Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Ale jak masz dwusprzeglowke to dynamiczna jest tulko przelaniem oleju. U mnie weszło 7 litrów a przy dynamicznej mówili ponad 12 litrów zużywają .
Panowie, u mnie występuje taka sytuacja. Pacjent po raz pierwszy miał statycznie spuszczony olej przy przebiegu ok 180tyś km. Olej był czarny jak smoła ale w filtrze nie było opiłków. Olej zalany zielony od MB. Problem polega na tym, że olej dalej jest czarny - obstawiam, że maksymalnie zostało wymienione ok. 50% oleju. Moje pytanie jest takie: winszuję i nisko chylę czoła za wskazówki od @Bartos , (o tym, że w komorze silnika pod filtrem powietrza jest otwór na bagnet połączony z miską) to mogę pójść w taki uproszczony układ - zlewam x litrów (mierzę dokładnie po podziałce w pojemniku) i mogę tyle samo dolać świeżego oleju od góry, przez otwór na bagnet? Chciałbym wykonać kilka cykli przez w/w sposób. Wiem, że powinienem czekać aż olej się zagrzeje do wymaganych 45"C lub skorzystać ze skali na bagnecie, jednak wolałbym trzymać się tych częstszych wymian, tak, żeby układ po pewnym czasie pracował już tylko na czystym oleju.Ładny, ja bym na razie nie ruszał, chyba, że czujesz że traci swoje właściwości, a skrzynia coś przeciąga.
I to jest dojrzałe podejście.Ja tam nie widzę problemu czy olej takiej , czy innej firmy , jeżeli posiada odpowiednie aprobaty
Panowie, u mnie występuje taka sytuacja. Pacjent po raz pierwszy miał statycznie spuszczony olej przy przebiegu ok 180tyś km. Olej był czarny jak smoła ale w filtrze nie było opiłków. Olej zalany zielony od MB. Problem polega na tym, że olej dalej jest czarny - obstawiam, że maksymalnie zostało wymienione ok. 50% oleju. Moje pytanie jest takie: winszuję i nisko chylę czoła za wskazówki od @Bartos , (o tym, że w komorze silnika pod filtrem powietrza jest otwór na bagnet połączony z miską) to mogę pójść w taki uproszczony układ - zlewam x litrów (mierzę dokładnie po podziałce w pojemniku) i mogę tyle samo dolać świeżego oleju od góry, przez otwór na bagnet? Chciałbym wykonać kilka cykli przez w/w sposób. Wiem, że powinienem czekać aż olej się zagrzeje do wymaganych 45"C lub skorzystać ze skali na bagnecie, jednak wolałbym trzymać się tych częstszych wymian, tak, żeby układ po pewnym czasie pracował już tylko na czystym oleju.
Pierwszy raz mam auto w automacie i chciałbym zadbać o skrzynię aby ta miała prawidłowe smarowanie przez najbliższe lata.
ps jaki "najtańszy" olej polecacie na pierwsze wymiany? Jak olej już miałby czysty kolor to pokusiłbym się na ostateczne zalanie jakimś dobrym olejem.
ps2 przy wymianie statycznej został zmieniony filtr na oryginalny MB i wyczyszczona miska olejowa.