• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej + dodatek do skrzyni manualnej Subaru BRZ [problem na zimno]

eXon

Użytkownik
Samochód
Subaru BRZ FA20, Mercedes-Benz C124 - 2.2 M111 LPG
Cześć,
mam lekki problem przy mrozach ze skrzynią, a mianowicie wbijanie 2-giego biegu jest bardzo trudne przez pierwszych kilka kilometrów. O ile wbić się da w odpowiednim momencie, tak redukcja z 3->2 jest bardzo trudna - może między gaz by pomógł, ale na ten moment średnio mi to wychodzi. Po rozgrzaniu redukcje są idealne, 1->2 czasem lekko zgrzytnie przy szybkiej zmianie w niższych obrotach. Niestety ale taka jazda nie jest komfortowa.
Z tego powodu chcę zmienić olej... ponownie, bo kilka miesięcy temu zalałem Motul Gear 300 75W90, jednak ze względu na problemy na zimno chcę go zmienić. Instrukcja zaleca GL-4 i 75W90. Jednak na forum USA zalewają różne od 75W80 do 75W90, na nasze temperatury chcę teraz przetestować 75W85 plus dodatek.
Wstępnie zastanawiam się nad
- Redline MT-85
- Penrite Pro Gear 75W85
- Tutela Transmission Matryx 75W85 (w teście na zimno na znanym kontrowersyjnym kanale YT wypadła całkiem fajnie, jeśli chodzi o przepływ)
Generalnie Redline wygląda ciekawie, ale najdroższy. Tutela polecana do skrzyń Fiata i tam ma dobre opinie, a o Penrite nie znalazłem zbyt dużo informacji.
Dodatkowo chcę dodać jeszcze jakiś dodatek - AR9100 lub XADO Stage1 Maximum Transmission.

Oleju wchodzi 2.2L, więc myślę, żeby kupić 2L, a resztę uzupełnić dodatkiem i Motulem, którego mi trochę zostało. Jaki olej i dodatek byście wybrali? Może ktoś miał też problem ze zmianą biegów na zimno i zmiana oleju/dodatek pomógł.
Ewentualnie sam Archoil/XADO do aktualnego Motula, ale boję się, że to nie wystarczy i zmarnuję dodatek.
 
Czytając opinie ludzi to różnie z tym bywa tak samo jak z olejem silnikowym.
 
Last edited:
Czytając opinie ludzi to różnie z tym bywa .
Biorąc pod uwagę tylko to forum, to większość leje zamienniki wiec, wiec jaką mogą mieć opinie o oryginałach do skrzyń biegów ? Kasa rządzi światem i każdy chce wydać jak najmniej ale czasami się w ogóle nie opłaca.
 
@Selection trafiłeś z olejem to dobrze , ja też trafiłem.
 
No tak, tylko po co zamiennik? Volvo podaje GL4 75W (do M56) i w zasadzie tyle (coś tam można więcej się dowiedzieć jak się dobrze poszuka). Zamiennika szukałbym gdyby olej w skrzyni miał interwał 10 000km a litr kosztował 500zł. Może się zdarzyć że więcej tam nie będę zaglądał no chyba że za 50-100kkm.
Tam szedł syntrans fe 75w od Castrol. Volvo podawało jeszcze normę bot 350 M3. Z resztą sam producent skrzyń zalecał tego właśnie castrola.
 
Back
Top