• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej i filtry - Golf 6 1.4 TSI CAXA

keven693

Użytkownik
Samochód
Volkswagen Golf 6 1.4 tsi CAXA
Marka samochodu
Volkswagen Golf 6
Budżet/ile litrów
100/4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 TSI CAXA
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502 00, VW 505 01 - takie coś znalazłem w instrukcji bez serwisu long life
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge 5W/30
Witam serdecznie,

Potrzebuję pomocy, pierwszy raz chciałbym zakupić olej silnikowy oraz filtry na własną rękę przed ich wymianą. Do tej pory podczas wymiany w warsztacie wybierali olej i filtry wedle swojego uznania. Teraz z tego co widziałem mam wlany Castrol Edge 5W30 oraz filtr z firmy filtron. Nie za bardzo wiem jak działa long life, ale z tego co widzę w książce serwisowej to właściciel korzystał z tego przez pierwsze 4-5 lat, a następnie nie ma o tym wzmianki, więc myślę że mnie to już nie dotyczy. Silnik to 1.4 TSI CAXA 122km.

Pozdrawiam,
Z góry dzięki za odpowiedź
 
Cześć :) przepraszam za odkopywanie tematu, ale jako że wymieniam olej dopiero gdzieś za tydzień to nadal sobie w wolnych chwilach trochę czytałem na tematy olejowe, jak i również analizy przedstawione na forum (tak z 90% nie zrozumiałem oczywiście). Mimo, że byłem zdecydowany na Havoline ProDS, to teraz jestem bliżej zakupu Orlen Max Ekspert V, ze względu na to, że ludzie piszą o cichej pracy silnika po zastosowaniu, cena również jest przyjemna, jeśli mógłbym prosić o ostatnią już opinię tych poniżej, które nadal biorę pod uwagę i czy Havoline nadal będzie najlepszym wyborem, czy może to bez różnicy? Dodam, że wczoraj z ciekawości sprawdzałem jak obecny olej castrola wygląda w misce i niestety tuż przed wymianą wygląda jak smoła, więc na pewno będę potrzebował jakiejś płukanki przed. Jeszcze raz sorry za odkopywanie rozstrzygniętego wcześniej tematu :D

Orlen Max Ekspert V
EUROL SYNTENCE
Texaco Havoline Pro Ds V
 
ze względu na to, że ludzie piszą o cichej pracy silnika
Nie powiem, ze ktos klamie. Ale lepiej nie kierować sie takimi opisami. Czesto to siła podnietki wlania wybranego oleju, siła sugestii, chęć udowodnienia samemu sobie, ze "o jaki JA zrobiłem dobry wybór".
Im wiecej będziesz czytal, to nigdy nie podejmiesz wyboru. Wejdziesz na forum x, a tam wyznawcy motula, na forum y beda pisac, ze motule to tylko podroby sprzedaja. A na forum z beda sami wyznawcy castrola czy valvo.
Tak jak napisal @paba, nie ma znaczenia, ktory olej z tej samej półki jakosciowej wybierzesz. To bardziej wybor na zasadzie ladniejsza butla, nizsza cena o 10zl lub fajna nazwa.
 
Last edited:
Witam serdecznie,

Potrzebuję pomocy, pierwszy raz chciałbym zakupić olej silnikowy oraz filtry na własną rękę przed ich wymianą. Do tej pory podczas wymiany w warsztacie wybierali olej i filtry wedle swojego uznania. Teraz z tego co widziałem mam wlany Castrol Edge 5W30 oraz filtr z firmy filtron. Nie za bardzo wiem jak działa long life, ale z tego co widzę w książce serwisowej to właściciel korzystał z tego przez pierwsze 4-5 lat, a następnie nie ma o tym wzmianki, więc myślę że mnie to już nie dotyczy. Silnik to 1.4 TSI CAXA 122km.

Pozdrawiam,
Z góry dzięki za odpowiedź
Decyzja już podjęta, ale przy następnej wymianie można pomyśleć o zostaniu przy normie 504/507, ale przed zimą np. wymienić olej na 0W-30. Niższa lepkość w niższych temperaturach poprawi odrobinę szybkość docierania oleju do wszystkich węzłów tarcia po uruchomieniu silnika. W przypadku specyfikacji VW Castrol ma dużą ofertę przez długoletnią współpracę. Z normą 504/507 znajdziesz więcej niż jeden produkt zarówno jeśli chodzi o klasę lepkości jak i o benefit jaki przynosi olej. Np. w GTX utrzymuje o 25 % wyższą czystość silnika niż wymagają tego standardy branżowe.
 
Jeszcze ja dorzucę tu swoje dwa grosze bo miałem caxa - z własnego doświadczenia - jeśli masz 120kkm+ to ostrożnie z olejami typu 0w- u mnie jeździł na eurolu EUROL SYNTENCE FS 0w30 i było dobrze, a później przeskoczyłem na millersa i pociekło na wszystkich uszczelnieniach- może zbieg okoliczności, może przypadek - ale po tym zrzuciłem i przeskoczyłem na orlenowego 504/507 - bo tylko to znalazłem w Auchanie obok domu (bo w końcu najlepsza pora na usterki to sobota po 18tej...) i szczerze mówiąc - to był dobry wybór (zrobiłem na nim 3x10kkm) . Po nim wleciał fuchs FUCHS TITAN GT1 PRO C3, i jeździłem na nim do momentu sprzedaży (2x10kkm).
 
I uważasz, że to przez to, że olej jest 0W to ci pociekło z uszczelniaczy? Jaki jest związek przyczynowo-skutkowy miedzy lepszymi parametrami w bardzo niskich temperaturach, w których i tak lepkośc jest duzo, dużo wyższa niż w temperaturze roboczej a rozszczelnieniem uszczelniaczy? Bo jak nie znajduje logcznego wytłumaczenia. Jeszcze jak by lepkośc w temperaturze roboczej był niższa (zamiast wyższej) to bym zrozumiał. Jeśli doszukujesz się na siły winy oleju to bardziej logiczne jest to, ze Millers ma niższa lepkość w wysokich temperaturach co jest i tak mega mocno naciąganą teorią bo przy takich różnicach nie powinno mieć to żadnego znaczenia.
 
Tak, uważam że to była wina millersa - mógłbym nawet zaryzykować stwierdzenie, że trafiłem na podróbę.
 
Jak dla mnie mógł być i ekstrakt z krowiego łajna- jakby nie było po zmianie na 5-30 przejeździł bezproblemowe kolejne prawie 60kkm dopóki nie sprzedałem więc tyle z radosnego offtopu.
 
Back
Top