• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do 1.4T 125KM, Astra K

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
Sprawa prosta, producent zaleca 5w30 z normą Dexos 1 gen 2.
Poszukuję porównań i analiz ww olejów, celem dobrania najlepszego.

Samochód ma w tej chwili 50 tys km. Silnik nie pobiera oleju.
Jeżdżę na oleju z ASO Geniune GM Dexos 1 gen 2.
Wymiany 2x do roku, co 12-13 tys km.
Styl jazdy raczej spokojny, ale lubię czasem podkręcić silnik do 5000 obr.
Dystanse jakie pokonuje to 2x35km drogą krajową.

Jest kilka czynników, które mnie niepokoją i szukam alternatywy do oleju GM:
- 8-9 tys km od wymiany zaczyna się niewielki ubytek oleju (tak 2-3mm na bagnecie)
- po wymianie oleju na świeży, silnik niesamowicie się wycisza - czyżby olej nie trzymał parametrów i to na dystansie zaledwie 13 tys km?

Nie szukam nie wiadomo jakich olejów, a mocno dostępnych.
Na rynku są:
- GM Dexos1 g2
- Shell HX8 Professional AG (tylko w ASO)
- Motul Eco-Lite
- Yacco GDI
- Ravenole DXG (PAO) i HDX (zapewne HC)
- Total 9000 Future FGC
- Liqui Moly DX1

MIllersy, Amsoile i inne "egzotyczne" odrzucam.
Olej ma być dobry i łatwo dostępny.
Nie szukam petardy, tylko solidnego produktu.
Nie ukrywam, że moimi faworytami są Motul i niestety, GM.
 
po pierwsze - turbo żyje, turbo pije, a silniki Opla znane są z apetytu na olej.

po drugie - 13 tysięcy to nie jest mały interwał dla oleju. Jesli olej jest na pełnym PAO, to 15 może i wytrzyma [co innego filtr oleju! a o tym ludzie już nie myślą] natomiast wszelkiej maści HC, czy PAO + HC to 10 tysięcy to już możemy założyć, że jest meta.
 
Z tych oleji najlepszy yacco i ten bym wybrał ewentualnie ravenol motula i gm nie zalewaj bo są najgorsze z tych wymienionych
 
Tam jest już bezpośredni wtrysk benzyny?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Tak, tam jest wtrysk bezpośredni.
Zielony34 napisał:
po pierwsze - turbo żyje, turbo pije, a silniki Opla znane są z apetytu na olej.
...
O dziwo właśnie silnik oleju nie bierze.
Zielony34 napisał:
po drugie - 13 tysięcy to nie jest mały interwał dla oleju. Jesli olej jest na pełnym PAO, to 15 może i wytrzyma [co innego filtr oleju! a o tym ludzie już nie myślą] natomiast wszelkiej maści HC, czy PAO + HC to 10 tysięcy to już możemy założyć, że jest meta.
No to skoro 13 tys to nie mało, jak odnieść się do zaleceń Opla 30 tys/rok lub wg wskazań.
Komputer mi wskazuje interwał 18-20 tys.

Ravenol DXG ma w opisie 40-70% PAO.
Parametry ma wręcz wzorcowe w porównaniu do innych, podobnych olejów (NOACK 6%, temp zapłonu 260*C).
Tylko, ja w cuda nie wierzę, bo cena taka sama jak za Motula (+20PLN).
dawid napisał:
Z tych oleji najlepszy ...
XXX nie zalewaj bo są najgorsze z tych wymienionych

Na jakiej podstawie ... ?
Nie znacie jakichś testów tych olejów?
 
Najpierw napisz jakie masz zalecenia z manuala auta. Komputer auta (odnośnie zmian oleju) traktuj nie jako wyrocznie a jako wskazówkę. Obok jest UOA oleju z TSI po 30kkm - komputer nie wskazywał zmiany wcześniejszej a wyszło że olej dawno się skończył.
 
Mam Lagune II, tam Renault zalecał wymianę co 30 tysięcy. Już wiesz, czemu była Królową Lawet? :D ZADEN olej nie wytrzyma takiego interwału. Filtr nie wytrzyma nawet 15 i zacznie puszczać syf w magistrale.

Btw. Pozdrawiam z Krosna :D

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
PIsałem w pierwszym poście, że Dexos 1 gen 2, 5w30.
Od 2017r nie ma innych zaleceń dla silników benzynowych w Oplu.
Dotyczy wszystkich Astr K/5, Insigni.
W 2015r te silniki zalewane były olejem Dexos2, ale ze względu na problemy z szarpaniem przy przyspieszaniu i kilkoma przypadkami uszkodzonych tłoków (LSPI-samozapłon), Opel definitywnie wprowadził D1g2.

Zielony34 napisał:
Mam Lagune II, tam Renault zalecał wymianę co 30 tysięcy. Już wiesz, czemu była Królową Lawet? :D ZADEN olej nie wytrzyma takiego interwału
Ja doskonale o tym wiem.
Chociaż te 30 tys to raczej należy traktować nie jako inerwał, a do 30 tys lub wg wskazań.
Tak jest w aktualnych samochodach, które mają dokładniejsza analizę zużycia oleju niż LII.
W tym momencie mam 10 tys od wymiany, komputer pokazuje 45% "żywotności", czyli wg jego wskazań 18-20 tys mogę przejechać.
Zielony34 napisał:
Btw. Pozdrawiam z Krosna :D
Ja również :)
Może się spotkamy gdzieś na drodze? :)
 
A ja Ci powiem, że jak chcesz się cieszyć silnikiem, zmieniaj olej co 10, bez względu na to, co komp pokazuje. Gdzieś czytałem o tych pomiarach i że są cholernie niedokładne. Nie ma co się zresztą dziwić, do silnika nie upchneli laboratorium :D

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
SACZI napisał:
Ravenol DXG ma w opisie 40-70% PAO.
Parametry ma wręcz wzorcowe w porównaniu do innych, podobnych olejów (NOACK 6%, temp zapłonu 260*C).
Tylko, ja w cuda nie wierzę, bo cena taka sama jak za Motula (+20PLN).
Na niemieckim forum jest analiza świeżego i zużytego DXG można sobie porównać.
Tak jest w aktualnych samochodach, które mają dokładniejsza analizę zużycia oleju niż LII.
W tym momencie mam 10 tys od wymiany, komputer pokazuje 45% "żywotności", czyli wg jego wskazań 18-20 tys mogę przejechać.
To zużycie jest szacowane na podstawie przebiegu, średniej prędkości, ilości odpaleń itp itd czyli tylko na podstawie stylu jazdy. Nie bada ten system żadnych właściwości fizykochemicznych oleju.
 
Plywak napisał:
Na niemieckim forum jest analiza świeżego i zużytego DXG można sobie porównać.
Na niemieckim oil-club?
Masz linka?


Motul Eco-Lite:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/34736-motul-8100-eco-lite-5w-30-dexos1-gen2-svezhee/
 
https://www.opel.pl/content/dam/opel/poland/owners/manuals/pdf/Astra_K/instrukcja_astra_0117_my17_5.pdf
Sprawa z LSPi jest dawno znana. Rozwiązaniem problemu, jest (podobno) w pakiecie dodatków zmniejszenie poziomu wapnia i dodanie magnezu w zamian.
W związku z tym te oleje będą miały ( w większości) ten sam pakiet dodatków, bazowo jednak będą róźnice.
https://blog.amsoil.com/gm-dexos-and-lspi/
A dostępnych Motul, Eurol, Ravenol.
https://www.gmdexos.com/owner/brands/dexos1/index.html
Na marginesie jak podaje manual, ale i spis, norma przewiduje różne lepkości a nie tylko 5w30.
Interwał 10 kkm max, wtrysk bezpośredni nie ma litości dla oleju.
 
Panowie, czy przy wtrysku bezpośrednim nie jest zalecany Low Saps?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Nie, LowSaps/MidSapa zalecany jest w silnikach z DPF, czy ostatnio GPF (dpf dla benzyn).
D1g2 to olej MidSaps.
 
No właśnie wydawało mi się, że nie tylko przy DPFie.

Wtrysk bezpośredni ma tendencję do gromadzenia się zanieczyszczeń. Olej musi być porządny i interwały krótkie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
cytrynowiec napisał:
https://www.opel.pl/content/dam/opel/poland/owners/manuals/pdf/Astra_K/instrukcja_astra_0117_my17_5.pdf
Sprawa z LSPi jest dawno znana. Rozwiązaniem problemu, jest (podobno) w pakiecie dodatków zmniejszenie poziomu wapnia i dodanie magnezu w zamian.
W związku z tym te oleje będą miały ( w większości) ten sam pakiet dodatków, bazowo jednak będą róźnice.
https://blog.amsoil.com/gm-dexos-and-lspi/
A dostępnych Motul, Eurol, Ravenol.
https://www.gmdexos.com/owner/brands/dexos1/index.html
Na marginesie jak podaje manual, ale i spis, norma przewiduje różne lepkości a nie tylko 5w30.
Interwał 10 kkm max, wtrysk bezpośredni nie ma litości dla oleju.
cytrynowiec, ja to wszystko znam i wiem ...
Instrukcje podajesz nieaktualną bo z 2017r, a tam dopuszczali normy Dexos2, A3/B3, C3.
W późniejszych już tylko d1g2 i tak zostało do teraz.
5w30 to info z centrali Opla.
Ja w niższe lepkości nie idę, mimo, że norma przewiduje.
 
Shell Helix Ultra 5W30 może być ciekawym wyborem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
No tak, mój błąd.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top