• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spotkanie online z ekspertami Castrol

No ja tego nie wiem spytaj tutaj olejowych specjalistów od doradzania jaki olej.
Oni tak doradzają do silnikow z pompą o stałej wydajnosci jak i o zmiennej.
 
Zostawmy ten wątek panom z Castrola. Jak chcecie dyskutować na temat wydajności pomp itp to są do tego inne miejsca na forum.
 
Panowie z Castrola są tym pytaniem zdziwieni jak i ja, myślę że jasno ten pomysł określili, a po świętach zadeklarowali powrót do tematów m.in. lepkości, więc ja cierpliwie czekam.
 
Panowie. Czy będzie możliwość odsłuchania nagrania? Niestety nie mogłem być na żywo.
 
Podsumowując (jak namieszalem to poprawcie, słuchanie w pracy nie służy), krótko bo pewnie pojawi sie nagranie. Wg ludzi z Castrola:

- bazy olejowe nie maja znaczenia w codziennej jeździe poza trybem longlife, PAO jest takie se i nie jest cudownym środkiem na wszystko
- najlepiej odbierać olej wg instrukcji (lepkość/normy)
- nie zmieniać lepkości zalecanej przez producenta (ani w górę ani w dół), chyba ze ktoś wybiera się na tor
- dodatki nie są polecane poza płukankami bo mogą zmienić chemię oleju
- oleje do hybryd różnią się od tradycyjnych dodatkami wiążącymi wilgoć i innymi lepkościami mającymi zabezpieczyć silnik przy ciągłych startach. Można ich używać w zwykłych samochodach zwłaszcza w mieście i jeżeli używa sie trybu start-stop
-jeżeli nie ma sie DPF/GPF i silnik nie pali oleju polecają full saps zamiast low saps ze wzgledu na większą zawartość dodatków metalicznych

Chyba tyle, w sumie była godzina ale i tak bardzo miło że panowie poświęcili swój czas. Słuszna postać akcji marketingowej, zaprawdę powiadam wam.
 
Jeszcze odnośnie mojego pytania czym różnią się oleje do silników Diesla i zasilanych LPG względem zwykłych? - otrzymaliśmy odpowiedź, że do diesla zwiększoną ilością dyspergatorów, aby dyspergować cząstki sadzy, do LPG wyższym TBN.
 
@jerseyAdmin jeszcze uzupełnię:
- PAO jest milewidziane w silnikach, które są inensywanie upalane (min. w sporcie, jazda torowa) i temperatury oleju przekraczają 130oC, gdyż olej na bazach PAO jest bardziej odporny na wysokie temperatury.
- płukanki są szczególnie zalecane gdzie auto było lub jest eksploatowane w trybie LL, przy częstych wymianach nie koniecznie.
- Jako graniczną wartość rozcieczenia oleju paliwem podano wartość do 2% (nie tak jak do tej pory było uważane na forum do 5%), I rozcieńczenie paliwem głównie występuje podczas rozgrzewania się silnika i przy wypalaniu DPF
 
Last edited:
Ale przecież to co panowie powiedzieli to raczej nie jest wyrocznia tylko ich zdanie na dany temat. Znajdą się pewnie inni eksperci którzy w niektórych aspektach mogą mieć zupełnie odwrotne przekonania, doświadczenia itp.
 
Tak, po prostu podsumowałem dla tych których nie było.

Co do rozcieńczenia to nie do końca wiem czy chodziło o paliwo czy wodę czy w ogóle. Generalnie wychodziło tam trochę kwiatków i plątania się w zeznaniach więc mam nadzieję że kolejne spotkanie, jeżeli będzie, będzie w terminie w którym mnie nie będzie goniło świąteczne zamrożenie edycji kodu i spinka żeby skończyć ile się da.
 
Nie miałem szans na uczestnictwo, mam nadzieję że będzie gdzies do obejrzenia zapis ?
Tymczasem dziękuję panom z Castrola za inicjatywę a adminowi za streszczenie :)


Ps.
szkoda że webinar był o tak wczesnej porze.
 
Ale przecież to co panowie powiedzieli to raczej nie jest wyrocznia tylko ich zdanie na dany temat. Znajdą się pewnie inni eksperci którzy w niektórych aspektach mogą mieć zupełnie odwrotne przekonania, doświadczenia itp.
Hmm, wydaje mi się, że Panowie bardzo logicznie odpowiadali i widać, że mają dużą wiedzę ne temat, więc ci "inni eksperci" to mogą być raczej tacy ...
 
Last edited by a moderator:
Kazdy dokonuje swojego wyboru komu zaufać. Dla jednego ludzie z castrola beda niewiarygodni, podczas, gdy przyslowiowy "grubas sprzed monitora na internetowym forum" bedzie mentorem.
Zawsze nalezy to jakos wyposrodkowac, ale majac fizyczna osobe, przedstawiajaca sie z imienia i nazwiska, reprezentują oficjalnie dana markę to zdrowy rozsadek daje wieksza dozę zaufania jej niz Marikowi1234 z forum.
 
Ja jestem w duchu stara szkoła - czyli instrukcja i koniec i dżentelmen z prawej mówił w sumie to samo. Podstawa to przyzwoity silnik, a wadliwego to ani olej, ani płukanka, ani dodatki, ani chemia z niemiec, ani PAO nie uratują. Czekam na obiecane krzywe lepkości, by dopasować sobie olej w punkt i raczej będzie to ten Castrol 0W30 A5B5, bo płynnie i spokojnie na nim silnik działa, a QServis mam pod chałupą. Jak coś się posypie i będę musiał dolewkę machnąć, no to na każdym BP Castrol leży, a Shella to i na Shellu kupić trudno, prawie jak Orlenoil na Orlenie.
 
Zakładam , że procentowo podobna ilość użytkowników jeżdzi na samych olejach bez dodatków jak i z różnymi dodatkami . (podobnie w paliwach)
Jedni i drudzy najczęściej są zadowoleni , dlatego tak jak wspomniał @sprajt2 to każdy ma wybór i jego decyzja .
Z tego co czytam , Panowie z Castrola nie polecają dodatków do oleju co najwyżej płukanki i cyk zupełnie przypadkiem w ofercie jest płukanka Castrola, a dodatków nie ma.
Możliwe , że się czepiam ,ale robię to delikatnie ;)
 
Last edited:
To jak bym był kucharzem i stawiał przyprawy na stole. Jak dziewczyna poprosiła kelnera we Francji o sól bez próbowania, to wyszedł kucharz i nas wywalił z baru:) Musi być w oleju wszystko.
 
Może dlatego, ze skoro w castrolu doszli do wniosku, ze dodatki nic nie daja/moga negatywnie wpłynąć na olej, to ich nie produkuja?
Nie wiem, w sumie zaden problem stworzyc dodatki i je sprzedawać, dodatkowy przychód.
Z drugiej strony produkujac dodatki przyznaje sie firma, ze ich oleje nie sa wystarczajaco dobre....
Prawda jest gdzies po srodku, ale zapewne rynek maja dobrze przebadany i dzialaja tak, jak im z badan lepiej wychodzi.
 
Dlatego tak ważna jest bezpośrednia wymiana zdań. Bo wystarczy jeden mały szczegół i zmienia się całkowicie optyka danego zagadnienia.
Podobnie może być z dodatkami. Są i podobno działają, badania to pokazują, ale być może w specyficznych warunkach? Np. przy odpowiednim ciśnieniu lub nacisku? Podobnie z klockami sportowymi idealny produkt dopóki nie dowiemy się, że działają prawidlowo tylko w określonych warunkach. Jako amator tego niewiem ale expert już to wie. Dlatego ważne jest żeby wiedzieć o co pytać.
A czy istnieje jakis olej do ktorego juz nie trzeba czegoś dolewać? Dla mnie to niezrozumiałe jest. Dlatego do oleju nie dolewam nic.
 
Ale was boli jak ktoś wyda 100zł na dodatek do oleju, a jak na chemię do detailingu to już nie. Przecież to jeden pies, jedno i drugie tak samo potrzebne. Obstawiam , że na detailing wydacie wiecej.
 
@soszo ; na pewno nie wszyscy ;) mój Jimmy pierwszy i jedyny raz doświadczył mycia i prania tapicerki dopiero jak zdecydowałem się go sprzedać - po 10latach ;)
 
Back
Top