• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do golf 7 1.6 tdi ea288

radiator

Użytkownik
Samochód
golf
Marka samochodu
vw golf 7
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
1.6 tdi
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
sae c3
Do tej pory wlany był eurol 5w30. Silnik ma 178kkm i w serwisie aso powiedzieli, że od jakiegoś czasu mają olej od shella i wlewaja 0w30 taki w szarje butli longlife. Czy jak zmienię z tego eurola 5w30 na aso oem 0w30 to coś złego się stanie motorowi? Jeden z mechaników zaśmiał sie, że chcę taki olej wlać. Natomiast mam dwóch znajomych tylko z silnikiem 2,0 również w golfie 7 i mają zalany 0w30. Stąd moje wątpliwości, bo olej niby woda, ale skoro aso taki zaleca to chyba nie zależy im na rozwaleniu naszych motorów?
 
Twierdzisz że c3 5w30 i 504/507 5W30 mogą być takie same w obrębje jednej firmy/serii?
 
Przecież napisałem, że bazuje na ACEA C3. I również pisałem wielokrotnie, że aprobaty OEM bazują głównie na API/ILSAC lub ACEA + czasem są dodatkowe testy na olej w ramach pewnej aprobaty.
 
Po wymianie oleju. Silnik chodzi jak chodził. Nic ciszej, nic głośniej. Jedynie to na jałowym (po przejechaniu ok 20km) spalanie 0,5 a wczesniej nie było to do osiągnięcia. W kabinie bez zmian w decybelech na moje ucho. Kolega mechanik czepial się tylko, że rozmazana data produkcji na szarym opakowaniu i dodał ja też mam takie na sklepie (he he)
 
Tak Mobil miał kiedyś aprobatę i kilka innych (nienanych u nas) olejów w Erwinie też ale od ładnych paru lat nie spotkałam żadnego. Moża była jakaś aktualizacja normy. Są oleje o lepkości z pogranicza xW40 i ogólnie w 504/507 dominują lepkości z górnego zakresu xw30.
 
Okazuje się, że mój mało ogarniety mechanik przelał o 200ml olej. Po zlaniu tego co soatło w butli 5l do pojemnika 100ml wyszło szydło z worka. Odessałem przez bagnet kilka strzykawek i powiem Wam, że zrobiłem może 200km i olej czarny. Zastanawiam się czy warto po 1000km zlać go i zrobić taką jakby płukankę czy zostawić go na kolejne 10kkm?
 
Taki urok diesla. Olej potrafi zrobić się czarny niemal po pierwszym uruchomieniu po wymianie. W silniku zostaje 5-10% oleju. Wystarczy żeby zabarwić świeży olej. Możesz płukać wymieniać 2x itd ale i tak po ok 1000km będzie czarny.
 
Olej po 5100km od wymiany z Cromy 1.9 jtd z ponad 315kkm na liczniku wszystko oryginał.
74adce5678d363272570b514c37d7b56.jpg
 
Okazuje się, że mój mało ogarniety mechanik przelał o 200ml olej. Po zlaniu tego co soatło w butli 5l do pojemnika 100ml wyszło szydło z worka. Odessałem przez bagnet kilka strzykawek i powiem Wam, że zrobiłem może 200km i olej czarny. Zastanawiam się czy warto po 1000km zlać go i zrobić taką jakby płukankę czy zostawić go na kolejne 10kkm?
Ja w CAYC przy najazdach i rurce do odsysania . Nalałem całe 5L i mam na bagnecie max

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Okazuje się, że mój mało ogarniety mechanik przelał o 200ml olej. Po zlaniu tego co soatło w butli 5l do pojemnika 100ml wyszło szydło z worka. Odessałem przez bagnet kilka strzykawek i powiem Wam, że zrobiłem może 200km i olej czarny. Zastanawiam się czy warto po 1000km zlać go i zrobić taką jakby płukankę czy zostawić go na kolejne 10kkm?
O 200 ml, nie przesadzaj. Delikatne przelanie ponad max nie wyrządzi Ci żadnej krzywdy.
 
Cześć mam też w golfie 7 ori vw 0w30. Wcześniej miałem 5w40 c3 total. Różnicy w dźwięku silnika raczej nie ma. Temperatury na autostradzie przy upałach ok 105-110 stopni. Na stronie vw możesz przeczytać o tych olejach ale nie ma tam nic na temat ochrony silnika tylko sama ekologia. Tutaj na forum jest większość wyznawców niskich lepkości. Poczytaj oil club de. Tam znowu wysokie lepkości nawet kiedy dpf. Ja już czytam iedno i drugie musisz sam wyciągnąć wnioski. Kwestia dystansów jakie robisz czy olej się nagrzewa i nie dolewa paliwa do oleju.
Post automatically merged:

Cześć mam też w golfie 7 ori vw 0w30. Wcześniej miałem 5w40 c3 total. Różnicy w dźwięku silnika raczej nie ma. Temperatury na autostradzie przy upałach ok 105-110 stopni. Na stronie vw możesz przeczytać o tych olejach ale nie ma tam nic na temat ochrony silnika tylko sama ekologia. Tutaj na forum jest większość wyznawców niskich lepkości. Poczytaj oil club de. Tam znowu wysokie lepkości nawet kiedy dpf. Ja już czytam iedno i drugie musisz sam wyciągnąć wnioski. Kwestia dystansów jakie robisz czy olej się nagrzewa i nie dolewa paliwa do oleju.
Edit: są tutaj użytkownicy dla których ochrona silnika to bełkot marketingowy.
 
Okazuje się, że mój mało ogarniety mechanik przelał o 200ml olej.
No i dobrze zrobił. Olej o jakiś ułamek będzie dłużej w lepszej kondycji no i dolewkę już masz gotową :p
200ml to tyle co nic. Taki nadmiar oleju ma się gdzie pomieścić w silniku.

Bardziej mnie interesi druga cześć, że po 200km olej jest już czarny. Jaka jest historia olejowa tego silnika?
 
Czytam, nawet coś piszę, ale ogólnie widzę zupełny brak zrozumienia istoty sprawy!
Ludzie chcą mieć przedstawione zagadnienia zero-jedynkowo, ale tak się nie da!

Skoro sam jesteś zwolennikiem olejów o wysokiej lepkości, które "chronią silnik", może 10w60 następnym razem...?
 
Last edited:
Czytam, nawet coś piszę, ale ogólnie widzę zupełny brak zrozumienia istoty sprawy!
Ludzie chcą mieć przedstawione zagadnienia zero-jedynkowo, ale tak się nie da!

Skoro sam jesteś zwolennikiem olejów o wysokiej lepkości, które "chronią silnik", może 10w60 następnym razem...?
A ty uznajesz tylko 0w8

Uwielbiam argument 10w60

Ja np zamiast 0w30 preferuje 0w40 ewentualnie grubszy 5w30

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Ja kiedyś widziałem film porównawczy przepływ oleju przez turbo 5w30 vs 5w40 - ten sam silnik. Niby różnica pomiędzy nimi niewielkia, ale 5w30 przepływało co najmniej dwa razy więcej - to do mnie przemówiło

Poza tym większość użytkowników stwierdza że mniej lepki olej to wyższe jego temperatury, czyli musi lepiej chłodzić silnik i osprzęt
 
Back
Top