• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

olej 0w40 do 1.6 tdi

xtremesystems

Użytkownik
Marka samochodu
Skoda
Budżet/ile litrów
5 litrów /160zl
Silnik
1.6 tdi
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie dotyczy
Silnik 1.6 TDI dlubniety na 135 HP i bez dpf

Dotychczas lany M1fs 0w40 .olej bdb ale trochę ma wysoka ilość popiołów a w sumie TDI jest direct injection

Chce cos taniego
Wiem że total quartz 9000 jest porównywalny do w/w mobila

Z innych w podobnej cenie są
Valvoline synpower 0w40
Fuchs supersyn 0w40
Shell helix ultra 0w40
Petronas synthium 7000 0w40

Szczególnie interesuje mnie opinia o petronasie i valvoline
 
A total quartz ?
1654667969304.png

Oleje 0W40 (masówka) są podobne. Np Eurol
1654668135083.png


Nie czytałem całego wątku ale jeśli przeszkadzają Ci popioły to czemu nie przejdziesz na M1 ESP 0W40?
 
Chcesz 100% PAO? Wal Meguina 0W40...
 
View attachment 12207
Oleje 0W40 (masówka) są podobne. Np Eurol
View attachment 12208

Nie czytałem całego wątku ale jeśli przeszkadzają Ci popioły to czemu nie przejdziesz na M1 ESP 0W40?
Esp czy ESPx3 cena mega wysoka a popioły odpowiedni 0.85 i 0.92 gdzie quarz i Petronas dużo tańsze a popioły w granicach 1.1

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Jezus - cudowanie z tym olejem, jakby to był bolid F1 po czipie... Za drogi za tani za dużo popiołu za mało cienki gruby itd... Matko.
No nie sam czasem myślę jak Ty. Ale lubię to auto bo nie tylko czip w nim zrobiłem z droższych i ciekawszych rzeczy siedzą tam Bilstein b8.co sprawia że fabia 2 wykłada na zakrętach dużo " szybsze " auta i potem zdziwienie na twarzy kierownika. Nawet w tym silniku był motul , Castrol i statoil . Ale również parchaty specol

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
No u ruskich i Niemca . O petronasie pisali że nie trzyma normy ccs na 0w tylko na 5w
A o valvo nie było zachwytów po prostu jak nad mobilem i quarzem

W załączniku test petronasa
2c54b244b300a608f96eef6fa3d87a9f.jpg



Ale zaczynam wątpc bo tam piszą 90% pao a na karcie jest 53
Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Też chciałem o to zapytać i widze, że się nie pomyliłem. Gdzie niby jeden olej od drugiego gorzej wypadł?

Popioły? Co się przejmujesz, filtr na kaloryferze wysuszysz i wytrzepiesz do pieca 🙃

Ludzie się w benzynach DI nie przejmują popiołami, a tu się ktoś budzi, że ma Diesla na CR i kombinuje, jak koń pod górę.

Inna kwestia, że żaden olej nie pomoże, jak silnik go pobiera. Wszelkie układy katalityczne i filtry cząstek stałych będą wtedy szybciutko leciały. Jeśli oleju nie pobiera w zauważalny sposób, to można spać spokojnie, nie przejmując się olejem. Ale to też jest kwestia, która była już roztrząsana.

W celu uniknięcia wycieków proponuje 20W50 + moto doktor. Z tego tematu już tylko jaja sobie można robić, nic innego nie pozostaje.
 
Ale zaczynam wątpc bo tam piszą 90% pao a na karcie jest 53
Czytaj ze zrozumieniem co Ci napisalem.

Na marginesie: MSDS nie sluzy do tego celu! Tylko do identyfikacji niebezpiecznych substancji itd. W tym przypadku widzisz oleje bazowe KV40°C < 20,5 cSt.
 
O co już chodzi w tym wątku??? 🤣 Pojemnościowy wyznacznik mocy tego TDi to 85 KM/litr, a cudowanie jak przy dwusuwie rajdowym mającym 400 KM/litr. Ja tak nie cuduję mając 140 KM/Litr... 🤣
 
Też chciałem o to zapytać i widze, że się nie pomyliłem. Gdzie niby jeden olej od drugiego gorzej wypadł?

Popioły? Co się przejmujesz, filtr na kaloryferze wysuszysz i wytrzepiesz do pieca

Ludzie się w benzynach DI nie przejmują popiołami, a tu się ktoś budzi, że ma Diesla na CR i kombinuje, jak koń pod górę.

Inna kwestia, że żaden olej nie pomoże, jak silnik go pobiera. Wszelkie układy katalityczne i filtry cząstek stałych będą wtedy szybciutko leciały. Jeśli oleju nie pobiera w zauważalny sposób, to można spać spokojnie, nie przejmując się olejem. Ale to też jest kwestia, która była już roztrząsana.

W celu uniknięcia wycieków proponuje 20W50 + moto doktor. Z tego tematu już tylko jaja sobie można robić, nic innego nie pozostaje.
Ale pisałem w pierwszym poście . Obecnie jest 0 poboru .z resztą jak cieklo przez pokrywę to nie nie tak żebym widział to na bagnecie
No jak już taki mądry jestes to może pomożesz i podpowiesz który z wymienionych jest ciekawy do sprawdzenia

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
O co już chodzi w tym wątku??? Pojemnościowy wyznacznik mocy tego TDi to 85 KM/litr, a cudowanie jak przy dwusuwie rajdowym mającym 400 KM/litr. Ja tak nie cuduję mając 140 KM/Litr...
No ok . Po prostu chęć zmiany na co innego po 3 latach w podobnych pieniądzach

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Te parę dych to jakiś priorytet? Czy olej co miesiąc zmieniasz?
PS. A8C22 V8 też jest "dajrekt injekszyn" a zalecany jest Superol CC 15W40... I nikt nie patrzy na popiół.🤣
 
No chciałbym mieć 5 litrów w granicach tych 160 złotych . Ale może być taniej . Bo też nie sztuka kupić penrite . Bardziej mnie kręci bang for buck czyli coś w dobrej cenie a dobre ponadprzeciętnie a nie najlepsze bez względu na cenę

Testował bym każdy pojedynczo tylko chce już na wstępie zawęzić krąg do 2 max 3

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top