza się dość sporo po mieście, krótkie trasy i nie wiem co lepiej wybrać.

Jeśli chodzi o olej do skrzyni to powinienem zalać mtf-3 czy mtf-2 ravenol?
 
1. Dorzuć parę złotych do Oilsyn Powerflush i potrzymaj chociaż pół godziny.
2. VAG 0w30 - bardzo ciekawy olej na bazie GTL od Shella i fajnymi dodatkami
3. Dodatku nie musisz. Ja bym zrobił jeden interwał na samym oleju, by zobaczyć jak da sobie radę.
Czy jezdziłeś na tym oleju w tym silniku ? ten olej to masakra dla tego silnika.
 
1. Dorzuć parę złotych do Oilsyn Powerflush i potrzymaj chociaż pół godziny.
2. VAG 0w30 - bardzo ciekawy olej na bazie GTL od Shella i fajnymi dodatkami
3. Dodatku nie musisz. Ja bym zrobił jeden interwał na samym oleju, by zobaczyć jak da sobie radę.
Ile czasu ta plukanka może śmigać na odpalonym?

Chciałem też profilaktycznie podpiąć plukanke bezpośrednio do wtrysków tec2000 lub liquimoly disel spulung.
 
Niby mały silniczek i nie wymagający, jednak zdarzają mi się trasy przez Niemcy i jak dobrze wiemy w dużej mierze nie ma tam ograniczeń na autostradach, więc prędkość 180-200 km/h to moja prędkość przelotowa. Stąd zależy mi jednak żeby silnik był jak najlepiej chroniony. Pytanie czy przy takich prędkościach ma znaczenie czy jest to 0w30 czy 5w30?
Z drugiej strony auto porusza się dość sporo po mieście, krótkie trasy i nie wiem co lepiej wybrać.

Jeśli chodzi o olej do skrzyni to powinienem zalać mtf-3 czy mtf-2 ravenol?
Polecić mogę Eurola Syntence FS 0W30. Spora jak na SAE 30 lepkość ale jednocześnie bardzo dobre własciwosci na zimno. Baza ze spora zawartością gr. IV. Dobrze znosi dłuższe interwały. Przy mocniejszym obciążeniu silnika generalnie nie ma znaczenia czy 5W30 czy 0W30 i jeśli już to patrz na lepkość w 100 stopniach a nie na to czy 5W czy 0W.
Post automatically merged:

Czy jezdziłeś na tym oleju w tym silniku ? ten olej to masakra dla tego silnika.
Każdy ma swoje doświadczenia i swoje opinie. Wg. mnie to bardzo dobry olej ale do jazdy autostradowej z maksymalnym obciążeniem bym go nie polecił bo "szybciej się kończy".
 
@jaroslaw.michalowski@yaho do godziny na gorąco nawet. Można delikatnie jechać lub podnosić obroty dla lepszego efektu. Zapobiegawczo jak najbardziej
 
@xtremesystems jeśli jesteś tego pewien napisz do VAG w tej sprawie.
Do shella. Pozatym po chipie to mogę sobie pisać. 3 czy 4 razy miałem avl lub ect 0w30. I od mojej sytuacji na autostradzie po wyciek oleju w okolicy pokrywy zaworów. Widać nie tylko olejowi szkodza te 130 stopni celsjusza
Już nawet odmą do dolotu pluło tym olejem a teraz i na 5w30 się uspokoiło. Dopiero po czasie zacząłem kropki łączyć czemu nagle auto zaczęło ciec ze wszystkich stron
 
Czyli winien olej, a nie chip?
 
Pytanie czy przy takich prędkościach ma znaczenie czy jest to 0w30 czy 5w30?
Z drugiej strony auto porusza się dość sporo po mieście, krótkie trasy i nie wiem co lepiej wybrać.
Spojrzales chociaz na tabelke, ktora Ci wkleilem w pierwszej odpowiedzi do tematu? Gdybys raczył, to pewnie sam bys sobie odpowiedzial na nurtujace Cie pytanie.
Post automatically merged:

Do shella. Pozatym po chipie to mogę sobie pisać. 3 czy 4 razy miałem avl lub ect 0w30. I od mojej sytuacji na autostradzie po wyciek oleju w okolicy pokrywy zaworów. Widać nie tylko olejowi szkodza te 130 stopni celsjusza
Już nawet odmą do dolotu pluło tym olejem a teraz i na 5w30 się uspokoiło. Dopiero po czasie zacząłem kropki łączyć czemu nagle auto zaczęło ciec ze wszystkich stron
No tak, bo 0W i 5W tego samego oleju to ma inna lepkość w 100st. 🤦🤦🤦🤦 Skoncz Pan te historie. Widzę, ze takie samo gadanie jak u prof. Chrisa z kupionym dyplomem.
 
Można napisać, że u mnie się nie sprawdził ponieważ: bla, bla, bla.
Nie można pisać, że to jest zły olej
 
Czyli winien olej, a nie chip?
oczywiscie. ustało wszystko po powrocie na 5w30 a na 0w40 juz jest super.

Spojrzales chociaz na tabelke, ktora Ci wkleilem w pierwszej odpowiedzi do tematu? Gdybys raczył, to pewnie sam bys sobie odpowiedzial na nurtujace Cie pytanie.
Post automatically merged:


No tak, bo 0W i 5W tego samego oleju to ma inna lepkość w 100st. 🤦🤦🤦🤦 Skoncz Pan te historie. Widzę, ze takie samo gadanie jak u prof. Chrisa z kupionym dyplomem.

sprawdz sobie lepkosc shella avl 0w30 przy 130 i np motula xclean plus5w30 przy 118. podobnie bardzo dobry olej swego czasu statoil lazerway LL 5w30. tez grzal sie w granice 116-120

Dołóż do tego degradacje i masz odpowiedz. koledzy teoretyzują a ja przerobiłem w tym silniku
fabryczny (2k km)
motul xlclean + 5w30 x1 (3k km)
castrol edge 5w30 x2 (chip)
statoil lazerway LL 5w30 x3
Shell avl / ect 0w30 x3
specol gold 5w30 x1
mobil 1 fs 0w40 x2
mobil 1 esp 0w40 x1


Nagle nawiecej sie wysrało na zmianie shella. potem przestało .
BTW czemu zrezygnowalem z xclean plus. Bo przy dpf nie moglem dogrzać auta po miescie gdzie na castrolu było to dużo łatwiejsze. statoil nagrzewał sie wolniej niż castrol. wtedy wyszedł shell ze swoją super nowoscią 507 i postanowilem sprawdzic jak te magiczne 200VI sie sprawdzi bo w teori w miescie powinno byc super i na autostradzie tez. wyszlo ze bajki . i wrocilem do normalnej lepkosci. jak juz nie musialem sie trzymac 507 czyli low saps to wlecial mobil
 
A tak z ciekawości jak ci się sprawdził specol? To był 5W30 504/507?
 
Back
Top