• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej na wysoki pobór oleju 1.2tsi

Kurnitek

Użytkownik
Samochód
Vw polo
Marka samochodu
VW
Budżet/ile litrów
120/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2TSI 90KM
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0.8-1l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW502
Jaki olej masz obecnie
5w30
Dzień dobry,
Zakupiłem 1.2tsi 90km VW Polo pare dni temu, niestety sprzedający nie ujawnił ze silnik bierze olej - aktualnie zrobiłem około 300km i spadła połowa stanu - co daje dość wysokie spalanie. Jest zalany podobno castrol 5w30, ale ja nie mam jak tego zweryfikować.
Oczywiście jeśli będzie trzeba planuje remont silnika, ale aktualnie nie mam na to budżetu, a chciałbym zalać przynajmniej teraz jakiś olej aby nie uszkodzić silnika, ale żeby ograniczyć jego konsumpcje. Z tego co widzę norma to VW502, myślałem nad valvoline maxlife 5w40 który te normę spełnia, ale 10w40 valvoline maxlife tez spełnia VW502. Czytając na internecie ludzie polecali w takich przypadkach 5w50, ale one maja normę tylko VW501. Co powinienem zalać? Czy np mobil1 5w50 rally VW501 nie zaszkodzi temu silnikowi?
Dziękuje za odpowiedzi,
Pozdrawiam
 
Kolejny będzie 10W60...
 
Zapomniałem dodać, ze olej jest teraz czysty, bagnet po ilus tam km ma odcień nowego oleju, wcześniej był brązowy lub czarny zaraz po wymianie
Nic się nie sprawdza. Jakimiś słabymi olejami 10W40 tylko pudrujesz trupa i sam siebie oszukujesz.
Możliwe, ale remont za polowe ceny samochodu raczej jest nieopłacalny, a katalizator czy cokolwiek co brało olej na pewno nie narzeka ;)
Kolejny będzie 10W60...
Zastanawiałem się nad tym, może by spadło zużycie do zera..
 
zrobiło się mniej żwawe, nie testowałem jeszcze 0-100kmh ale jest mniej pod przysłowiowym butem, nie wciska tak w fotel turbo jak wcześniej. Nie ma tez już prawie tego metalicznego dźwięku przy przyspieszaniu

Niestety, chcąc nie chcąc wydaje się ze stare powiedzenie „do starego gęstszy olej” się sprawdza, choć spalanie urosło i to znacznie, jakiś litr na setkę.
Nie doszukiwałbym się przyczyny tego w oleju. To prędzej kolejne stadium agonii.
 
A za ile można kupić silnik w dobrym stanie do tego bolidu ?

Jeśli wszyscy twierdzą że przejście na 0w20 powoduje redukcję spalania na poziomie błędu pomiarowego i nie można odczuć różnic w spalaniu to nie możliwe jest żeby przejście na 10w40 spowodowało wzrost spalanie o litr i zauważalne pogorszenie osiągów ;)
 
Potem sobie kupujesz takie auto i ktoś Ci funduje takiego trupa.. grupie vaga to ja już chyba podziękuję na zawsze. Proponuję jakiś "rejsingowy" 10w60, a pewno osiągi wrócą..
 
A za ile można kupić silnik w dobrym stanie do tego bolidu ?

Jeśli wszyscy twierdzą że przejście na 0w20 powoduje redukcję spalania na poziomie błędu pomiarowego i nie można odczuć różnic w spalaniu to nie możliwe jest żeby przejście na 10w40 spowodowało wzrost spalanie o litr i zauważalne pogorszenie osiągów ;)
Problemem jest to nie za ile można kupić silnik w dobrym stanie tylko gdzie i jak kupić silnik w dobrym stanie. Dodatkowo jak sie mieszka w bloku to zostaje sprawa gdzie go przechować, jak sprawdzić
 
Ja mam w sumie w pracy Polo 1.2Tsi z 2014 roku i zlego slowa powiedzieć nie mogę. Jedyna awaria jaka sie przytrafila w nim to nieszczelnosc w ukladzie klimatyzacji.
Za to moge powiedziec, ze charakterystyka pracy tego silnika jest dla mnie super. Na miasto i jakies trasy z predkoscia max 130 km/h nie na co narzekac.
Aktualny przebieg 160tys km, pobór zerowy podczas interwalu 10tys km.
Od nowości do teraz zalewany castrolem 5W30.
 
@Guti Przecież mnie tu zbanowali już za moją bezczelną i wulgarną umiejętność rozumienia tekstu. Ponieważ jednak ironia jest zaraźliwa, chłop który mnie zbanował popełnił samozbanowanie i jakimś cudem mnie odbanowało. Trzeba to zgłosić do moderacji!
@Kurnitek a ten hałas z Twojego filmiku to nie jest czasem po prostu spalanie detonacyjne?
 
Last edited:
@a1410
@Guti
Dobrze, że akurat przyszedłem coś zjeść z roboty przy Passacie bo oskrażajo! :cool:
Post był napisany z przymróżeniem oka i nawet w obronie Chrisa, ale rozumiem, że jak ktoś nie wie co napisałem wcześniej to też mógł odebrać niewłaściwie bo tak wychodzi.

Tak naprawdę jakby bronię Chrisa bo już został tu i tam zwyzywany za wiedzę praktyczną o silnikach vs teoretyczną forumową która się z nim nie zgadza, nawet pamiętam, że lajkowałeś mój post.

Nie miałem zamiaru atakować Prof. Chrisa. Wyszło jak wyszło, zamiary były odwrotne.
 
Bywa i to wcale nie tak rzadko, że takie same silniki zamontowane w takim samym modelu samochodu i na dodatek z podobnego rocznika zachowują się różnie, jeden między wymianami nie weźmie kropli oleju, a drugi wciągnie pół litra na tysiąc.
Każdy z tych silników będzie wymagał innego oleju i temu drugiemu wyższa lepkość na pewno nie zaszkodzi.
 
Back
Top