• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do golf 7 1.6 tdi ea288

radiator

Użytkownik
Samochód
golf
Marka samochodu
vw golf 7
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
1.6 tdi
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
sae c3
Do tej pory wlany był eurol 5w30. Silnik ma 178kkm i w serwisie aso powiedzieli, że od jakiegoś czasu mają olej od shella i wlewaja 0w30 taki w szarje butli longlife. Czy jak zmienię z tego eurola 5w30 na aso oem 0w30 to coś złego się stanie motorowi? Jeden z mechaników zaśmiał sie, że chcę taki olej wlać. Natomiast mam dwóch znajomych tylko z silnikiem 2,0 również w golfie 7 i mają zalany 0w30. Stąd moje wątpliwości, bo olej niby woda, ale skoro aso taki zaleca to chyba nie zależy im na rozwaleniu naszych motorów?
 
Może być HX8 ECT, ale nie jest na bazie GTL, a kosztuje obecnie 180 zł/5l (ten z aprobatą VW). Natomiast VW 0W30 jest w ASO Autorud za 190 zł/5l. Podobną cenę ma Shell 0W30 AV-L w ofercie oficjalnego dystrybutora na Allegro.
 
Last edited:
Sprawdziłem ostatnio ceny i się troszkę zdziwiłem. W tej chwili Mobil 1 ESP 5l za 157 zł w jednej z hurtowni jest bezkonkurencyjny (w temacie z promocjami jest namiar). Jak Shell to według mnie również OEM VW 0w30 (rok temu poniżej 130 zł kupowałem) cena 180-220 zł.
 
Znalazlem w dobrej cenie
fuchs gt1 5w30
on jest niby na PAO. Moze lepiej tego wziąć zamiast tego shell hx8. Tylko o każdym oleju piszą 'a umnie glośniej zaczął pracować', albo inne bzdury. Gdzieś pisali, że jak brać to każdy byleby od shell inni, że fuchs słaby. Głowa boli od tych dywagacji. Czy z fuchs-em mieliśćie Panowie do czynienia?
 
Fuchs ma dobre oleje. Miałem niedawno Fuchsa w 1.8T - nic niepokojącego nie zauważyłem. Z 13-15 lat temu jak miałem Golfa mk3 TDI zalewalem tylko Fuchsa.
 
Znalazlem w dobrej cenie
fuchs gt1 5w30
on jest niby na PAO. Moze lepiej tego wziąć zamiast tego shell hx8. Tylko o każdym oleju piszą 'a umnie glośniej zaczął pracować', albo inne bzdury. Gdzieś pisali, że jak brać to każdy byleby od shell inni, że fuchs słaby. Głowa boli od tych dywagacji. Czy z fuchs-em mieliśćie Panowie do czynienia?
Z tym "na PAO" to bzdury. Ale olej ok.
 
Tak dla wyjaśnienia, otrzymałem maila od działu tech. shella. Zapytałem o olej helix hx8 etc 5w30 (nnie etc c3) czy jest na bazie gtl czy to HC. Odpwiedzieli mi, że zarówno hx8 etc jak i h8 etc c3 (ten nie ma aprobaty vw) sa na bazie gtl. Oczywiście rekomendują zalac olejem o wyższych parametrach jak 0w30, polecjając nie premium a standard av-l 0w30. Na odpowiedź czekałem aż 2 dni, trochę mi facet powyjasniał kwestii zmiany lepkości czego inni producenci nie robią bo umowy z vw nie mają. A znowu vw przeprowadził ponoć testy i uznał, że rzadki będzie lepszy.
 
Tak dla wyjaśnienia, otrzymałem maila od działu tech. shella. Zapytałem o olej helix hx8 etc 5w30 (nnie etc c3) czy jest na bazie gtl czy to HC. Odpwiedzieli mi, że zarówno hx8 etc jak i h8 etc c3 (ten nie ma aprobaty vw) sa na bazie gtl. Oczywiście rekomendują zalac olejem o wyższych parametrach jak 0w30, polecjając nie premium a standard av-l 0w30. Na odpowiedź czekałem aż 2 dni, trochę mi facet powyjasniał kwestii zmiany lepkości czego inni producenci nie robią bo umowy z vw nie mają. A znowu vw przeprowadził ponoć testy i uznał, że rzadki będzie lepszy.
To, że polecają 0W30 to ja rozumiem. Ale nie do konca mi się narracja kupy trzyma. VW nie zmianiał wymogów normy 504/507 i oleje w lepkości 0W30 były dopuszczone zanim ta lepkość stałą się standardem ASO w związku ze zmianą dostawcy. Oleje w tej lepkości miały oficjalne aprobaty wiec VAG musiał wiedzieć, że się nadają bez dodatkowych testów. Czego inni producenci nie robią bo umowy z VW nie mają? No i finalnie AV-L0W30 i ETC C2/C3 0W30 to raczej jest ten samo olej. Jeśli nie to jakie są różnice bo jak do tej pory to nkt chyba do tego nie doszedł. I jeszcze kwestia tego, że raczej chodzi, że nie rzadki bedzie lepszy tylko olej o niższej lepkości bedzie lepszy a uściślając to w niższej lepkości zimowej.
 
Powiem taką moze głupią myśl.
ETC C2/C3 0W30 jest w butli 4L
AV-L 0W30 jest w butli 5L
Bo vw diesle maja miskę na 5L, to jest ta roznica pomiedzy tymi olejami?
Jesli to powyzej jest głupota to sorki, moze to wynik wczorajszej Whisky.
 
Właśnie. Dotychczasowe śledztwo wykazało, co prawda nie niezbicie, że na bazie GTL są np. Helix Ultra i Helix Ultra ECT, natomiast HX7 czy HX8 to oleje HC. Może dział techniczny Shella to taki odpowiednik ASO?
 
U ruskich tez sie zastanawiali.
Screenshot_2023-03-12-20-46-15-746_com.android.chrome-edit.jpg
 
Właśnie. Dotychczasowe śledztwo wykazało, co prawda nie niezbicie, że na bazie GTL są np. Helix Ultra i Helix Ultra ECT, natomiast HX7 czy HX8 to oleje HC. Może dział techniczny Shella to taki odpowiednik ASO?
Z Forda kiedyś odpisali, że nie zalecają Penrite bo to oleje z Australii a u nich jest inny klimat. Ch..j z normami i specyfikacjami klimat inny to oleje też inne. Swoja drogą mogli jeszcze napisać, że w Australii jeżdżą do górny nogami.
 
To, że polecają 0W30 to ja rozumiem. Ale nie do konca mi się narracja kupy trzyma. VW nie zmianiał wymogów normy 504/507 i oleje w lepkości 0W30 były dopuszczone zanim ta lepkość stałą się standardem ASO w związku ze zmianą dostawcy. Oleje w tej lepkości miały oficjalne aprobaty wiec VAG musiał wiedzieć, że się nadają bez dodatkowych testów. Czego inni producenci nie robią bo umowy z VW nie mają? No i finalnie AV-L0W30 i ETC C2/C3 0W30 to raczej jest ten samo olej. Jeśli nie to jakie są różnice bo jak do tej pory to nkt chyba do tego nie doszedł. I jeszcze kwestia tego, że raczej chodzi, że nie rzadki bedzie lepszy tylko olej o niższej lepkości bedzie lepszy a uściślając to w niższej lepkości zimowej.
Na stonach producentów olejeowych, każdy poleca lepkość 5w30. Tylko shell promuje 0w30 a jako ekonomiczny 5w30 hx8. Tak się zastanawiam czy z bazą gtl mogliby zwyczajnie konfabulować w mailu? To tak można? Kupię tego hx8 lub dochodząc do innych wniosków, że jak zmieniam co około 10kkm to jaki bym nie wlał będzie dobrze. Trochę z tymi olejami, mam takie wrażenie, jest jak z babami. Każda robi to samo tylko w inny sposób. Kwestie zadowolenia to już inny aspekt.
 
bzdura, ze tylko shell poleca 0W30 a wszyscy inni tylko 5W30. 0W30 z normą 504/507 mają w ofercie obecnie m.in Motul, Mobil, Millers, Eurol, Ravenol, Texaco i wielu innych.
 
Back
Top