• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej i filtry - Golf 6 1.4 TSI CAXA

keven693

Użytkownik
Samochód
Volkswagen Golf 6 1.4 tsi CAXA
Marka samochodu
Volkswagen Golf 6
Budżet/ile litrów
100/4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 TSI CAXA
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502 00, VW 505 01 - takie coś znalazłem w instrukcji bez serwisu long life
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge 5W/30
Witam serdecznie,

Potrzebuję pomocy, pierwszy raz chciałbym zakupić olej silnikowy oraz filtry na własną rękę przed ich wymianą. Do tej pory podczas wymiany w warsztacie wybierali olej i filtry wedle swojego uznania. Teraz z tego co widziałem mam wlany Castrol Edge 5W30 oraz filtr z firmy filtron. Nie za bardzo wiem jak działa long life, ale z tego co widzę w książce serwisowej to właściciel korzystał z tego przez pierwsze 4-5 lat, a następnie nie ma o tym wzmianki, więc myślę że mnie to już nie dotyczy. Silnik to 1.4 TSI CAXA 122km.

Pozdrawiam,
Z góry dzięki za odpowiedź
 
Olej long life to olej o normie Volkswagena o oznaczeniu 504/507 i teoretycznie można go wymieniać co 30.000 km, bo do tego został wymyślony, ale raczej nikt świadomy tego nie robi. W Twoim silniku można stosować właśnie taki olej lub w normie, którą masz w instrukcji, czyli 502.00. Proponował bym wybrać olej z normą 504/507 i zmieniać średnio co 10-15.000 km, ale w podanym przez Ciebie budżecie do 100 zł za dużego wyboru nie będzie, chyba, że byłbyś w stanie dorzucić z pietnastaka do oleju, którego wymienia się średnio raz w roku.
Co do filtrów, to polecam firmę Hengst, są tańsze od Mann czy Knecht a jakością wcale im nie ustępują. Może nawet są pewniejsze w tej kwestii. Ufi też bez zastrzeżeń, nigdy nie słyszałem o złej opinii filtrów tego producenta.
 
Last edited:
Dzięki za odpowiedź

Tak szczerze to się przyznam, że tak na "pałę" ustawiłem ten budżet, mogę zapłacić 50-100zł więcej na przykład jeśli w budżecie do 200 zł faktycznie jest przeskok jakościowy w olejach. To jeśli mogę prosić coś w tej kwocie najlepszego "jakość/cena"? Jeśli chodzi o oznaczenia lepkości to zostać przy 5W30? Jeśli mogę zadać jeszcze pytanie odnośnie odmy oraz czyszczenia płukankami, warto to stosować? Czy może dopiero jak zobaczę że w filtrze i oleju są jakieś opiłki lub dużo syfu?

Pozdrawiam
 
Hej, w normie vw 505.01 ciezko bedzie o 4l oleju za 100 zl- ale mozna probowac z orlen platinum 5w40 czy titan fuchs supersyn 5w40.
Jezeli ma byc 5w30- to chyba tylko specol premium c3 5w30.

Jezeli budzet pozwoli to fajnym olejem jest tez total ineo mc3 5w30

Co do filtrow- purflux, mann, ufi, ewentualnie sedziszow.
 
Jeśli chodzi o płukanki, to wg mnie warto ich używać, zwłaszcza, jeśli poprzedni właściciel korzystał z opcji long life i rzadko zmieniał olej. Odnośnie odmy, przyznaje, że nie znam się na tym, ale mogę wymienić Ci kilka dobrych, sprawdzonych olejów w dobrym stosunku ceny do jakości.
- Orlen Max Ekspert V
- Lotos Synthetic 504/507
- Texaco Havoline Pro Ds V
- Gulf Formula GVX
- Q8 Formula VX Long Life
- Eurol Syntence

504/507 jest w lepkości 5W30
Post automatically merged:

normie vw 505.01
To norma dla silników Diesla. Autor napisał, że może zwiększyć budżet.
 
Last edited:
Ja używałem najczęściej Archoil Ar2820, Liqui Moly Engine Flush, Xado VitaFlush, ale każda inna zrobi co ma zrobić ;)
 
Last edited:
A jeszcze odnośnie tego Castrola Edge 5W30 - czy on dużo odstaje od podanych wyżej propozycji przez Ciebie? Miałem go z 2 lata pod rząd i jestem ciekaw. Pozdrawiam:)
 
Castrol nie odstaje tutaj w porównaniu do w.w. olejów. Uważam, że może mieć gorszy stosunek ceny do jakości, ale to z pewnością dobry jakościowo olej. Można poszukać jakiejś alternatywy w cenie Castrola, ale nie wiem czy warto ;)
 
Last edited:
Nie wiem, który z tej czwórki jest najlepszy względem cena/jakość, ale zamówię jeden z tych:

Texaco Pro DS V 4 l 5W-30
Castrol Edge Titanium FST LL 4L 5W-30
Eurol SYNTENCE FS 0W30 5 l 0W-30
Orlen PLATINUM MAX EXPERT F 4 l 5W-30

I do tego ten filtr Hengst.

Dzięki ;)
 
Orlen F to nie, to jest lekkobieżny A5. V albo ewentualnie XD.
 
Z tych czterech, które wypisałem zdecyduję się na - Texaco Pro DS V 4 l 5W-30. Może i nie jest to najdroższy olej, ale opinie o nim odnośnie silnika 1.4 tsi są pozytywne. Wyczytałem, że podobno nie można zmieniać pierwszego używanego wcześniej parametru (używałem 5W30), a taki Eurol Syntence z wyżej wymienionych podobno bardzo dobry do 1.4 tsi jest 0W30.
 
Ile ludzi tyle propozycji 😅, wcześniej kolega podawał żeby szukać w normie 504/507. A teraz widzę z normą 502. Czy to są jakieś ogromne różnice? Na co się najlepiej w końcu zdecydować? :)
 
taki Eurol Syntence z wyżej wymienionych podobno bardzo dobry do 1.4 tsi jest 0W30.
Kolega z pracy ma Octavie z tym silnikiem i od dwóch wymian przeszedł z Castrola 5W30 na 0W30 Shell'a (być może za moją namową ;)) i jest zadowolony. Także nie musisz się tym w ogóle przejmować/obawiać. Wiesz jaki jest problem z łańcuchami w tym silniku, myślę że oleje na "nowszym" pakiecie zrobią tu więcej dobrego.
 
Ile ludzi tyle propozycji , wcześniej kolega podawał żeby szukać w normie 504/507. A teraz widzę z normą 502. Czy to są jakieś ogromne różnice? Na co się najlepiej w końcu zdecydować? :)
Pytanie czy chcesz użytkować olej w trybie longlife? Bo jeżeli nie, to wystarczy norma 502.00 tzw full saps, bo nie masz diesla z DPF czy PD.
 
Pytanie czy chcesz użytkować olej w trybie longlife?
Co za bzdura. Czyli kupując olej 504/507 long life jest wymóg użytkowania go w trybie long life? Nie można wymienić go co 10-15 tys, tylko po 30 tys, bo to long life? :D Co z tego że wystarczy norma 502, Jak lepiej pójść w normę 504, bardziej wymagającą i odpowiednią do tego silnika. Kolejna bzdura "bo nie masz Diesla z DPF czy pd" Zacznijmy od tego, że kolega w ogóle nie ma Diesla.. 504/507 to nie są oleje dla samych diesli..
 
Last edited:
@keven693 Texaco rozsądny wybór. Jeśli chodzi o Eurola, to wymieniłem Syntence w lepkości 5w30, ale jeśli chcesz dorzucić jeszcze, to weź Syntence FS. W TSI lepkość 0w30 z normą 504/507 będzie dobrym wyborem. Jest też dostępny Texaco w tej lepkości - Texaco pro Ds V 0w30.
 
Back
Top