• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do golf 7 1.6 tdi ea288

radiator

Użytkownik
Samochód
golf
Marka samochodu
vw golf 7
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
1.6 tdi
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
sae c3
Do tej pory wlany był eurol 5w30. Silnik ma 178kkm i w serwisie aso powiedzieli, że od jakiegoś czasu mają olej od shella i wlewaja 0w30 taki w szarje butli longlife. Czy jak zmienię z tego eurola 5w30 na aso oem 0w30 to coś złego się stanie motorowi? Jeden z mechaników zaśmiał sie, że chcę taki olej wlać. Natomiast mam dwóch znajomych tylko z silnikiem 2,0 również w golfie 7 i mają zalany 0w30. Stąd moje wątpliwości, bo olej niby woda, ale skoro aso taki zaleca to chyba nie zależy im na rozwaleniu naszych motorów?
 
ASO to Ci będzie wciskać każdy olej którym handluje :) swoją drogą nie szkoda kasy na wymianę oleju u tych zdzierców?
 
I w ASO, i w sklepach na allegro, i w specolu, i w sklepie miesnym, i zona w domu.
Skoro robia walki, a auta jezdza na long life po 300tys, to by tylko udowadniało, ze my z tymi dobieraniami najlepszych olejow, dodatkow, wymianie co 10tys tylko się frajerujemy.
@luckyboy keep calm
 
Jak wiesz, że w Specolu robią wałki to podziel się może z nami co i jak a jak nie to proponuje to samo co zaproponowałeś Koledze luckyboy, który przynajmniej nie napisał , w którym dokładnie ASO robią wałki. Ja mam znajomych byłych pracowników ASO, którzy byli świadkami czy nawet uczestnikami różnych nazwijmy to wałków ale nie mam zamiaru się na ten temat rozwodzić bo wszędzie są ludzie uczciwi i nieuczciwi i nie ma co uogólniać a druga sprawa, że nie zawsze jeśli coś pójdzie nie tak to od razu jest celowe działanie z góry obliczone na robienie "wała".
 
Dzieki Panowie jutro leci wymiana na oem vag longlife 0w30. Nie bedę tego robił w aso (gdzie kupiłem olej) tylko u znajomego, który nawet dzisiaj potwierdzał na jutro termin i pytał czy pewny jestem tego 0w30. Zaryzukuję a jutro dam znac nt. pierwszych doznań osłuchowych.
 
Jak wiesz, że w Specolu robią wałki to podziel się może z nami co i jak a jak nie to proponuje to samo co zaproponowałeś Koledze luckyboy, który przynajmniej nie napisał , w którym dokładnie ASO robią wałki. Ja mam znajomych byłych pracowników ASO, którzy byli świadkami czy nawet uczestnikami różnych nazwijmy to wałków ale nie mam zamiaru się na ten temat rozwodzić bo wszędzie są ludzie uczciwi i nieuczciwi i nie ma co uogólniać a druga sprawa, że nie zawsze jeśli coś pójdzie nie tak to od razu jest celowe działanie z góry obliczone na robienie "wała".
Specol był podany losowo, możesz użyć Total jeśli chcesz. Chodziło mi o to, że nie można popadać w paranoje. Nikt nie bedzie jechał do Iraku z łopatą i wiadrem, żeby własnorecznie wydobyc 5L ropy, pozniej rafinowac w domu, osobiscie produkowac bazy, dodatki, blendowac. Jeszcze filtr do tego oleju z celulozy z własnej brzozy bedzie robil.
Ludzie robia walki, ale nie jest to tak powszechne, zeby paranoicznie na kazdym kroku sie tego obiawiac.
 
Widziałem własnie petertest tego vagowskiego oleju i chyba za bardzo "podrapał " rurkę. Shell też identycznie ją 'uszkodzil'.Wierzyć w te testy i jakie one mają odzwierciedlenie w warunkach jakich pracuje motor? Czy aż tak duża jest różnica pomiędzy 5w30 a 0w30? Po co vag zmieniał klasy?
 
OEM/Shell 0W30 to dobry olej i możesz go bez obaw zastosować. Norma 504/507 nie określa lepkości wprost i zarówno lepkość 5W30 jak i 0W30 (a także 0W40) są dopuszczone i zawsze tak było. Zmiana dostawcy z Castrola(BP) na Shell wynika jedynie z działań biznesowych. Jak by Obajtek dał odpowiednia ofertę to by był Orlen:)
 
Norma 504 / 507 nie jest jednoznaczna z C3 - istnieje mnóstwo olejów C3 które 504 nie spełniają. Jeśli instrukcja wskazuje 504/507 to tylko na ten parametr bym patrzył, 0W30 / 5W30 bez znaczenia
 
Czy to jest tak że w 504 główna różnica to wymaganie LL na 650 godzin pracy? Czy jest coś jeszcze?
 
Pieniądz nie śmierdzi za dodatkowe testy, ale czy konieczne? To niech sobie każdy odpowie na to pytanie.
 
Back
Top