• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej na wysoki pobór oleju 1.2tsi

Kurnitek

Użytkownik
Samochód
Vw polo
Marka samochodu
VW
Budżet/ile litrów
120/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2TSI 90KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0.8-1l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW502
Jaki olej masz obecnie
5w30
Dzień dobry,
Zakupiłem 1.2tsi 90km VW Polo pare dni temu, niestety sprzedający nie ujawnił ze silnik bierze olej - aktualnie zrobiłem około 300km i spadła połowa stanu - co daje dość wysokie spalanie. Jest zalany podobno castrol 5w30, ale ja nie mam jak tego zweryfikować.
Oczywiście jeśli będzie trzeba planuje remont silnika, ale aktualnie nie mam na to budżetu, a chciałbym zalać przynajmniej teraz jakiś olej aby nie uszkodzić silnika, ale żeby ograniczyć jego konsumpcje. Z tego co widzę norma to VW502, myślałem nad valvoline maxlife 5w40 który te normę spełnia, ale 10w40 valvoline maxlife tez spełnia VW502. Czytając na internecie ludzie polecali w takich przypadkach 5w50, ale one maja normę tylko VW501. Co powinienem zalać? Czy np mobil1 5w50 rally VW501 nie zaszkodzi temu silnikowi?
Dziękuje za odpowiedzi,
Pozdrawiam
 
@Kurnitek Nie mam teraz zbyt dużo czasu, aby pisać szczegóły, ale tak w skrócie, ten silnik miewał wadliwy układ tłokowy. Remont nie jest łatwy, trzeba zmienić tłoki, głowica w górę, nowy rozrząd i lekko 5-6 tys zł pójdzie, a dalej nie ma gwarancji, że pobór się zmniejszy na tyle, aby można go było eksploatować. Co możesz zrobić, to wyeliminować stojące dęba pierścienie, czyli jakiś siuwaks bezpośrednio na tłoki, mocna płukanka i dać mu świeżego oleju. Na początek może być Lotos 5w30 C2/C3, normy nie są Ci potrzebne w tym momencie. Najlepiej, to zadzwonić do sprzedającego i próbować auto zwrócić, póki sprawa jeszcze ciepła. Generalnie masz 2 lata na udowodnienie zatajenia wady, ale w kilka dni po zakupie jesteś z reguły na wygranej pozycji ze zwrotem.
 
Dziękuje za propozycje, już kontaktowałem się ze sprzedającym i nic z tego nie wyjdzie, a po sądach będę się ciągał pewnie dłużej niż jest to warte, kasa utopiona, niezbyt mam teraz nawet pieniądze na akcje cywilno prawne, wiec szukam rozwiązania „na teraz”


Takie coś by może pomogło?
 
1.2 TSI ma prawo brać do 0.6L na 1000 km. Pomiędzy 0.6 - 1.2L / 1000 km to już sygnał ostrzegawczy, że coś nie do końca tak jak być powinno. A powyżej 1.2L / 1000 km, to już oznaka, że silnik dobija końca żywota.

Ja tu zamiast nad olejem to proponuję zastanawić się nad udokumentowaniem od tego momentu wszystkich kolejnych kroków związanych z autem, oraz pozwaniem poprzedniego właściciela na 1) zwrot pieniędzy i anulowanie transakcji, 2) zwrot za remont silnika. Sorry, ale tu sama zmiana oleju nic nie pomoże. Silnik przy takim poborze jest po prostu w stanie agonalnym.

P.S. I z takiego właśnie powodu jak problem OP, kupiłem słabsze mocowe auto ale fabrycznie nowe, a nie kilkuletnie używane.
 
Preparaty ci nic nie dadzą. Jakby dawały to nikt, by nie robił remontów tylko lał preparaty uszczelniające.
Samochód do zwrotu, lub sprawa na policję, prokuraturę, sądu czy gdzie tam trzeba. Pisz pismo do kolesia, z potwierdzeniem odbioru. Jak je dostanie będzie wiedział, że nie żartujesz. Na telefon to sobie możesz pogadać z teściową.
 
Kupiłem ten preparat dwa tygodnie temu, na portalu na A za połowę tej ceny . Dwie puszki, dla siebie i znajomego. Znajomy wlał do Passata który podobnie jak w Twoim aucie pobierał olbrzymie ilości oleju, zrobił trasę Warszawa -Rzeszów i z powrotem. Niestety w drodze powrotnej już musiał uzupełniać olej, tak więc nic to nie dało, preparat przepalił się wraz z olejem zanim spulchnił uszczelniacze. Ja swoją puchę wlałem do Peugota 107 , co prawda nie bierze oleju ale silnik jest zapocony. Na razie przejechałem ok 50 km po aplikacji więc trudno powiedzieć czy coś dało. Ten środek nie przypomina moto-doktorów, nie ma tak jak one konsystencji miodu lecz zbliżony jest do oleju więc szkody żadnej nie poczyni.
Ja bym na twoim miejscu zaryzykował , lecz najpierw jakąś przyzwoitą płukankę na górę tłoków a następnie olej wraz z tym preparatem. Ponadto kupił bym dodatkowo 4 l oleju do bagażnika na dolewki i od razu go zmieszał z kolejną puszką uszczelniacza, by ten miał szanse popracować ciut dłużej.
 
Producent dopuszcza zużycie oleju 0,5l/1000 km w tym przypadku, więc mamy podstawę do zwrotu auta z tytułu rękojmi. Pisać oficjalnie pismo z potwierdzeniem odbioru, następnie iść do rzecznika praw konsumenta, niech wystosuje pismo, ponownie wysłać i bez sądów się obejdzie. Nic to nie będzie kosztować, jedynie ze 2 znaczki na list polecony.
 
Właśnie sobie uświadomiłem, że ekologiczny TSI pali realnie więcej oleju wg fabrycznej normy, niż dwusuw z mieszanką 1:50 :) Hondy też mają w instrukcji 1 l/1000 km, czyli między wymianami mogę dodać 20l, czyli ponad 5 pojemności miski.
Najlepiej włożyć wszystkie TSI do jednego worka. Mój 1.4 jest z tej samej serii, co autora wątku, czyli ea211, ma przebieg ponad 150 kkm i zużywa na 1000 km 0,02-0,03 L oleju. Normalnie dramat, a biorąc pod uwagę fakt, że tych silników w całej grupie VAG jeździ miliony i jakiś mały % ma problem z poborem oleju, to i tak jest dobrze.
 
Wyczyściłem. Kolega pisał, że prosi o poradę dotyczącą oleju, a nie o to czy i do kogo ma coś wysyłać. Skoro ma prawo jazdy i może kupić sobie samochód, to raczej jest na tyle rozgarnięty że sam będzie w stanie podjąć decyzję co dalej. Trzymajcie się tematu.
 
No, skoro porady prawne zakończone, ty już zalałeś nowy olej, ja bym teraz zrobil na nim z 1kkm, zarzucił plukanke, potem kolejny 1000, plukanka i zobaczył czy cokolwiek się zmieni
 
Tylko zamiast 10w40 zalej 5w40 valvo maxlife
 
Następnym razem dolej olej do max jak wyświetli się komunikat będziesz wiedział ile km przejechałeś.
Po paru takich dolewkach będziesz wszystko wiedział.
Post automatically merged:

Jeszcze jedno sprawdź czy odma dobrze działa bo tamtędy też może wciągać
 
Dzięki za przydatne informacje, czy ten Qualitium ma najwyższe możliwe TBN i NOACK? Chyba tego potrzebuje żeby jak najbardziej „uszczelnic”?
Mechanik stwierdził, ze dziwne ze to auto bierze tyle oleju - nie kopci, ale świece są umoczone w oleju. Podczas przyspieszania na 2 i 3 biegu jest dziwny dźwięk - w okolicach 1200-1800rpm czasami słychać przez chwile jakby metal o siebie pocierał.
 
Back
Top