• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej skrzynia Renault JR5

Burek

Użytkownik
Samochód
IFA w50 9,2l
Mam problem z wyjącą skrzynia w Dokkerze. Wyje już okrutnie, z rana jedynka wchodzi z oporem znanym mi z Ikarusa. Olej był zmieniany 35tys km temu. Zalany był wtedy Motulem 75w80.
Zastanawiam się czy zalać dedykowany Elf 75w80 NFJ/NFP/NFX czy tak jak podpowiada mechanik Fusch tital sintufloid 75w80.
Mechanik twierdzi że GL-4 Fuscha nie będzie wyć jak inne Gl-5.
Proszę o pomoc, czy macie jakieś doświadczenie, wiedzę.
 
Bierz Fuscha to dobre oleje.
Na motylu od wymiany wyło i biegi ciężko wchodziły?
 
Nie sprawdzisz to się nie dowiesz. Ten Fuchs nie ma rekomendacji do skrzy reno. Czyli to będzie eksperyment.
Ja do micry (skrzynia renault ) wlalem zupełnie przypadkiem Tutelę Multi MTF 700 75W80. Wszystko ok ale przed wymianą też nie miałem zastrzeżeń do pracy skrzyni.
Spróbował bym właśnie jakiegoś Multi MTF niekoniecznie Tutela.

Motul jest poprawnie dobranym olejem do tej skrzyni więc na cudowne pozdrowienie nie dawał bym więcej niż 50% szans.

Do skrzyń J... reno zalecał NFJ. Do skrzyń P... NFP. Teraz NFX do wszystkich. I jak tu nie kombinować na własną rękę 😉
 
U mnie w Nissanie też jest skrzynia z Renault i mam zalanego Total Gear 8 75W-80 i spisuje się to dobrze.
Dobre wspomnienia mam też z dodakiem Yacco Antiusure do skrzyń - mos2 + inne dodatki EP

Chociaż pytanie czy tam mechanicznie coś się źle nie dzieje
 
Myślę że warto spróbować z Elf NFX 75W, jeśli skrzynia jest uszkodzona to żaden olej jej nie pomoże, a jeśli sprawna to powinna na tym oleju chodzić elegancko, biorąc pod uwagę to że ten olej zastępuje wcześniejsze 75W80. Sam planuję go zalać do Almery, ale jeszcze nie było okazji.
 
@soszo olej nfp można lać też i do skrzyń Jxx
 

Attachments

  • IMG20221214130132.jpg
    IMG20221214130132.jpg
    3,9 MB · Odwiedzin: 106
Dziękuję za odpowiedzi, a jaka jest różnica pomiędzy NFP a NFJ? J jest nowsze a X najnowsze?
A skrzynia jest ok. Przebieg 100 tys.
@Hubert1 po kilku tys km od wymiany.
 
Last edited:
ELF TRANSELF NFP 75W80 to olej serwisowy do większości skrzyń biegów. Jego syntetyczny skład wzbogacono ostatnio o szereg dodatków, które pozwalają go wykorzystać w skrzyniach biegów pięciobiegowych i sześciobiegowych, zarówno w samochodach osobowych jak i dostawczych. Dzięki dodatkom EP, olej ten dobrze spisuje się w skrzyniach mocno obciążonych.

Ze względu na zmodyfikowanie formulacji olej ELF TRANSELF NFP 75W80 można obecnie stosować w miejsce oleju ELF TRANSELF NFJ 75W80. Olej NFP w 100% zastępuje olej NFJ.

OLEJ ELF TRANSELF NFX 75W otrzymał nową, paliwooszczędna formulację (FUEL-ECONOMY) i zastąpił oleje NFP i NFJ, które spełniały klasę lepkości SAE 75W80.
Post automatically merged:

Tu karty charakterystyki
 

Attachments

  • Screenshot_2022-12-14-20-30-07-22_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg
    Screenshot_2022-12-14-20-30-07-22_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg
    610,8 KB · Odwiedzin: 110
  • Screenshot_2022-12-14-20-27-18-98_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg
    Screenshot_2022-12-14-20-27-18-98_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg
    731,9 KB · Odwiedzin: 119
Last edited:
2tys km przejechane. Różnica niebo a ziemia z tym co jest a co było.
Biegi z rana wchodzą wspaniale, zero oporów.
Dźwięk skrzyni z mocno wyjącej spadł do ledwo słyszalnej i to tylko podczas lekkiego gazu na 4/5 biegu.
Natomiast największym zaskoczeniem jest fakt że autu jest lżej. Zdecydowanie lepiej się napędza, utrzymuje stałą prędkość pod wzniesienia, wrażenia są jakby przybyło z 10km i 30NM.
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
 
wrażenia są jakby przybyło z 10km i 30NM
Bardzo mocna przesada, ale odczucia każdy ma swoje. W takim razie do Almery i C4GP wleci NFX 75W, a w przyszłości i do 406 :)
 
Tez tak czytam i ten NFX mnie korci na następną wymianę do swifta :)
 
Miałem Lagune II z 5 biegowa skrzynią, po wymianie oleju na ELF NFJ przy 250000, skrzynia zaczęła tak ciężko pracować, że zacząłem zastanawiać się czy nie zalać z powrotem starego przepracowanego oleju. Po przejechaniu pierwszego tysiąca problem zniknął i biegi znowu można było zmieniać dwoma palcami. Oczywiście działo się to stopniowo a nie zero -jedynkowo po przekroczeniu 1 tyś kilometrów. Natomiast w Daci Duster wymieniłem olej w skrzyni na Fuchs 75w80 przy 50tys . Żadnych zmian nie zaobserwowałem. (olej ten polecił mi warsztat zajmujący się tylko naprawą i regeneracja skrzyń biegów.
 
Back
Top