• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat o LPG

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
W jednym aucie mam irydowe, a w drugim normalne ISKRY. Oczywiście oba auta na LPG i powiem szczerze, jeśli miałbym kupić drugi raz irydowe to bym się trzy razy zastanowił, bo jednak koszty tych świec są większe a z polskich jestem również zadowolony. Osobiście następnym razem kupię ISKRY i wymieniać będę częściej.
To zmierz napięcie potrzebne do przeskoku iskry na obu typach świec i wtedy podejmuj decyzję
 
Ogólnie zawsze słyszałem, że nie powinno się ustawiać LPG na równo z benzyną tylko dać mieszankę trochę bogatsza dla bezpieczeństwa, bo inaczej wypalą się zawory. Też uważam, że na LPG przy takim samym afr EGT będzie wyższe tylko pytanie ile osób ma tak ustawioną instalacje i czy przypadkiem większość nie ma bogatszej mieszanki na LPG.
Ja mam sondę szerokopasmową i szczerze mówiąc strojenie LPG jest zbyteczne, bo na bieżąco za optymalny skład mieszanki dba sonda. Czy ustawie mapę na bogato czy na ubogo spala tyle samo gazu tylko korekty niwelują zmiany. Cały czas mam optymalny skład mieszanki, nawet z butem w podłodze, bo do końca idzie w CL.

Przy większym obciążeniu silnika jest mapa w sterowniku z mniejszym afr czyli dostaje więcej gazu/benzyny.
 
To zmierz napięcie potrzebne do przeskoku iskry na obu typach świec i wtedy podejmuj decyzję
Tak, a jeśli będę kupował opony to zbadam skład mieszanki w niej użytej... Nie jestem mechanikiem tylko zwykłym uzytkownikiem auta które ma mi służyć. Czasem nawet nie chce mi się go umyć więc odpuszczę sobie badanie napięcia o którym nie mam pojecia nie wspominajac o sprzęcie do tego potrzebnym.
 
daj znać, jak znowu będziesz takie sprzedawał :D
Mam kupione takie za 3400 i włożone jakieś 12000. Ale za mniej jak 10000 nie oddam, no i na razie nie chce go sprzedawać. Jakby co to nadal w niego inwestować będę, bo od 3 lat nie zaglądałem do skrzyni biegów i trzeba by się tym zająć, wentylator od nawiewu powoli umiera, sterownik od gazu tak samo, a na teraz to świece do wymiany. Oprócz tego mam inne auto kupione za 1000 zł i włożone w nie jakieś 15000? Można śmiało powiedzieć, że ratuję samochody przed złomowiskiem. Jednak to auto, które sprzedałem za 3500 pewnie już dawno poleciało do zgniatarki
 
Luckyboy zazdroszcze szerokopasmowej 😀 u mnie niestety waskopasmowa i trza afr sie bawic 😀
Post automatically merged:

Ale mam w planach w styczniu kupic afr stagoweg 😀 co swoje to swoje mozna sie bawic 😀
 
Last edited:
@luckyboy czyli jak nie mam odchyłki większej niż 10% to już nie ma sensu ruszać?

Chyba się jednak skuszę na świece denso. K20TT za 6 sztuk z wysyłka wychodzi 46 zł... To w sumie mogę i do kompakta od razu kupić to wtedy zapłacę 80 zł.
 
Last edited:
@Zielony34 Pyt. 1.: BMW E36 touring z 2.5 R6 + LPG, po wymianie progów. Ogarnięte wszystkie błotniki. Podłoga git, jej nie ruszałem. Wszystkie tuleje zawieszenia, sworznie, łączniki, amortyzatory, sprężyny wymieniałem. Dorzucone rozpórki zawieszenia przód i tył, tuleje są poliuretanowe, zmieniona kierownica na trójramienną, gałka zmiany biegów sparco, instalację gazową STAG ISA2 zakładałem na nowych częściach ze 3 lata temu. Dyferencjał krótszy od seryjnego zamiast 2.93 jest 3.38. Oprócz tego co wymieniłem było jeszcze robione mnóstwo innych rzeczy, wymieniana odma, regenerowana maglownica, wymieniona pompa wspomagania, wymieniony kompletny układ chłodzenia, jest termostat 88 stopni zamiast 92 stopnie. Hamulce robione porządnie, wyczyszczone, pomalowane, nowe tłoczki i inne takie duperele. Ten samochód na jednym oleju przejechał więcej niż 8000 km chyba w 2016 roku zanim go kupiłem. Tak to był wymieniany co 4,6,8 tysięcy km. Płyn chłodniczy co roku wymieniany, w tym wyjątkowo 2 razy. Płyn hamulcowy też jakoś co roku, układ wspomagania kierownicy miał w tym roku 3 razy wymieniany płyn i wymieniony zbiorniczek wspomagania. Wydech od kolektorów był wymieniany. Zabawa z sondami i innymi błędami. Obecnie po podpięciu komputera brak błędów. Uwierz mi, że ciężko znaleźć silnik m52, który nie pluje błędami. Nawet nie pamiętam wszystkiego. Mam zeszyt do którego zapisuję, ale i tak nie wszystko pamiętam, żeby wpisać, mam całą teczkę z fakturami i paragonami. Łatwiej chyba zapytać co w tym aucie nie było robione: w silniku poza wymianą uszczelki pokrywy zaworów nie było nic ruszane, tak samo skrzynia biegów nigdy nie ruszana, z napędu to w sumie wymieniony był jedynie łącznik elastyczny wału, bo ktoś kiedyś go nie dokręcił. Wymienione tuleje wózka.
Pyt.2.: to, że włożyłem tyle pieniędzy nie znaczy, że auto było bez wkładu. Do zrobienia była blacharka, bo wtedy nie miałem pojęcia z czym to się je, więc nie ruszałem.
Pyt.3.: Wiem, że nie irydowe, ale jak są w takiej cenie to wolę je zmieniać co 20-30 tysięcy, niż kupować irydowe dużo droższe. Tych zwykłych kupię 10 sztuk i będę miał do 2 samochodów za 80 zł, a za te irydowe zapłaciłbym 180 zł i to tylko do jednego auta.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top