• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do Mercedes 7G-DCT

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Witam. Zbliża się pierwsza wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Mercedesie W246 - skrzynia 7-biegowa DCT.

Wstępnie myślałem o Ravenolu DCT/DSG Fluid. Ale może jakieś inne propozycję?
 
Jest przebieg to wymieniam , serwis mówi ze co 60 tys należy wymienić. Przy okazji wymieniam w skrzyni w części mechanicznej oraz w tylnym dyferencjale. Filtrów nie ruszam bo trzeba by było cała skrzynie rozbierać i wykręcać mechatronike. Zobaczymy efekty po wymianie czy są jakieś roznice w pracy . Zmieniam z produktów ASO na Ravenola .
 
A ja dziś byłem w ASO Mercedes i Pan serwisant mówił, że nie muszę jeszcze wymieniać. Mam 53 tys km przebiegu. Zalecają dopiero przy 80 albo nawet 100 tys km... :D I tak chyba już wymienię, ale raczej zdecyduje się na statyczna u swojego mechanika.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
No wiesz, możesz wymieniać po 100tyś ale po co?
Wszystko zależy w jakich warunkach pracował olej, upały, przegrzewanie się skrzyni, jazda na wysokich obrotach itp.
Im starszy olej tym gorzej będzie pracował. Nie będzie już takiego ciśnienia tarczki w sprzęgle będą się uślizgiwać itp.
Ja mam na liczniku 41 tyś i na lato wymienię olej, chociaż by po to by przekonać się czy jest jakaś różnica.


Pamiętam jak miałem jeszcze BMW 7, myślałem że skrzynia działa super przy 270tyś km, dopóki nie wymieniłem oleju. odniosłem wrażenie że skrzynia dopiero po wymianie zaczęła ciągnąć, a wczesniej jakby się ślizgała.

tak jak w silniku, co świeży to świeży olej.
 
W poprzednim aucie ( kupione nowe) miałem automat hydrokinetyczny Aisin Warner . Przy przebiegu 55 tys wymieniałem olej , to co wylało się ze skrzyni to była czarna smoła . Po zalaniu nowego skrzynia pracowała cudownie miękko. Nie wiadomo kiedy zmieniała biegi . W S-stronicu juz takiej różnicy nie ma po wymianie oleju . Owszem jest lepiej , zmienia biegi płynniej , spokojniej ale naprawde nie ma wielkiej różnicy .
 
No ja w Mercedesie nie narzekam na skrzynie. Tzw wiadomo, że ta skrzynie DCT w Merolu to taka dziadkowa trochę jest. Do szybkiej jazdy się nie nadaje, ale do spokojniejszej jazdy to jest super, zmienia biegi mega gładko, nie czuć kiedy, więc jeśli chodzi o to to nie narzekam. Czasami tylko lekko szarpnie przy zmianie np R na D, ale podobno ten typ tak ma i tak było jak auto miało 25k km i teraz kiedy ma 53k km ;)

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Ładny, ja bym na razie nie ruszał, chyba, że czujesz że traci swoje właściwości, a skrzynia coś przeciąga.
Panowie, u mnie występuje taka sytuacja. Pacjent po raz pierwszy miał statycznie spuszczony olej przy przebiegu ok 180tyś km. Olej był czarny jak smoła ale w filtrze nie było opiłków. Olej zalany zielony od MB. Problem polega na tym, że olej dalej jest czarny - obstawiam, że maksymalnie zostało wymienione ok. 50% oleju. Moje pytanie jest takie: winszuję i nisko chylę czoła za wskazówki od @Bartos , (o tym, że w komorze silnika pod filtrem powietrza jest otwór na bagnet połączony z miską) to mogę pójść w taki uproszczony układ - zlewam x litrów (mierzę dokładnie po podziałce w pojemniku) i mogę tyle samo dolać świeżego oleju od góry, przez otwór na bagnet? Chciałbym wykonać kilka cykli przez w/w sposób. Wiem, że powinienem czekać aż olej się zagrzeje do wymaganych 45"C lub skorzystać ze skali na bagnecie, jednak wolałbym trzymać się tych częstszych wymian, tak, żeby układ po pewnym czasie pracował już tylko na czystym oleju.
Pierwszy raz mam auto w automacie i chciałbym zadbać o skrzynię aby ta miała prawidłowe smarowanie przez najbliższe lata.
ps jaki "najtańszy" olej polecacie na pierwsze wymiany? Jak olej już miałby czysty kolor to pokusiłbym się na ostateczne zalanie jakimś dobrym olejem.
ps2 przy wymianie statycznej został zmieniony filtr na oryginalny MB i wyczyszczona miska olejowa.
 
Musisz rozgrzać olej przed wymianą, tak jak z silnikowym.
Inaczej moim zdaniem nie zleci tyle ile by mogło.
Potem dwa identyczne baniaczki i wlewasz taką samą ilość.
Na jednym filmie gość po odmierzeniu świeżego podgrzał bańkę w garnku z wodą do 60 stopni przed wlaniem.
Potem z 1000 km żeby się dobrze zmieszały i znowu zmiana.
 
Chyba msz skrzynię 7GTronic (zwykły automat), a nie DCT dwusprzęgłową.
Jeśli 7GTronic to masz konwerter i w nim jeszcze jest dużo oleju który się miesza z nowym. Parę wymian statycznych pomoże.
Możesz tez popatrzeć czy w konwerterze nie ma koska spustowego (wydaje mi się, że MB montował) przez który możesz spuścić olej tez z konwertera.

Co do w miarę taniego i dobrego oleju wyszukaj tutaj https://www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej
 
Może warto zastosować płukankę dedykowaną do automatycznej skrzyni. Spuścić tyle oleju ile poj. ma płukanka i ją wlać do skrzyni , popracować zgodnie z zaleceniami i dopiero potem wymiana całości oleju.
 
Ja tam nie widzę problemu czy olej takiej , czy innej firmy , jeżeli posiada odpowiednie aprobaty
I to jest dojrzałe podejście.
Jeśli na przykład: marka olejów XXX jest uważana za lepszą od YYY, ale ta pierwsza w przeciwieństwie do drugiej nie oferuje Ci oleju zgodnego z OEM, a tym bardziej z API taką jak OEM i z aprobatą stajni, tylko proponuje od siebie coś naciąganego - wtedy olej marki "gorszej" jest olejem lepszym dla Twojego konkretnie samochodu, Oczywiście z założeniem wiarygodności decydujących danych.
 
Jak już wątek odkopany to ja tylko dodam, że jestem świeżo po wymianie oleju w skrzyni i ponownie wpadł Eurol DCF 1404. Skrzynia chodzi bez problemowo.

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
Kilka DCT miałem już okazję robić. Generalnie dynamika w takiej skrzyni faktycznie nie ma sensu.
Jak wspomniał kolega wyżej wymienia się dwa filtry. Dzięki czemu dużo oleju jesteśmy wstanie 'zlać'
Co innego w dsg grupy VW tutaj dynamika dla warsztatu ma większy sens, ze względu na szybkość usługi, a czasem
i w dsg trafi się czarny olej :)

Panowie, u mnie występuje taka sytuacja. Pacjent po raz pierwszy miał statycznie spuszczony olej przy przebiegu ok 180tyś km. Olej był czarny jak smoła ale w filtrze nie było opiłków. Olej zalany zielony od MB. Problem polega na tym, że olej dalej jest czarny - obstawiam, że maksymalnie zostało wymienione ok. 50% oleju. Moje pytanie jest takie: winszuję i nisko chylę czoła za wskazówki od @Bartos , (o tym, że w komorze silnika pod filtrem powietrza jest otwór na bagnet połączony z miską) to mogę pójść w taki uproszczony układ - zlewam x litrów (mierzę dokładnie po podziałce w pojemniku) i mogę tyle samo dolać świeżego oleju od góry, przez otwór na bagnet? Chciałbym wykonać kilka cykli przez w/w sposób. Wiem, że powinienem czekać aż olej się zagrzeje do wymaganych 45"C lub skorzystać ze skali na bagnecie, jednak wolałbym trzymać się tych częstszych wymian, tak, żeby układ po pewnym czasie pracował już tylko na czystym oleju.
Pierwszy raz mam auto w automacie i chciałbym zadbać o skrzynię aby ta miała prawidłowe smarowanie przez najbliższe lata.
ps jaki "najtańszy" olej polecacie na pierwsze wymiany? Jak olej już miałby czysty kolor to pokusiłbym się na ostateczne zalanie jakimś dobrym olejem.
ps2 przy wymianie statycznej został zmieniony filtr na oryginalny MB i wyczyszczona miska olejowa.

Zrób dynamicznie. Musisz nadgonić zaniedbanie poprzedniego właściciela.
7g uwielbia świeży olej :)
Niestety oleje do Mercedesów trochę kosztują mam na myśli głównie LM, bo na nich pracuje.
Jednak wiem, że te skrzynie nie kiedy lepiej pracują po dynamice z tym olejem.

Co do aprobat, trzymałbym się tego co chce producent. Ma być MB 236.14 to leje 236.14.
 
Już zmieniłem na wyżej wspomniany Eurol. Zaniedbań nie było bo auto ma 54tyś km. Po zlaniu olej był szary. O dziwo na bagnecie był czysty. Zmiana kultury pracy skrzyni na plus.
Jak wspomniałeś, lubi świeży olej.
 
Z tą dynamiczną wymianą oleju, to zdania są podzielone. Metodę tą promują koncerny, które "produkują" te maszyny😉
 
Back
Top