• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Witam,
Ile czasu po otwarciu mogę trzymać ceratec? Mam w silniku 7.5 litra oleju i chciałbym dolewać 1.5 puszki cerateca( dawka jest na 5l) - tylko pytanie czy pozostałe pół opakowania może stać około 7-8miesiecy po otwarciu?
 
Myślę, że na spokojnie tyle wytrzyma, pewnie i dłużej. Ja jednak nie stosowałbym go co każdą wymianę. Ponoć utrzymuje się w silniku do 50000km. Forumowicze zaś zgłaszają, że zbiera się "ceratekowe błoto" na poziomych elementach silnika gdzie nie ma wystarczającej cyrkulacji oleju.
 
Oj tak, ogólnie mam zamiar co drugą wymianę go zastosować. A czy można trochę cerateca wlac do wspomagania kierownicy?
 
czy Cerateca to nie wiem, ale AR9100 do wspomagania ludzie dolewają.
 
5%
 
Soszo a masz może wiedze czy ceratec
reaguje z przezroczystym plastikiem? Czy nie odbarwi go?
W jakim celu dolewa się dodatek do przekładni która działa poprawnie i nie cieknie skoro jak Hlava wyzej napisał powoduje pecznienie uszczelek? Własnie jestem przed wymianą nowej przekładni wiec informacja mi się przyda.
 
Last edited by a moderator:
Znamy to? Co to takiego?

Screenshot_2023-12-06-22-51-04-91_a038fdda0361bc57fee075193df50ddc.jpg
 
Coś ala ceramika jak ceramizer, ceramizator
Oparte o serpentynit
 
I co to ten serpentynit wnosi? Szukam jakiegoś plastra na poranne klepanie VVT, bo nawet gdybym chciał to te koła już są niedostępne...

Ok, już wiem. To jakiś kamień Supermana.
 
Last edited:
@Kaban Nie ma żadnych badań co to w ogóle te ceramizery a swoje kosztują. Może spróbuj na początek z dodatkami wolframu i mos2.
 
Ciężko powiedzieć, ja bym chyba spróbował szuwaksu do popychaczy na tę przypadłość - wiem, że jest takowy z Wynnsa i Liqui Moly. Może coś pomoże.
 
Cześć, witam na forum. Chciałbym mieć zapał do innych rzeczy taki jak do czytania tego forum w ostatnich dniach, niestety przyniosło mi to tylko więcej bólu głowy niż było na początku. Po kolei: bmw f20 2012 116i, silnik N13. Przebieg 131kkm, paliwo 98. Moc podniesiona na 220hp, świeżo po wymianie oleju i filtrów oraz paru innych komponentów, płukanka na tłoki zrobiona przed wymiana. Olej Liqui Moly 5w40 z Molibdenem, po pierwszym 1kkm spalanie oleju spadło z 0,5 do ok 0,3/1kkm, uszczelniacze zaworowe wykluczone, inne wycieki załatane (był jeden z przewodu idącego do turbo). Chciałbym zastosować któryś z dodatków do oleju ale po przeczytaniu parunastu stron mam tylko więcej pytań. Zastanawiam się między AR9200 v2 Nano (który również zawiera Molibden), AR9100 z nanoC5 a OILSYN nanoC5. Czy może lepiej jakiś Ceratec/ceramizer? Osobiście po opisach produktów skłaniam się ku OILSYN. Bardzo proszę o pomoc i świetną robotę tu robicie!
 
czytania tego forum ... przyniosło mi to tylko więcej bólu głowy
Witaj w klubie!

Co do propozycji dodatku, skoro musisz, bo sie udusisz, to zacznij od Ar9100 i jak eksploatujesz samochód "normalnie", to przy nim pozostań..
Jeżeli eksploatacja jest intensywna, to bardziej Ar9200 jest wskazany.
Nt innych produktów Ar/Oilsyn się nie wypowiadam, bo nie nadążam za nowościami.
O Ceratecach/ceramizerach zapomnij. Nic poza marketingiem o nich nie wiadomo, ale jak chcesz to why not ...
 
Ty piszesz poważnie? Niema takiej mozliwosci. Od tego są aprobaty jako użytkownik tego forum powinieneś to wiedzieć.
 
Back
Top