• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spotkanie online z ekspertami Castrol

BartekMakarskiCastrol

Użytkownik
Samochód
BMW, X4, 2.0
Chcielibyśmy zaprosić z kolegami na spotkanie online 7 grudnia o 18:00. Z uwagi na to, że trudno jest czasami podyskutować i w kilku zdaniach omówić bardzo złożone problemy chcemy zaoferować możliwość rozmowy bezpośredniej.
  • Będzie można zadać wszystkie trudne pytania,
  • pomówimy o różnych przypadkach z którymi zetknęli się użytkownicy forów
  • lub postaramy się znaleźć odpowiedzi na techniczne pytania.
Od razu zaznaczam, to nie będzie miting sprzedażowy, nie będziemy prezentować żadnych ofert.

Możliwość zapisu na spotkaniePojawia się mnóstwo szczegółowych pytań/zarzutów, a my z kolegami jesteśmy często w rozjazdach i nie mamy jak na bieżąco odpowiadać, więc w tym jednym czasie będziemy w trójkę do Waszej dyspozycji.

Pomóżcie nam ewentualnie się przygotować i wrzućcie tu tematy/pytania jakie chcielibyście nam zadać lub odpowiedzi jakich szukacie. Na spotkaniu każdy też będzie mógł wyrazić swoją opinię, nie będziemy nikogo oceniać, ani przekonywać. To ma być merytoryczna wymiana zdań pomiędzy fanami motoryzacji jakimi wszyscy jesteśmy.

Z góry dzięki i mam nadzieję, że to fair układ. Link do rejestracji na spotkanie w Teamsie (ale nie trzeba instalować nic, można wejść później przez przeglądarkę internetową): https://events.teams.microsoft.com/event/dfa2cd9e-1c5b-491a-b7f2-56e40db21789@a762ad6f-d690-463d-88c2-389b3c249338castrol-eksperci_1 (1).jpg
 
Super pomysł, wreszcie coś się dzieje :)

PS. może technolog od Specola także dołączy If you know what I mean :D
 
Fajna inicjatywa. Nie wiem jeszcze czy będę mógł uczestniczyć, daltego na wszelki wypadek zadam pytania w formie pisemnej
1. Czym różnią się formulacje oleju np. do LPG, diesla względem normalnego oleju. Przykładem jest np. Castrol Ege FST Turbo Diesel
2. Czy stosowanie oleju o obniżonych popiołach ma jakiś sens/jest korzystniejsze w samochodach, w których producent zalecał full saps? Oczywiście zakładamy, że fabrycznie nie ma DPF/FAP i samochód nie spala oleju
 
Normalnie o 18 kończę pracę więc nie wiem czy się wyrobię gdyby coś wypadło. Postaram się być chociaż nie bardzo mam pomysł na pytania, bo w sumie chyba nigdy do waszych olejów uwag nie miałem.

Za to z góry ostrzegam, że będzie na 100% sporo zapytań w rodzaju "dlaczego nie ma PAO" albo coś w tym stylu więc możecie od razu pytać kogoś z działów technicznych o bazy i zawartość boru/molibdenu/tytanu, ostatniego to chyba tylko w EDGE?.
 
Świetny pomysł i naprawdę fajna inicjatywa !
To i ja podrzucę pytania abyście mogli bardziej przygotować się do tematu ;)
1. Skąd wziął się ten mit / hejt o tym że oleje Castrol pozostawiają szlam w silniku ?
2. Czy planujecie wprowadzić jakieś nowości w ofercie ?
3. Czym wyróżnia się wasza marka w stosunku do szerokiej konkurencji ?
 
1.Mnie nie będzie ale jeśli będziecie odpowiadać na pytania z forum to ja bym z ciekawości się dowiedział jak długo, głęboko, dokładnie, Castrol zbadał wpływ dodatków do paliw i olejów na żywotność silnika i osprzętu i jakie z tego wyszły wnioski.

2.Czy kiedyś trwał albo nadal trwa jakiś wyścig zbrojeń i na bieżąco analizujecie oleje konkurencji, żeby sprawdzać jak im idzie albo czy jest gdzieś pole do poprawy.

3. Jeszcze by mnie interesowało czy producenci olejów rozważali wystartowanie z linią TOP ULTRA MAX czyli swoje oleje zmieszane ze swoimi dodatkami i pod wpływem marketingu zgarnąć trochę klientów. WIem, że to na dłuższą metę nie wypali i jest torchę niepoprawnie politycznie (przecież każdy producet robi najlepsze oleje i deklaruje milion kilometrów i super smarowanie w kazdych warunakch) dlatego sprzedaje się cudowne eliksiry odzielnie zamiast razem, ale możę były pod to jakieś próby, podejścia itp.

Nie wiem jak uzyskam odpowiedzi, czy będzie to do obejrzenia gdzieś potem, albo czy ktoś napisze, ale zostawić pytanko nie szkodzi :p
 
Last edited:
Pytania ode mnie, jeśli ktos bedzie chciał je zadac, bo niestety nie będzie mnie.

1. Czy castrol prowadzil/prowadzi badania/testy jak wpływa na silnik zejscie z zalecanej przez producenta silnika lepkosci np sae40 na sae 20 lub sae30 na 16 itd.
2. Jesli producent podaje w instrukcji rozpietosc od sae50 do sae20, to ktore castrol w swojej dobieraczce oleju na stronie ustawia jako optymalne? (ewentualne dlaczego).
 
Jak jesteście ciekawi, to się zarejestrujcie. Nikt za was tych pytań nie zada :p
 
Nie widzę problemu żeby na te pytania Panowie odpowiedzieli tutaj. Może nie koniecznie teraz ale po spotkaniu czemu nie?
 
@BartekMakarskiCastrol myślę, że można przypiąć temat do strony głównej. Tylko i, że ja nie umiem bądź nie mam takich uprawnień.
Ale nie spamuj zaproszeniami w innych wątkach. A za porady w doborze oleju niech dziękują założyciele wątku, a nie przedstawiciele danej marki oleju
 
Dodałem link na głównej.
 
@BartekMakarskiCastrol myślę, że można przypiąć temat do strony głównej. Tylko i, że ja nie umiem bądź nie mam takich uprawnień.
Ale nie spamuj zaproszeniami w innych wątkach. A za porady w doborze oleju niech dziękują założyciele wątku, a nie przedstawiciele danej marki oleju
Ok, wybaczcie. Będę się trzymał reguł, dzięki.
Post automatically merged:

Nie widzę problemu żeby na te pytania Panowie odpowiedzieli tutaj. Może nie koniecznie teraz ale po spotkaniu czemu nie?
Tak, postaramy się wszystko później zebrać i napisać odpwoiedzi, a moze nawet uda sie wrzucić zapis ze spotkania dla tych, którzy fizycznie nie będe mogli dołączyć, ale super, dziekuję, że zadajecie pytania. Nawet jak ktoś nie będzie mógł z nami podyskutować, to warto wrzucić tu to co go interesuje, postaramy się do wszystkiego odnieść.
 
Odemnie pytanie:|
Czy oleje o niskich lepkościach 0w20, 0w16, ... zostały wprowadzone jedynie dla obniżenia emisji spalin i zmniejsznia spalania kosztem ochrony i zabezbieczenia jednostki napędowej? Czy też obniżenie lepkości i HTHS, nie wpływa negatywnie na ochronę silnika?
 
1. Jaki jest stosunek firmy Castrol do dodatków/płukanek do olejów silnikowych, przekładniowych oraz innych płynów. Jak rozumieć totalny brak takich produktów w portfolio, a potem pojawienie się tego typu produktów jak np. Shampoo. Czy jest plan dalszego wprowadzania tego typu produktów?

2. Jak możecie odnieść się Państwo do tych tzw. urban legends, w których pół internetu opisuje jak stosowanie Castrola zniszczyło jego silnik. Takie wpisy były popularne zwłaszcza w latach 2010-2015. Czy wynika to z popularności marki i najwyższej chęci podrabiania Państwa produktów, czy rzeczywiście mierzyli się Państwo z jakimiś technologicznymi/technicznymi trudnościami w tamtym okresie.
 
Poprosiłbym o nagranie webinarium i wrzucenie tego jako film niepubliczny na forum, jestem chętny obejrzeć to po godzinach.
 
Kolejne pytanie:
Czy Castrol planuje wprowadzenie olejów BMW LL-12FE, LL-17FE+, LL-22FE+? W tej chwili nie ma takich olejów w ofercie, co bardzo ogranicza możliwość stosowania olejów Castrol w nowszych BMW?
 
Czy Castrol planuje wprowadzić olej z aprobatą Fiat 955535-GH2 do oferty? Ewentualnie który z już istniejących jest najbliższy spełnienia tej normy.
 
Ja mam takie pytania:

Czy to prawda , że aby otrzymać aprobatę VW na olej trzeba stosować tylko i wyłącznie Nexbase?

Czy firma Castrol planuje wprowadzić na rynek olej przekładniowy 70W API GL-4?
 
Obejrzeniem filmu ze spotkania też jestem zainteresowany. Ze względu na dzieciaki w zasadzie nigdy nie jestem w stanie usiąść przed komputerem przed 21-22, więc byłoby ekstra, gdyby to nagranie było.

Albo właśnie odpowiedzi w formie pisemnej w wątku, jak już również padła propozycja.
 
Back
Top