Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Rozumiem, ale jak producent ma rozpiętość norm od A3 do A5 to poziom sapsów może mieć zakres np. od 0,5 - 1.3%, więc w takiej sytuacji „mid saps” może być kompromisem między ochroną silnika, a kondycją katalizatora. O to mi chodziło.To producent auta określa jaki olej należy stosować i zakresie norm, po przez te normy w zakresie tzw. sapsów.
Niekoniecznie bo może chodzić o np. oszczędność paliwa i poniekąd związany z tym HTHS. Zawartość popiołów to kwestia norm np. A3/B4 czy A5/B5 a np. C3 czy C2 i tak dalej.Rozumiem, ale jak producent ma rozpiętość norm od A3 do A5 to poziom sapsów może mieć zakres np. od 0,5 - 1.3%, więc w takiej sytuacji „mid saps” może być kompromisem między ochroną silnika, a kondycją katalizatora. O to mi chodziło.
Sprawa interwałów to osobna kwestia, ale lepkość i normę zacząłbym od wytycznych z manuala auta.Osobiście jestem sceptyczny co do zaleceń producentów. W moim poprzednim aucie producent zalecał pierwszą wymiane oleju po 34000 km. Tak jak pisałem wcześniej ten sam producent dopuszcza spalanie oleju na poziomie 0,7l na 1000km. Nikomu nie trzeba dzisiaj tłumaczyć, jakie cele mają producenci aut.
A5 z założenia nie ma mniej popiołów niż A3? Tak myślałemACEA Ax to fullsaps, coś Ci się pokręciło z tym poziomem popiołów
Wyszedłem z założenia że A5 jest normą bardziej eko niż A3 i stąd mniej sapsów.A na jakiej podstawie?