• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje silnikowe do HYBRYD

nano

Użytkownik
Samochód
Subaru XV 2.0i-S
Czym one się różnią od "zwykłych" i czy w ogóle są jakiekolwiek różnice?
Pisałem w tym temacie do Piotra P. z Motula i jak zwykle chętnie odpisywał prezentując "zajebistość" oliw Motula, nie napisał mi nic.
Jakieś pomysły?
 
Jakieś pomysły?
Napisać do Totala? Może Pan Andrzej H. coś odpowie. W necie są artykuły o tych olejach sponsorowane przez TotalEnergies

Piszą, że są odporne na rozcienczenie paliwem, na żelowanie pod wpływem biododatków z tych paliw, działają w niższych temperaturach. Ciekawe czy zwykłe oleje spełniające te same normy API ILSAC nie są odporne?
 
Last edited:
Popatrzyłem sobie na karty Castrola Magnatec, mają 5W30 hybrid i porównałem z innymi lekkobieżnymi 5W30 magnatec. Jeśli chodzi o CCS, KV40 i VI to nie wygląda to zbyt "lekkobieżnie".
Może mają jakieś dodatki wspomagające pracę przerywaną, tylko czemu nie dali bazy z CCS bliżej 4000 a nie 6000?
Zrzut ekranu 2023-09-04 110120.jpgZrzut ekranu 2023-09-04 104703.jpgZrzut ekranu 2023-09-04 104632.jpgZrzut ekranu 2023-09-04 104601.jpg
 
Używałem dobieraczki ze strony Eneosa i wyszło mi,że do hybryd jest X-prime a do zwykłej benzyny Ultra-X.
Wychodzi na to,że do hybryd jest olej o bardzo niskich KV40 i 100 a wysokim VI.
 
Na stronie Valvo jest opis "zadań i wyzwań" jeżeli chodzi o oleje hybrydowe: https://www.valvolineglobal.com/en-eur/right-hybrid-oil/

Podsumowując dla nieangielskojęzycznych :)
- zmniejszenie zużycia przy częstych zimnych startach w ruchu (silnik od razu wchodzi na wyższe obroty)
- zmniejszenie przewodności oleju w razie kontaktu z ładunkiem elektrycznym (to jest ciekawe)
- substancje zwalczające/wiążące wilgoć oraz kwasy (znów - silnik niedogrzany)
- zapobieganie zużyciu ciernemu wynikającemu z długich przestojów silnika spalinowego
 
- zmniejszenie przewodności oleju w razie kontaktu z ładunkiem elektrycznym (to jest ciekawe
Tam znaczenie w olejach przekładniowych. Tak doczytałem w artykułach Totala. Olej zawiera specjalne dodatki dielektryczne.
Zapytałem przez formularz kontaktowy. Pewnie trochę chaotycznie bo okienko małe, nawet nie przeczytałem co nasmarowałem. Zobaczymy czy coś odpiszą.

No ale chyba mamy na forum panów z Castrol @Paweł Siedlarek @BartekMakarskiCastrol . Może mecie Panowie jakieś informacje o różnicach między olejami z dopiskiem hybrid , a zwykłymi magnatekami.
 
Wychodzi na to,że do hybryd jest olej o bardzo niskich KV40 i 100 a wysokim VI.
Niskie kv100 jest chyba podyktowane obnizeniem oporow i ma heszcze wplynac na nizsze spalanie, a niskie kv40 to chyba ze wzgledu na to, ze taka hybryda ma czeste straty silnika i w dodatku na oleju o obnizonej temperaturze.
 
Kiedyś w Hondzie był specjalny olej do hybryd i było na nim info, że nie wolno używać do zwykłych silników.
Teraz w Europie 0W20 Type 2.0 ogarnia wszystkie silniki benzynowe od hybrydy w cyklu Atkinsona po mocno doładowanego TypeR. Z drugiej strony wiele dobieraczek sugeruje olej do hybryd do zwykłych Civiców IX i X, a ja w żadnej Hondzie nawet start-stop nie mam.
Kiedyś się pisało, że są odporniejsze na wodę i paliwo.
 
Ja bym tego tak nie rozkminiał. W dużej mierze to jest marketing, typu na opakowaniu wody mineralnej jest napisane, że produkt jest wegański.
Taki olej przeznaczony do hybrydy, która posiada silnik spalinowy na pewno nie zrobi Ci krzywdy w aucie wyłącznie z silnikiem spalinowym. Taki olej będzie mocno nastawiony na ochronę przy dużej ilości rozruchów, pracę na niedogrzaniu i oszczędność paliwa z czym wiążą się wszystkie zalety olejów niskolepkościowych.
Już w olejach typowo do aut spalinowych mamy doczynienia z mega niskim KV40, dużą ilością modyfikatorów tarcia i wywalonym w kosmos VI (oleje typu Idemitsu Zepro sprzed 10 lat, czy TGMO z rynków japońskich) - typowo pod oszczędność paliwa
Zesztą widać, że wszystko idzie w kierunku ochrony zasobów i oszczędności materiałowych. W tej chwili nie będziemy szukali już PAO w widmie, tylko HC. Zaakceptowaliśmy już bazy z recyclingu. Kolejne odsłony to materiały wrzucane tutaj na forum typu ekstrakt z hibiskusa
 
Zobaczymy czy panowie z castrola coś napiszą?

Ja się zastanawialem czy wersje do hybryd ze względu na warunki pracy nie byłyby dobre do silników samochodów użytkowanych na bardzo krótkich dystansach?
 
Myślę, że bez różnicy. Ale hybryda lekko nie ma- kończy ci się prąd na zimnym silniku i cyk, od razu 4500 obr/min
 
Nie widzę możliwości zaszkodzenia takim olejem, a wręcz przeciwnie. Chyba, że ktoś to wleje do UAZ-a
 
No i tu mnie dziwi np. castrol, tak jak pisałem wcześniej. Ich 5W30 hybrid na wyższe KV40 i dużo wyższe CCS niż ich 5W30 D1G3 albo C2.
 
Gdyby im zależało na zrobieniu oleju z dobrym wg Ciebie CCS to by zrobili nawet 0W ale być może są inne priorytety dla oleju w tej klasie lepkości
 
Eneos Sustina 0W-20 ma CCS 3650. Eneos X-Prime 0W-20 ma CCS i MRV pewnie podobny do Sustiny. Nie mogę znaleźć, ale CCS w TGMO 0W-20 podobny do Eneosa - gdzieś jest na ruskich stronach. To co oferuje Castrol to jakaś kpina. Jeszcze by się przydał CCS i MRV od Shella Hybrid, który pluska się w naszej hybrydzie Toyoty. Chyba nawet pytałem o to i nie odpisali.

Eneos Sustina 0W-20 (10.2015).jpg
 
Popatrzyłem sobie na karty Castrola Magnatec, mają 5W30 hybrid i porównałem z innymi lekkobieżnymi 5W30 magnatec. Jeśli chodzi o CCS, KV40 i VI to nie wygląda to zbyt "lekkobieżnie".
Może mają jakieś dodatki wspomagające pracę przerywaną, tylko czemu nie dali bazy z CCS bliżej 4000 a nie 6000?
View attachment 19071View attachment 19072View attachment 19073View attachment 19074
To świetny temat na nasze przyszłotygodniowe spotkanie. Zapraszam, porozmawiajmy o tym: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/spotkanie-online-z-ekspertami-castrol.5542/
 
Back
Top