• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Octavia 3 1.6 tdi 110km

jaroslaw.michalowski@yaho

Nowy użytkownik
Samochód
Octavia 3 1.6 tdi 110km
Marka samochodu
Skoda octavia 3 1.6 tdi 110 km
Budżet/ile litrów
500/4.6 l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 tdi 110km
Data produkcji
2015 grudzien
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie zauważyłem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Vw504/507
Jaki olej masz obecnie
Fanfaro 5w30
Witam, jestem tu nowy przejrzałem już wiele wątków na temat normy vw 504/507, jednak nadal mam wątpliwości.

Autko kupiłem jakiś czas temu - octavia 3 1.6 tdi 110km wersja green line z 2015 roku, jakieś 8k km temu poprzedni właściciel zalał olej fanfaro 5w30, w papierach wcześniejszy olej to castrol 5w30, chyba już nie ma to znaczenia jakie to oleje dokładnie. Auto ma ponad 160k km przebiegu.

1. Wiem już że po castrolu trzeba wypłukać. Która plukanka poradzi sobie najlepiej? Archoil 2820, czy tec2000?

2. Olej - chce zalać coś z najwyższej pułki, myślę między ravenolem 5w30, lub ewentualnie 0w30, albo penrite enviro+ 5w30. Który wybrać, lub jeśli macie to czy jest coś innego?

3. Czy do tych olejów dolewać archoil 9100?
 
Last edited:
A tak z ciekawości jak ci się sprawdził specol? To był 5W30 504/507?
wtedy jakos nie zwrocilem uwagi ,bo raczej miało być to popłukanie po avl no i akurat wskoczylo inne nowe auto (1.8tsi gen3) wiec bardziej obserwowalem ravenola 0w40.

specol niczym nie zaskoczyl jak pamietam. na nim sie uspokoiły te wycieki. (pokleiłem pokrywe wymienilem uszczelki w laczeniu odmy ale dopiero zmiana oleju pomogla. po przejsciu na 0w40 w ogole problemu nie bylo

TEGO SAMEGO
czyli np AV - L 0W30 vs AV-L 5w30, a nie porownujesz dwa zupelnie inne oleje z innymi lepkosciami. Jesli tego nie rozumiesz, to sorry.
a ja nie mialem avl 5w30 mowie o avl/ect 0w30
 
Last edited by a moderator:
Jak potrafisz przegonić auto do 200 km/h (co moim zdaniem jest wartością zbyt duża dla niego) to lepiej sobie dolej ten Archoil. No i rzeczywiście jakiś prestiżowy olej typu Amsoil, bądź Petronas by się przydało wlać.
 
Jest to prędkość zbliżona do maksymalnej. Przez dłuższy czas taka jazda nie jest zdrowa dla silnika. Dla turbo też. Z tego co kojarzę 1,6 TDI ma skrzynie V - biegowa, więc obroty są wysokie.
 
Jeśli chodzi o temperaturę oleju-ok, dobrze. Jeśli chodzi o obroty silnika to już gorzej. Wykorzystywanie maszyny na granicy wytrzymałości przez dłuższy czas nie jest dobre.
 
Jak potrafisz przegonić auto do 200 km/h (co moim zdaniem jest wartością zbyt duża dla niego) to lepiej sobie dolej ten Archoil. No i rzeczywiście jakiś prestiżowy olej typu Amsoil, bądź Petronas by się przydało wlać.
Olej nie ma być prestiżowy tylko odpowiedni. 200 km/h w Octavii 1.6 TDI 110 KM to jest praktycznie max tego co to auto pojedzie wiec nawet jak wskazówka obrotów nie jest na czerwonym polu to wysilenie jednostki napędowej jest znaczne. Przy 180 km/h zresztą też. Należy obserwować temperaturę oleju - jeśli z czasem przy tych samych/zbliżonych warunkach zauważalnie wzrośnie to znaczy, że prawdopodobnie olej zaczyna się poddawać. To samo z poborem. Przy takiej jeżdzie to normalna spawa, że go troche silnik spali ale nalezy obserwowac czy pobór nie wzrasta. W takich warunkach olej ma co robić.
 
No właśnie nie musi. Problem w tym, że to nie jest takie proste. Nie zawsze wyższa cena to wyższa jakość. Często płacisz po prostu za ładniejsze opakowanie i jak to nazwałeś "prestiż".
 
Nie mówię, że zawsze będzie lepszy ale porównując oleje z normą 504/507 w kwotach 200 i 300 zł za 5l, to praktycznie każdy za 300 zł będzie lepszy. To już jest ta kwota, gdzie zaczynają się oleje używane w Motorsporcie.
 
Podaj prosze konkrety przewagi "drogiego" oleju z oficjalna norma 504/507 nad tym "tanim" rowniez z oficjalnym spelnieniem norm.
 
Oleje motosportowe nie spełniają najczęściej żadnych norm (a jeżeli już to jakieś bardzo stare), dlatego są do motosportu. Mówimy tu o prawdziwych olejach sportowych, nie różnych Racing coś tam.

Przewag między olejem droższym a tańszym. To nie jest oczywiste. Większość ceny to marketing, opłata za logo na butelce i t.d. Większość olejów za 300 będzie taka sama jak ta za 200 przy założeniu że mają pieczątkę VW czy kogoś tam innego. Po prostu normy wymuszają konkretne formulacje olejów i nikt nie będzie się bawił we własne przepisy w masówce.
 
Back
Top