• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

olej 0w40 do 1.6 tdi

xtremesystems

Użytkownik
Marka samochodu
Skoda
Budżet/ile litrów
5 litrów /160zl
Silnik
1.6 tdi
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie dotyczy
Silnik 1.6 TDI dlubniety na 135 HP i bez dpf

Dotychczas lany M1fs 0w40 .olej bdb ale trochę ma wysoka ilość popiołów a w sumie TDI jest direct injection

Chce cos taniego
Wiem że total quartz 9000 jest porównywalny do w/w mobila

Z innych w podobnej cenie są
Valvoline synpower 0w40
Fuchs supersyn 0w40
Shell helix ultra 0w40
Petronas synthium 7000 0w40

Szczególnie interesuje mnie opinia o petronasie i valvoline
 
No właśnie o shellu pisali wszędzie że jest "cienki" i zrobi się z niego 0w30 a powiem szczerze że te 130+ miałem nashell avl 0w30 i tu też ktoś wspominał że na tym shellu miał wysokie temp oleju


W takim razie to w ogóle warta skórka za wyprawkę . Może M1fs najlepszy z nich. Jeżdżę na nim już parę lat i silnik super pracuje i akustycznie i wkręca się miarowo i na autostradzie temp nie szaleje

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Nie mobil po 15 tysiącach jest lepszy wg mnie niż Shell po 5 . Ale to też nie porównanie bo jedno to 0w30 a drugie 0w40 . Ale shela nie zaryzykuję ponownie. A co w shellu 0w40 uważasz za dobre że polecasz go zamiast wyżej wymienionych?

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
A co w shellu 0w40 uważasz za dobre że polecasz go zamiast wyżej wymienionych?
Zgaduję - GTL. Czyli wysoki VI, niski NOACK, wysoki FP, czystość baz i zdolności GTL do ograniczania depozytów w okolicach pierścieni.
 
Z MSDS z 2016 r. wynika, że AV-L to w 50-70% GTL (Fischer - Tropsch), w nowszych kartach używają, przynajmniej moim zdaniem, bardzo nieprecyzyjnej nomenklatury. HU 0W40 to 0-90% Fischer - Tropsch, także trochę więcej GTL w GTL.

Aczkolwiek, osobiście uważam, że seria Helix Professional jest ciut niżej w Shellowskiej hierarchii od serii Helix Ultra, ale to tylko moje bajania nie muszące mieć wiele wspólnego z rzeczywistością :).
 
Festiwal mitów i zabobonów... 🙃 Ten temat już się śmieszny robi.

No właśnie o shellu pisali wszędzie że jest "cienki" i zrobi się z niego 0w30
Bzdura, to też było wałkowane na forum. Lepkość oleju to nie jest wszystko.

Nie mobil po 15 tysiącach jest lepszy wg mnie niż Shell po 5 . Ale to też nie porównanie bo jedno to 0w30 a drugie 0w40
Totalna bzdura. Żeby takie rzeczy pisać, trzeba mieć więcej dowodów, niż brać temat "na ucho".

0W30, ewentualnie 5W30 i średnio jest sens pakować się w wyższą lepkość.

Na przyszłość więcej pokory, bo cwaniakowałeś do kogoś w innym temacie, że ty się tu o porady nie pytasz, bo my się nie znamy, a teraz wychodzi na to, że jedyne, po czym oleje odróżniasz, to opakowanie.
 
Nie pytam o porady w sprawie doboru oleju temu założyłem temat w innym dziale . Ciekawi mnie opinia o 2-3 olejach . To że coś było wałkowane tu na forum to nie znaczy że to jest prawda objawiona. Poza tym pisanie że było wałkowane to daje tyle co nic
Na ruskim forum pisali że Shell 0w40 szybko zmienia lepkość w dół. To kto ma rację jeden user z jednego forum olejowego czy drugi user z drugiego forum olejowego które defacto powstało na wzór tego pierwszego.

Moderator skasował mi temat to założyłem tu i znów zaczęło się męczenie buły o 0w30 i 5w30, czego chciałem uniknąć bo najmniej problemów .Mam i miałem na 0w40 i tej lepkości zamierzam się trzymać

Pytanie w sumie jest proste który olej jest najlepszy z w/w i od razu ripostuje odpowiedź że zależy do jakiego silnika. Zgadza się że silnik to podstawowe kryterium.
Chodzi mi raczej o to że jeśli jeden jest zdecydowanie lepszy [ ma lepszy pakiet dodatków , bazę a drugi to lipa] to o taką selekcję mi chodzi, ponieważ nie chce zmienić bardzo dobrego M1fs na jakąś chałę oszczędzając 5 czy 10 złotych . Jak mówię zmiana dla zmiany. Chyba nawet dopłacę parę złotych do quartz 9000 ( i tu np mnie ciekawi czy total jest często podrabiany)

Ogólnie dylemat o wytypowanie czegoś takiego jak kiedyś był ravenol 0w40 SSL . Numer jeden dopuki nie wyszła afera z częstymi zmianami formulacji. Przecież każdy z was ma klika olejów które polecacie w danej lepkości i normie , bo jedne mają dobry stosunek jakości do ceny a inne nie

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Festiwal mitów i zabobonów... Ten temat już się śmieszny robi.


.

Z Tobą to rozmowa jest naprawdę śmieszna. Bo jak ubijesz sobie do głowy swoją teorię to nawet jeśli fakty są inne to tym gorzej dla faktów

Dam ci taki rebus. Jest autko które od nowości ma jeden właściciel przez 12 lat. Po dwóch latach został zrobiony chip. Przez jakieś 8 lat w sumie autko poruszało się z 5 bądź 6 olejami z cudowną normą 507.00. Przeważnie 5w30 3 razy 0w30 [ bo 2razy na av-l 1 raz na ect]

Nagle tragedia latem właśnie na 0w30 nagle zaczęła cieć pokrywa zaworów ale nie na uszczelce tylko na spieku dwóch plastikowych jej elementów. Cieklo i od zewnątrz i na górze że olej zbierał się wokół wtryskiwaczy numer 3 i 4.
Nagle zdążył się cud zmieniony został olej na 5w30 z również z boską normą 507 i temp oleju spadła i wycieki praktycznie ustały , lekko się pociło.

Więc właściciel auta umył pokrywę. Uszczelnił te łączenia uszczelniaczem i jeździ 6 lat bez wycieków. Dodatkowo mienił na 0w40 kilka lat temu i stał się kolejny cud . Temp robocza oleju spadła w porównaniu z avl z 95-100 na 84 do max 90 [ na 5w30 oscylowała w granicach 90-92 w zależności od oleju].

Lepkości 0w30 czy 5w30 właściciel dyletant przeliczył na kalkulatorze i mu wyszło że w porównaniu do 0w40 w tej temp różnica jest niewielka
Z kolei na zimno mimo że 5w30 ma niższa lepkość od 0w40 [ 5w ma ok65 w 40 st a 0w 70 -75 ] to auto na mrozie odpala lepiej na 0w40. Po odpaleniu pracuje od razu miarowo nawet w ciężkich mrozach. Nawet właściciel pokusiłby się o stwierdzenie że lepiej odpala na M1fs niż na Av-l 0w30 mimo że ten drugi już ma lepkość w 40 o ile pamiętam pięćdziesiąt parę. Nie był w tym czasie wymieniany ani rozrusznik ani akumulator.

Musi być cud , ręką boga
Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Jak nie szukasz oleju?
Nie szukam doboru oleju do silnika tylko ciekawych alternatyw do mobila FS w podobnych pieniądzach bo chyba quarz jest ciut droższy na litrze.

Jak wszedłem na allegro to w całym gąszczu soecoli mannoli bizoli pojawiło się kilka rokujących w niskiej cenie. I właśnie to mnie zaciekawiło

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Twoja logika coraz bardziej mnie zaskakuje....szukasz alternatyw Mobila do swojego silnika.

Moze miales takiego pecha, ze trafiles na podrobke i nie wiadomo co tak naprawde tam wlales. Bo to co opisujesz...to zaliczam do cudow, bo sie to praktycznie nie zdarza, co opisales. Nie komentuje juz tych dziwnych dzwiekow silnika itd. Nie powinno na zadnym oleju dojsc tak szybko do wyciekow, zastosowales 5W-30 i nagle przestalo ? :D Podkreslam! W kazdym pakiecie dodatkow sa odpowiednie dodatki, ktore zwiekszaja kombatybilnosc z elastomerami. A Shell z pewnoscia takie ma, tak to wyglada z GTL i obowiazkowo trzeba dac, aby to zrownowazyc:
1654665760525.jpeg


Twoje porownania lepkosciowe nie maja duzego sensu. Ten watek zaczyna mnie juz przerastac :O
 
Kupiłem avl z pewnego źródła . Wiesz może nie przestało od razu tylko bardzo się to ograniczylo . Podgrzewam że to ma związek dziadowska konstrukcja pokrywy zaworów , bo później wyszła lepsza jednoczeciowa.wiec jak olej łapał temp +130 to się plastik rozszczelnił i ciekł . Ciekl bardziej przy oleju mniej lepkim i cieplejszym. Co więcej . To wszystko zaczęło się właśnie po tym jak często olej zaczął łapać temp 120+ na czujniku.
Bardziej mnie zaniepokoiło jednak to zdarzenie na autostradzie . Prawda było cholernie gorąco. Ja na semislickach więc opory duże . Ale kurde shell miał 130+ więc tu nie chodzi już nawet o dodatki tylko o lepkość przy tej temperaturze oleju. Nagle coś silnik wydał bardzo dziwny dźwięk spadła moc od razu odpuściłem i myślałem że nie pojedzie dalej. Ale pojechał jak spadła mu temp. Na szczęście
Podejrzewam że przy takim obciążeniu poszedł film olejowy w kilku miejscach ale to moje gdybanie

Temat raczej taki luźny chodzi o to , jakby do Ciebie podszedł i zapytał
Który olej wg Ciebie lepszy ogólnie
Mobil 1 FS czy total quartz 9000 a może valvo czy ten Petronas w lepkości 0w40 . To co byś odpowiedział znając karty i analizy labow

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Nagle zdążył się cud
Żaden cud. Olej to nie tylko lepkość. Jeszcze zapomniałeś dopisać, że od płukanek się silniki rozszczelniają i tracą kompresję 🙃
Dam ci taki rebus
To forum o olejach, rebusy wychodzą ci rownie słabo, jak czytanie ze zrozumieniem.

Bo jak ubijesz sobie do głowy swoją teorię to nawet jeśli fakty są inne to tym gorzej dla faktów
W tym temacie to nie ja próbuje ludziom wciskać kity, że się silnik rozszczelnił od przejścia z 5W30 na 0W30....
 
Prawda jest jezeli nawet z tego oleju zrobil sie SAE 0W-20 to nie powinno nic sie stac.

To nie gra zadnej roli...XOM stosuje mieszanine GTL, PAO i swojego POE.

Dlatego tak zapytałem całościowo. Ponieważ nie mam wiedzy aż takiej żeby zastanawiać się czy 40 % pao będzie lepsze od 20 % pao ale z innym pakietem dodatków

Dlatego w tych testach u Niemców i ruskich zwracam uwagę na te opisy pod testami . Wiem z tabelki co to popioły i że na dpf wpływają , wiem że fajnie jak jest molibden na lepszy poślizg :) , jak jest dobre ccs czy ogólnie lepkość wysoka w 100 a niska na zimno

Dlatego zapytałem ogólnie które z olejów z pierwszego posta mają całościowo dobry pakiet bo ich cena jest zbliżona. I po prostu jestem ciekaw czy jest coś jeszcze lepszego w tej cenie od M1fs. Lubię testować , ale nie chce testować badziewia jakie mogę trafić przy 6-7 wymienionych olejach tylko od razu wolę zalewać rokujące
Ogólnie parę lat temu zawiezilem wybór do FS i quarza jako że wydawały mi się najlepsze . Obstawiam że fuchs będzie najsłabszy . Potem valvo i Petronas no może jeszcze Castrol byłby na tym poziomie ale często podrabiany .

Btw co to POE ? Estry?

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Back
Top