• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolna dyskusja o specyfikacjach BMW

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Instrukcja DE bardziej rzetelnej chyba nie będzie ;)
Screenshot_2020-06-25-22-19-35-66.jpg
 
LL-01Fe ma HTHS minimum 3.0 w instrukcji PL sa dopuszczone również LL-01 xW30, a norma odnosi sie do j300 czyli minimum 2.9 o czym sam @lukaszewski pisał wiec wszystko wskazuje, że BMW takie oleje dopuszcza. Nigdzie nie znalazlem adnotacji, ze taki olej nie jest dopuszczony w tym aucie
 
BMW Longlife-01 FE (BMW LL-01 FE) Fully synthetic long-life oil with fuel economy properties. Oils meeting this specifications must have a low HTHS viscosity to meet the manufacturer's fuel economy requirements. These oils are only suitable for the following engines: N1x, N2x, N54, N55, N63, N74.
 
Instrukcja USA, gdzie ponoć nie było N53 i max 45mph? ;)
 
Ja wrzucam to co jest w instrukcji do e90 czy to niemieckiej, angielskiej czy polskiej, nie ja ją pisałem. Są lepkości 0w30, 5w30, 0w40 i 5w40, normy LL-01, LL-01FE i LL-04. Moze @lukaszewski ma papierowy oryginał to wrzuci foto ja sprawdziłem te z neta i we wszystkich to samo.
 
Zgadza się, w E90 są silniki N do których LL01 FE jest dopuszczalny
 
Oczywiście, że nie ma. Już po 98 r BMW wprowadziło termostaty regulowane przez ECU i każde zwiększenie obciążenia lub obrotów powoduje znaczne obniżenie temperatury cieczy chłodzącej, a za tym idzie powolne obniżanie temperatury oleju, bo są chłodnice oleju, jako wymienniki ciepła z wodą. Płyn chłodzący przy pałowaniu BMW schodzi do 77 stopni, jak są spełnione odpowiednie warunki (temperatura otoczenia, temperatura w dolocie, temperatura oleju, klima ON/OFF, obroty i przepływ masy powietrza). Nowsze uturbione jednostki mają gorzej, tu już olej spokojnie przekracza 120 stopni.
 
Czy mógłby mi ktoś tak jak krowie na rowie wytłumaczyć czym różni się norma ll01 od ll04. I jaka jak zalecana do silnika n52b25. Różne rzeczy piszą w necie i nic ko jedynego same sprzeczności
 
Czy mógłby mi ktoś tak jak krowie na rowie wytłumaczyć czym różni się norma ll01 od ll04
LL01 - odpowiednik A3/B4, czyli fullsapa
LL04 - odpowiednik C3, czyli do silników z filtrem cząstek stałych w układzie wydechowym. Oleje o obniżonej "popiołowości".
 
Dziękuję. Mam rozumieć że 04 bardziej jest dla dieslowcow?
 
Last edited by a moderator:
Od 2018r już nie, bo benzyny muszą mieć GPF'y.
 
Samolubnie napisałem o sobie . Benzyna z 2006 roku . Czy "lepszszy" dlanoe będzie ll01?
 
Jak masz dopuszczony LL04, to bym lał własnie taki olej.
Jak nie, to fullsaps, czyli LL01.

PS
Załóż swój wątek o doborze oleju.
 
A czyn się różni LL-98 od LL-01?
 
Back
Top