• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do KIA Sorento 3.3 V6 248KM z 2007r.

kravietz81

Użytkownik
Lokalizacja
PL
YAHOO
kravietz81
Samochód
Kia Sorento 3,3 V6 248KM
Marka samochodu
KIA Sorento
Budżet/ile litrów
500 PLN / 5,2 L
Silnik
3.3 V6
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W-20
Witam.

Proszę o rekomendację oleju do samochodu KIA Sorento 3.3 V6 248KM z 2007r. Samochód zostanie wkrótce zagazowany. Samochód będzie użytkowany zwyczajnie + od czasu do czasu rekreacyjny off-road (1x / 2x w miesiącu).

Planowane są podróże zarówno w śnieżne rejony Skandynawii, jak i na południe Europy, nad morze śródziemne.

Ze specyfikacji producenta można wyczytać, że zalecany jest olej 5W-20, ale z uwagi na fakt iż silnik będzie pracował na paliwie LPG, które ma wyższą kaloryczność co przekłada się na wyższe temperatury pracy może bardziej adekwatny byłby olej 5W-40 lub 5W-50??

1656177135228.png


Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

P.S. Jeśli to pierwsza wymiana po zakupie, to czy zasadne będzie zrobić płukankę?? Czy może to przynieść więcej szkody niż pożytku, jeśli nie ma żadnych niepokojących objawów?? Na wolnych obrotach nie słychać w ogóle silnika tylko cichy szum spod maski.
 
Z takim budżetem możesz niemal wszystko. Amsoil SS 5W20 spokojnie się w nim zmieści.
 
Ok. A co z podniesieniem lepkości do 50? Jest sens przy gazie?

Na pozostałe pytania coś odpowiesz?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 
Kurcze - ja to nawet do głowy nie biorę takich .... dyrdymałów? 5W30 to max co potrzebne jest w tym silniku czyli AMS ASL
 
Cieszę się, że wam humor dopisuje, ale chciałbym jednak uzyskać odpowiedzi na te moje, może i banalne pytania. Będzie szansa?
 
No przecież masz odpowiedź powyżej :) 5W30
 
5W-20, ale z uwagi na fakt iż silnik będzie pracował na paliwie LPG, które ma wyższą kaloryczność co przekłada się na wyższe temperatury pracy może bardziej adekwatny byłby olej 5W-40 lub 5W-50??
To są bzdury. Temperatura mieszanki na LPG jest praktycznie równa tej na PB, to nie czasy zasilania gaźnikowego. Bardziej bym się skupił na pomiarze luzów zaworowych.

Jeśli to pierwsza wymiana po zakupie, to czy zasadne będzie zrobić płukankę??
Płukankę robi się co wymianę oleju.

5W20 cały rok.

A co z podniesieniem lepkości do 50? Jest sens przy gazie?
Absolutnie NIE, niezależnie, czy to PB, czy LPG. Masz silnik, który ma jeździć na 5W20 i koniec, kropka. Kombinowanie z wyższymi lepkościami może być wręcz szkodliwe. To, że wyższe lepkości lepiej chronią to MITY!

Powtarzam - 5W20.
 
Tak zdecydowanie lepiej, a nie jakieś ankiety...

Trzymamy się zaleceń producenta, czyli 5w20 ewentualnie 5w30, min API SL.
W praktyce, 5w20 to nie jest "ulubiona" lepkość na Europę, stąd też dostępność ograniczona.
To są w tym momencie oleje pod normę Ford WSS-948xxx
Klasy jakości - min API SN, czyli mocno nowsze w stosunku do zalecanych,
Są kompatybilna wstecz, więc nie ma problemu.
Preferowane marki olejów to głównie Shell, Mobil największa innowacyjność, "najlepsze" oleje.
Shelle są dodatkowo dość tanie.
Do tego Amsoil, ale to trochę tak na siłę. Poza Signature Series, oleje bdb, ale mamy w europie niegorsze, a znacznie tańsze.

OLEJE 5w20
Amsoil Signature Series 5w20 ALM - najdrożej, doskonale. Jak Ci cena nie przeszkadza, bierz be zastanowienia i na tym oleju zostań.
Shell Professional AF - typowo pod Forda; jakieś 180-200PLN/5L
Mobil 1 - brak
Fuchs Supersyn Eco-B - aktualnie brak
Castrol Magnatec 5w20E - 280PLN/4L, czyli wcale nie taniej niż za Amsoil ...

no i na koniec Orlen Max Expert C5 - 85PLN/4L, oleje Orlen wbrew opiniom są bdb, tzn nie rewelacyjne, ale solidne, dość tanie i pewne.
Mamy jego analizę: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/platinum-max-expert-5w-20-c5.1829/

Gdybym ja wybierał, to między Amsoilem, a właśnie Orlenem.

Z 5w30 w zasadzie możesz wlać dowolny olej, bo praktycznie każdy ma API SN.
Ja rozważałbym Shella, Amsoila, któregoś Orlena lub Mobil1.
 
Z humorem czy bez 5W20, 5W30 ilsac gf5 gf6a. Ewentualnie ACEA A5.
Budżetowo może być to Orlen ME 5W20 C5, Orlen Dex1 5W30. Na bogato to tak jak wcześniej napisalem Amsoil SS
 
Back
Top